NordBling Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Mistä virtalukko on peräisin ja mitkä virtalukon pohjat tohon käy? Nyt katkaisee sytytyksen kun vääntää avaimen pohjaan. Siinä jossain välissä on alue jossa sekä startti että virrat kytkeytyy, vähän turhan haastava startattava. Oisko type3/4? Quote Link to comment
metake Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Sytytysvirta otettu väärästä johdosta virtalukolta. Virtalukossa on johto josta virta katkeaa startin aikana (apulaitteille) ja johto josta se ei katkea (sytkälle). Mulla oli ässässä sama vika ja tosiaan aika haastava startattava.. Quote Link to comment
NordBling Posted July 9, 2010 Author Share Posted July 9, 2010 Niin mäkin ensin luulin mutta vika on ilmaantunu ilman että kukaan on sormeillu johtoja. Nyt laitan napin. Quote Link to comment
metake Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Juuri näin tapahtui mullakin, ensin toimi ja sitten ei. Vaihdoin toisesta johdosta toiseen niin sitten toimi kuten pitikin. Quote Link to comment
tolvana Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 muutamaan vempeleeseen joutunut virtalukon pohjan vaihtamaan vastaavien vikojen vuoksi. joskus startatessa tulee puolalle virtaa joskus ei. myös mittarivalot,sähköikkunat yms. heräilee henkiin virta-avainta ravistelemalla. Erittäin yleinen vika tuo. Quote Link to comment
NordBling Posted July 9, 2010 Author Share Posted July 9, 2010 Juu, sama täällä, tuttu vika. Mut kysymykseen ei oo vielä löytyny vastausta, nääs kun ei voi tietää mistä osista toi kirppu on seiskytluvulla kasattu. Oisko nelostyypeissä tollanen ohjauspylväs vai mikälie. Vai voiko peräti olla tuoreemmasta kuplasta? Quote Link to comment
tolvana Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 takuita en anna mut näyttää vahvasti samalta kun mun variantissa vm.-70. http://www.hotcars.fi/Prod/viewpict.asp ... 3976-4.jpg http://www.hotcars.fi/Prod/viewpict.asp ... 3975-6.jpg oisko nuo samanmoisia? tuo lukko-osa kävi varianttiin,piti vaihtaa kun muuten ei saanut rattilukkoa pelaamaan. Quote Link to comment
Tutkija Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Voi olla ihan omakin,68-72 kulplassa on myös saman näköinen.. pohjien kytkinosassa kumminkin eroja eri vuosimalleissa tuonakin aikana ja stanussakin vielä vähän erilaiset kun muissa samassa vuosimallissa. Et oikeestaan purettava ensin ja sitten vasta alettava etsiä osia. Quote Link to comment
NordBling Posted July 10, 2010 Author Share Posted July 10, 2010 Ok, kiitos. Siihen inspiraatiopurskahdukseen asti mennään napilla. Quote Link to comment
Guest Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Itse en tiedä, mutta oon kavereilta kuullut, että sellanen nappi tai nokkakytkin olis ihan toimiva vaihtoehto... Quote Link to comment
NordBling Posted July 13, 2010 Author Share Posted July 13, 2010 Nyt on sellanen "älä vaan paina tästä" tyyppinen kaboom-nappi. Quote Link to comment
-AP- Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Miten akseli on kiinni kojetaulun alla? Pannalla rattiputken ympäri (Kupla), kahdella pultilla, jotka menee kuoren/kotelon läpi noin 8 cm etäisyydellä toisistaan (Nelkku) vai kahdella pultilla, jotka sijaitsee korvakkeissa kuoren/kotelon sivulla, Nelkkua leveämmällä (Iso Kolmonen)? Quote Link to comment
NordBling Posted July 13, 2010 Author Share Posted July 13, 2010 Kahdella pultilla läpi pitkänmallisista koloista, ikäänkuin olisi ratissa etäisyyssäätö, pultit n.6cm etäisyydellä toisistaan... Quote Link to comment
NordBling Posted July 13, 2010 Author Share Posted July 13, 2010 Ei taida olla, täs tolpas ei oo pyyhkijänviiksille koloa. Kuva alta: Quote Link to comment
tolvana Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Nämä on -70 411 variantista äsken kuvattu. Quote Link to comment
NordBling Posted July 13, 2010 Author Share Posted July 13, 2010 Jep, taitaa olla arvoitus ratkaistu, kiitos tolvana. (kuulostipa todella kiitolliselta :-)) Oiskohan mun AP pitäny toi tunnistaa... Virtalukoksi käy siis kuplan lukko, tän tiedän kun oon yhen sellasen vaihtanu, mut mitkäs sähköosat? Vaihtelee aika paljon just noihin aikoihin. Toisaalta ku viittii kaivaa osan esiin niin kuvan perusteella taitaa sopiva löytyä hotmatsin tai csp:n sivujen avulla. Quote Link to comment
vwagen Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Varaosanumerostahan tämäkin selviäisi,niinkuin osien tunnistukset yleensäkin. Quote Link to comment
NordBling Posted July 14, 2010 Author Share Posted July 14, 2010 Näkyykö virtalukon pohjan numero jotain kautta purkamatta tota systeemiä? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.