Guest Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Tyhjäkäyntiä käy välillä hienosti ja sitten taas ei... on aika haista paska hommaa jonotella juhannusruuhkassa risteyksissä (ei kaikissa) kaasua liputellen. Onko ominaisuus vai joku paikka mitä tarkistella? tuskin 60-lukulaisessa on nykykotkotuksia että sammuttaa itsensa maailmaa pelastamaan saastumiselta... joo ja toinenkin juttu eli otaako puola/konkka itseensä lämmöstä kun pyörittelin helteellä taajamassa ja lähdin isolle tielle kaasupohjassa niin n.300m ja sammui kipinän hukkumiseen,jäähdyttelyn jälkeen hyvin käymään. Koneena mieto virittenen 1,6 Quote
jori Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Tsekkaa sähköpiuhojen kunto puolan ja kaasarin välillä... Quote
Guest Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 On/off tyhjäkäynti... Magneettiventtiilissä kakkaa,jos alkuperäinenkaasutin??? Quote
Guest Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Pistänpä oman vikani tähän samaan jatkoksi.. Eli -72 1300 ja tyhjäkäynti on erittäin huono. Pitää kaasua painella vähän väliä tai sammuu. Tyhjäkäyntiruuvin saa vääntää vaikka tappiin, auttaa vähäksi aikaa eli pauttiarallaa 10 sek, mutta sen jälkeen taas pitää käyttää kaasua. Mikäs tähän avuksi? Quote
Guest Palloilia Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Mulla taas semmonen vika, että jos kone vähänkin viilee niin ei käy sitten kirveelläkään tyhjäkäyntiä, sammuu melkein samantien kun tiputtaa kierrokset. Lämpimänä taas käy oikein hyvin. Aina aamusin pitää 15min ajella/lämmittää ennenkun käy tyhjäkäyntiä. Kaasareina jotkut tupla solexit. Vai onko tämä normaaliakin?? Quote
hyeena Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Itse ihmettelin kun kierrokset kantoi ja nyt juhannusreissuun lähtiessä vielä korostetusti. Hidastetöyssyn jälkeen syy selvisi. Kaasuvaijeri kiristyi kun tuli kuormaa ja rasitusta noihin vääntösauvan akseleille. Nämä siis napsahti juuri poikki. Quote
Guest Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Just tänään katselin kaasaria 9-miljoonan hyttyskaverin kanssa ja voi voi: ruikkii benziiniä kiihdytyspumpun akselin vai mikä lie juuresta eli kaasarin kyljessä on kansi josta tappi menee läpi,tappia painaa joku käyttövipu (ottakaa tuosta nyt selvää) Nyt kymysys kuuluu: onko helpompi irroittaa kaasari vai ottaa laturi irti(on sen kannen edessä) ja tutkia sitten vuotoa? Ei viitsis tehdä ylim.hommia kun on toinenki aikaa vievä projekti. Sori tyhmät kys. mutta eka kesä kuplan kanssa ja tämäkin taitaa olla väliaikaista kun vaan sais Chevellen isolohkon nippuun... Quote
MESIKÄMMEN Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Älä koske laturiin. Kaasari on helppo irrottaa. Kiihdytyspumpun kalvo rikki. Quote
Guest Posted June 26, 2010 Posted June 26, 2010 Pistänpä oman vikani tähän samaan jatkoksi.. Eli -72 1300 ja tyhjäkäynti on erittäin huono. Pitää kaasua painella vähän väliä tai sammuu. Tyhjäkäyntiruuvin saa vääntää vaikka tappiin, auttaa vähäksi aikaa eli pauttiarallaa 10 sek, mutta sen jälkeen taas pitää käyttää kaasua. Mikäs tähän avuksi? Eli miten tuota lähtis parantaan? Kaasaria jotenkin säätää? Miten? Quote
Guest Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 Pistänpä oman vikani tähän samaan jatkoksi.. Eli -72 1300 ja tyhjäkäynti on erittäin huono. Pitää kaasua painella vähän väliä tai sammuu. Tyhjäkäyntiruuvin saa vääntää vaikka tappiin, auttaa vähäksi aikaa eli pauttiarallaa 10 sek, mutta sen jälkeen taas pitää käyttää kaasua. Mikäs tähän avuksi? Eli miten tuota lähtis parantaan? Kaasaria jotenkin säätää? Miten? Edelleen sitämieltä,jos alkuperäinenkaasutin? Niin vika tyhjäkäynnin katoamiseen löytyy tuollaisesta "sulkuventtiilistä". Siellä on roska venttiilinpäässä olevassa suuttimessa. (kuva lainattu HC:n sivuilta) Quote
