pattis Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 onkos noihin vaihdevipuihin olemassa jotain korjaus sarjoja, kun irrotin vaihdekepin niin se vivusto, johon se kepin kuulan pitäs mennä, on tipahtanu pirun alas ja lonksuu melkosesti ylös alas kun sitä nostaa sormin... ja siitä seuraa ettei vaihteetkaan mee kunnolla päälle? Quote
pattis Posted June 8, 2010 Author Posted June 8, 2010 vois hyvin olla joo... ilmeisesti niitä saa jostain? mites sen saa purettua käsiin asti? Quote
-MITO- Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 Eihän ole -67 kupla? Näissä välillä irronnut se pidike sieltä alta ja se kuulankuoppa joustaa. Quote
Guest Aircooled.fi Posted June 9, 2010 Posted June 9, 2010 Mito meinasi varmaankin, että onko ennen vuotta -67 tehty, eli tämä sieltä lienee irronnut... http://www.wolfsburgwest.com/cart/Detai ... 111701255b Hinta 10,20 e. Quote
-tipi- Posted June 9, 2010 Posted June 9, 2010 Siirtotanko murroksesta takapenkin alta irti, ja luukut rungon etupäästä ja varapyöräkotelosta pois, näin saat siirtotangon liu'uteltua eteenpäin, jotta pääset tarkastamaan onko toi metalliosa irti vai pelkkä pusla. samallahan tuon puslan siihen uusii, niin ei tarvi siitä olla sitten huolissaan. Quote
pattis Posted June 9, 2010 Author Posted June 9, 2010 juu kiitoksia paljon =) metake tuossa kans neuvoi samaa tuolla suvirannassa... tarvii laittaa osat tilaukseen, samalla ne kaikki sinne vaihtaa kun on irti! Quote
Guest Poppius Posted June 9, 2011 Posted June 9, 2011 Nostellaas vanhaa... Eli muovipuslan vaihtoprojekti meikäläisellä käynnissä. Siirtotanko on vedetty etukautta kokonaan ulos, ja vanhat puslankrämmäleet poistettu metalliosasta roikkumasta. Laitanko nyt uuden puslan siihen metalliosaan pelkästään runsaan vaseliinin avulla ja sen jälkeen lykkään siirtotangon takaisin? Vinkkejä miten saan puslan helpoiten menemään siihen metalliosaan? Vaihdekepinreikä on kuitenkin melko pieni... Quote
MESIKÄMMEN Posted June 9, 2011 Posted June 9, 2011 Nostellaas vanhaa... Eli muovipuslan vaihtoprojekti meikäläisellä käynnissä. Siirtotanko on vedetty etukautta kokonaan ulos, ja vanhat puslankrämmäleet poistettu metalliosasta roikkumasta.Laitanko nyt uuden puslan siihen metalliosaan pelkästään runsaan vaseliinin avulla ja sen jälkeen lykkään siirtotangon takaisin? Vinkkejä miten saan puslan helpoiten menemään siihen metalliosaan? Vaihdekepinreikä on kuitenkin melko pieni... Ensin se jousirengas puslan ympärille. Sitten pusla siihen metallikannakkeeseen vaihdekepin aukosta. Menee ihan helposti sormin/sormella. Rasvaa puslaan / tankoon. Sitten lykkäät siirtäjän tangon puslan läpi. Quote
cyrus Posted July 4, 2011 Posted July 4, 2011 Mulla katosi tänään aamulla vaihteet kuplasta kokonaan. Vaihdekeppi vaan pyörii tyhjää eikä löydy mitään tuntoa. Nyt kun asiaa ajattelee, on viime aikoina vaihteet menneet sisään hieman aiempaa hankalammin (osuu kyllä hyvin, mutta toisinaan jäykkä). Voisiko vika olla juurikin vaihteensiirtäjässä tms. eikä itse laatikossa? Vuosimalli juurikin pahamaineinen -67. Tämän aamuinen ongelma alkoi ihan normaalissa ajossa ja sain vielä 4. vaihteen silmään jonka jälkeen huomasin, että jotain on vialla (vaihdekeppi tuntui olevan vapaassa asennossa). Ajelin kuitenkin samalla vaihteella pitemmän matkaa ennen kuin uskalsin hämmentää askia kunnolla jolloin vaihteet katosivat. Quote
Kemin Karavaanari Posted July 4, 2011 Posted July 4, 2011 Takapenkin alla, keskitunnelin päällä on ruuvilla kiinni oleva kansi. Tarkista sieltä onko vaihdetangon "rättinivel" ehjä. Quote
cyrus Posted July 5, 2011 Posted July 5, 2011 Mulla katosi tänään aamulla vaihteet kuplasta kokonaan. Vaihdekeppi vaan pyörii tyhjää eikä löydy mitään tuntoa. Nyt kun asiaa ajattelee, on viime aikoina vaihteet menneet sisään hieman aiempaa hankalammin (osuu kyllä hyvin, mutta toisinaan jäykkä). Voisiko vika olla juurikin vaihteensiirtäjässä tms. eikä itse laatikossa? Vuosimalli juurikin pahamaineinen -67.Tämän aamuinen ongelma alkoi ihan normaalissa ajossa ja sain vielä 4. vaihteen silmään jonka jälkeen huomasin, että jotain on vialla (vaihdekeppi tuntui olevan vapaassa asennossa). Ajelin kuitenkin samalla vaihteella pitemmän matkaa ennen kuin uskalsin hämmentää askia kunnolla jolloin vaihteet katosivat. Takapenkin alla, keskitunnelin päällä on ruuvilla kiinni oleva kansi.Tarkista sieltä onko vaihdetangon "rättinivel" ehjä. Kunnossa näytti olevan. Mito meinasi varmaankin, että onko ennen vuotta -67 tehty, eli tämä sieltä lienee irronnut...http://www.wolfsburgwest.com/cart/Detai ... 111701255b Nopea diagnoosi oli, että tämä osa oli ainakin antautunut ja murtunut. Quote
cyrus Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 Taas toimii vaihteet. Piti rälläköidä keskikonsolia auki, että pääsi käsiksi tuohon vaihteensiirtäjän tangon pidikkeeseen. Osahan on pistehitsattu koteloon kiinni, joten en lähtenyt irroittamaan sitä erikseen vaan helpommalla pääsi kun laikkasi koteloa auki ja korjasi lenkin. Tanko piti irroittaa takapenkin alta rättinivelestä, että sai uitettua tangon korjatun pidikkeen läpi. Parin tunnin homma. Konsoli auki rälläkällä Murtunut lenkki Quote
vwagen Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 Juuri noin sitä ei pidä eikä tarvitse tehdä,kannatin on helppo porata pistehitsauksista irti ja vaihtaa uusi tai ainakin ehjä tilalle. Quote
-tipi- Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 Onneks ei Cyrus rälläköiny bensalinjaa poikki ;o) Quote
cyrus Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 Juuri noin sitä ei pidä eikä tarvitse tehdä,kannatin on helppo porata pistehitsauksista irti ja vaihtaa uusi tai ainakin ehjä tilalle. On ammattilaisia ja sitten on meitä amatöörejä. Onneks ei Cyrus rälläköiny bensalinjaa poikki ;o) Vaihdekepin reiästä näki kyllä missä bensaletku ja vaijerit meni. Ei hätää ;) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.