Guest Ranne Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Jos on tuplajouset niin kuuluisiko sisäänajo suorittaa jollain löysillä yksinkertaisilla jousilla? fk-87 1.4 kiikut Mitään täysin huoletonta konetta ei yllätys yllätys olla tekemässä... Quote Link to comment
Tomppa Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Yleissääntö kai on, että ainakin nokka ajetaan yksinkertaisilla sisään. Quote Link to comment
Guest Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Yhdyn Tomppaan. Noin vertauskuvallisesti. Jan Quote Link to comment
Racing Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Mites te ootte sitten laittanut tuon jousijutun,sisäjouset pois sisäänajoksi ja sit taas kone paloiksi ja toiset tilalle,vai paineilman avulla heittanyt sisäjouset kehiin autoon päin. Quote Link to comment
Guest Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Kones palasiksi. Täytyy tutkia tota paineilmaa, olen jo vehkeet hommannu mutta ei ole ollu tarvetta vielä. Jan Quote Link to comment
Racing Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Aika työläs homma kuitenkin. Mä kyllä laitan paineilmalla jos kansiseppä yleensäkkään päätyy käyttään tuplajousia. Quote Link to comment
Guest Ranne Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Muistikuvat osoittautuivat siis oikeiksi. Quote Link to comment
Niklas L Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Spärdäri tulpanreijästä sisään ja ilmaa niin, että palotila täyttyy. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 karvalakkirepäisy navetan takaa keksintönä, ota tulppa veks. tyrki reiästä palotilaan paalinarua notta sen minkä menee. ja sitte kääntäen mäntä tiukkaan. Ei holahda venttiili yhtään karkuun jousia vaihtaessa. ps. muista ottaa paalinarut veks ennenku starttaat :) Quote Link to comment
Marko Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Mulla oli joskus vanhasta tulpasta tehty työkalu eli posliinit ja sisusta pois ja sitten metalliosaan juotettu paineilmaliitin. helppoa ku mikä tulppareikään ja paineletku kiinni eikä karkaa venttiiilit mihinkään. Quote Link to comment
Guest Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 mulla on tommonen kans, mutta Biltemasta saa valmiina. Siin on o-rengas valmiiksi ja kahdelle tulpankierteelle askellus. Normaali ja Fordin isokierteinen. Jan Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Bilteman mallissa on vielä tavallinen rengasventtiili, eli periaatteessa voi napata paineletkun irti kun on paineistettu. Tai sit se venttiili toimii kuristimena ettei mäntä siirry liian vikkelään kun laitetaan paineet päälle. Jos käyttää sitä ohivuotomittauksissa täytyy venttiili poistaa. Mulla oli sellainen mutta se varastettiin ennenkuin ehdin edes kokeilla :( Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Pistäkääns biliksen tuotenumero vielä gurut! Vaikuttaisi hyvinkin kätevältä vempaimeilta, kun tuo sama jousiston purkaminen on itselläkin edessä. ...Tosin meinasin ajaa ihan kokonaan ekat 500km ilman sisäjousia kun ei tuota passaa kuitenkaan hirveästi kierrätellä, sama sitten on tarkastaa palotilat ym. Jos sitten VWOpeniin laittas tuplajouset, käväsis stripillä... UHO! Puavo@uho.fi Quote Link to comment
-MITO- Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=19225 SYTYTYSTULPPAREIÄN PAINEILMALIITIN Pitää venttiilit paikoillaan sytytystulppareikään liitettävän paineilman avulla. Vaadittava paine 6-9 baaria. Tuotenro 19225 9,90 € Quote Link to comment
ozone Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Itselläkin taitaa olla jousien vaihto edessä kesän mittaan. Mitenkä aioitte jatkaa sitten kun venttiili on saatu pysymään kiinni joko paineilman tai jonkun muun avulla? Jossain olen nähnyt keinuvipuakselin pukkiin kiinnitettävän jousipuristimen, mutta en muista missä... Ja käykö Biltsun myymä adapteri pitkälle tulpan kierteelle? -Otso Quote Link to comment