metake Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 Noista -70 lukulaisen kaasareista menee helposti tyhjäkäyntipiiri tukkoon kun ajoneuvoa seisotetaan käyttämättömänä. Hankala tai miltei mahdoton saada sitä kunnolla puhdistettua. Helpoimmalla pääsee kun ostaa uuden kaasarin. Quote
Guest Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Onpa villi tuo tyhjäkäynti.. Kävin semmoisen reilu 10 km lenkin ajamassa ja koko matkan kesti pistää vapaalle eikä meinannutkaan sammua. Kun kotipihaan pääsin, sammutin ja käynnistin uudelleen, meinasi sammua jälleen, mutta kun painoin kerran kaasua, kävi taas normaalisti. Tänään sitte käynnisti yön seisonnan jälkeen ja meinasi taas sammua kun oli vähän aikaa käynyt. Auttoiko mahdollisesti että moottori lämpesi kunnolla? Quote
Guest Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Eilen taas toimi kuin unelma kun ajelle silleen ettei pumpaile/polkaise kaasua niin ei kalvo vuoda. Saa nähdä kun vaihtaa tuon kiihdytyspumpun kalvon ja puhdistelee samalla kaasarin niin mikä on lopputulos...vai maalaisko vihreeksi,ajais järveen niin ei kalat pelkää ;-) Quote
Guest Panze Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Oletteko kokeilleet tuollaisella ultraäänipesurilla putsailla kaasareita? Esim tämä http://www.villenkello.fi/shop/kauppa9/ ... 1&show=all Prätkien kaasareissa kuulemma yliveto laitos. Quote
Guest Mr.Aasi Posted July 1, 2010 Posted July 1, 2010 Oletteko kokeilleet tuollaisella ultraäänipesurilla putsailla kaasareita?Esim tämä http://www.villenkello.fi/shop/kauppa9/ ... 1&show=all Prätkien kaasareissa kuulemma yliveto laitos. Mulla on tuommonen vähän isompi malli(28l allas) ja on ihan loisto laitos kaasareiden pesuun. Toki voi kaiken muunkin pestä mitä sattuu mahtuun. Polttoöljy lienee paras tuohon kaasarin pesuun. Muihin osiin voi sitten soveltaa mitä pesuaineita tahansa. Quote
Guest Posted July 28, 2010 Posted July 28, 2010 Tänään epätoivoisesti yritin säätää kaasaria, kun huomenna vähän pitempi reissu edessä (n.400km). Oikealla puolella kaasaria on kolme ruuvia, jotka ruuvasin auki. Niiden takana oli semmoinen rinkula jousi ja kun laitoin sitä hieman kireämmälle, ryyppy meni herkemmin päälle, meni pois päältä normaalisti, toimi huomattavasti paremmin kunnes ilmeisesti jousi löystyi ja alkoi taas sammuilemaan. Tein saman uudestaan ja jälleen toimi kunnes löystyi. Jostain pitää vissiin keksiä miten sen löystymisen estäisi.. Tuossa ainakin tuntuuu olevan vikaa. Se ryypyn porras juttu kaasarin vasemmalla puolella siis heiluu löysänä. Quote
metake Posted July 29, 2010 Posted July 29, 2010 Noista -70 lukulaisen kaasareista menee helposti tyhjäkäyntipiiri tukkoon kun ajoneuvoa seisotetaan käyttämättömänä. Hankala tai miltei mahdoton saada sitä kunnolla puhdistettua. Helpoimmalla pääsee kun ostaa uuden kaasarin. Quote
tolvana Posted July 29, 2010 Posted July 29, 2010 vilikaseppas tuo:http://www.fvwa.fi/yleista/225-kaasuttimen-saato Quote
Guest Posted August 1, 2010 Posted August 1, 2010 Koitin tuon ohjeen mukaan säätää mutta ei mitään vaikutusta. En kyllä mitään välyksiä yms osaa laittaa kohilleen että voi olla vaikka mistä varmaan kiinni. Noh, jos sitä ens kesäksi uuen kaasarin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.