jori Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 nyt olis sähkö miehille visainen kysymys. Eli tilanne oli se,lähdin motarilla tuuppaa rekasta ohi ja kierroksia oli se n.3800 ja kun pääsin rinnalle niin täysi hiljaisuus, vauhdista yritin startata mut ei mitään eloa. Sitten tien poskeen ihmettelemään et bensaa tulee aivan normaalisti mut tulpan kanssa katsottiin kipinä niin ei laisinkaan. Sitten kaveri ehdotti et otetaan noita "turhia" piuhoja pois. No ensimmäisenä kierrosmittarin piuha pois -navasta pois ja heti lähti tulille! Sitten pari päivää ajelin ilman kierros mittaria ja nyt äsken kokeilin taas toimivuutta. Käynnissä pysyy ja peruskiihdytys ok, mut heti kun lyö lapun pohjaan niin sammuu ja hassusti hyppii mittarin neula. Otin piuhan pois ja taas toimii sytytys moitteettomasti... Oon tarkastanu mittarilla että se puolaan tuleva piuha on miinus kun on käynnissä yms. Mittari juniksessa on Autogaugen smoke sarjan isomittari vaihtovalolla. Mittari rikki, piuha päässy menee rikki jostain vai jotain muuta??? Quote Link to comment
-tipi- Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Mikä sytkä? Onko vielä kärjet? Quote Link to comment
jori Posted May 23, 2010 Author Share Posted May 23, 2010 Boschilaisen vakio jakaja uusila kärjillä. Mut se on vaan huvittavaa et kun toukokuun alusta asti oon ajellu, lämää annettu huolella, eikä silloin ole ollu mitään hätää... Quote Link to comment
ajomies Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Useasti äkillisen käyntihäiriön syy on kierroslukumittarissa,varsinkin jos viisari alkaa heittelehtimään,niin vika on melko varmasti siinä. Quote Link to comment
metake Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Mahdollisesti kierroslukumittarille puolalta menevä johto jostain puhki ja osuu koriin kun annat enemmän kaasua. Quote Link to comment
jori Posted May 23, 2010 Author Share Posted May 23, 2010 Mahdollisesti kierroslukumittarille puolalta menevä johto jostain puhki ja osuu koriin kun annat enemmän kaasua. Tätä mäkin epäilin ensimmäisenä, No tarvii viritellä suorinta tietä testipiuha ja käydä kokeilee ennen kuin repii edellisen pois. Mites voisko olla siin mittarissa niinkin älytön vika et antais välillä +puoleista virtaa siihen piuhaan, tosin silloinhan piuhan pitäis sulaa eikö vain? :) Quote Link to comment
Guest Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Jos kiekkakellolle menevä piuha ottaa maihin niin ei varmasti käy, näinhän ne kärjet toimii - kun kärjet aukeaa niin niiden kautta kulkeva maadoitus katkeaa antaen puolalle signaalin läväyttää virrat toisiopiirin kautta tulpille. Nyt jos mittarille menevä piuha ottaa maihin niin se on sama kuin että kärjet pysyisivät koko ajan kiinni. Quote Link to comment
jori Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 tähänkin vikaan oli aiheuttajana juurikin melkein poikki mennyt puolan ja mittarin välinen piuha... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.