-MITO- Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Toimisko tää? http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=19227 VENTTIILIJOUSEN IRROITUSTYÖKALU Rinnakkaisnosto. Pieniin ja keskisuuriin moottoreihin. Kaaren avautuma: väh. 70mm, enint. 135 mm. Tuotenro 19227 13,50 € Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Tuo jälkimmäinen biliksen työkalu ei käy kun irroitettuihin kansiin. Tähän pitäisi olla semmoinen huomattavasti yksinkertaisemman näköinen vehje, joka pulttautuu keinuvipuakseliin ja siitä yksinkertainen painohaarukka venajousille, tämmöinen: http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/1940-1.jpg Hintakin kohtuullinen 117e :) Ehkä siinä tuota hintaa huojentaa se, että näkyy olevan kuvassa ainakin mukana semmoinen paineliitin sytkätulpan reikään. Puavo@DWL.fi Quote Link to comment
ozone Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 CB Performancella on täysin samanlainen $46,95 + liitin http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1064 Tuommosenhan vois ostaa vaikka yhteiskäyttöön? Quote Link to comment
Marko Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Täältä saa info@volkkarikauppa.com lähipäivinä lähtee uusi tilaus Quote Link to comment
Tomppa Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Jep, 79 euroa on hinta sisältäen tuon vipstaakin ja venttiilin. - Tomppa Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Itse en osta sellaista laitetta. Perustelu : laitteella ei saa helposti vaihdettua v.jousia. Kokeilkaa niin toteatte itse, mutta onhan laitteella palautusoikeus. Quote Link to comment
Guest Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Monasti tommosia halpavärkkejä joutuu itte vähän uudelleensuunnittelemaan ja muuttelemaan että alkaa toimimaan. Jigit mitä sattuu valmistajalla ja käytännön testit jääny vähän ohuiksi... :) Jan Quote Link to comment
Tomppa Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Palautusoikeus on käyttämättömällä tavaralla. Se on selvästi ilmaistu kuluttajasuojalaissa, joka lienee itse kunkin tarkkaan syynäämä. Quote Link to comment
Guest Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 Mistä tiedät ettei joku vehje, varsinkin työkalu, TOIMI ellet koita käyttää sitä? Jan Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 Voisitko Tomppa tulla näyttämään miten esittelemäsi laite (työkalu) toimii, ilmoita muutamaa päivää aikaisemmin, niin laitan sylinterikannet valmiiksi. Yleisöllä on tapahtumaan vapaa pääsy. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 Mitäs osaa se Tomppa on sitten muka esitellyt? Jos Keiteleen Koneen kauppias meinaa jatkaa tätä nykyistä linjaa kirjottelussa, niin ei oiken edes innosta käydä soitelemaan ko. tyypille. Mie en halua asioida hankalien ihmisten kanssa jos vaan on vaihtoehto. Alkaa mietityttä, että kuinkohan suuri osa väitetyistä HotCarssin hämäristä toimista ja myyntikielloista on paskapuhetta. Onko droppiolkien puuttuminen KK:n valikoimasta sitten HC:sta johtuvaa vai onko KK:n edustajalla menny sukset ristiin CB:n kanssa? Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted March 2, 2005 Share Posted March 2, 2005 Jep, 79 euroa on hinta sisältäen tuon vipstaakin ja venttiilin. - Tomppa Siinähän se on. Onko ostaja "hankala" jos pyytää myyjää esittelemään myymänsä laitteen toimintaa? Mie vaan kysyn. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted March 5, 2005 Share Posted March 5, 2005 Vastaus toiseen kommenttiin: Kilpailuvirastosta löytyy varmaankin vielä sinne lähettämäni kirje. Joka ei usko minua, voi yrittää saada kopion kirjeestäni. Tai sitten voi tulla lukemaan kirjeenvaihdon KK:ssa, ei kuitenkaan työaikaan, koska ensi työ ja sitten huvi. Kuten nämä nettikirjoitukset. Quote Link to comment
Recommended Posts