Guest huoppari Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Joopajoo ,heräsin päiväunilta (tai ainakin nousin pystyasentoon) ja rupes hirviästi haluttaan olla jimmy deen Elikkäs miten nyky lain mukaan ois mahollista rakentaa kuplaan pohjautuva replica spyderistä (korinvaihdot ei vissiin enää oo mahdollisia).Ison veen toisella puolen näyttäs olevan rakennus sarjoja mut ku on köyhälle kalliita = 25 donaa ilman konetta ja 50 avaimet käteen(kukahan näitä tekee vanhalla mantereella?) Jimillä diy pätkässä tekivät Kevin Dillonille moisen kapistuksen käyttämällä kuplan konetta , laatikkoa(mitä laatikosta täytyy muuttaa jos takamoottorista tehdään keskimoottori eli käännetään se toisin päin ,pienillä suutarin aivoilla siinä on sillon 1 vaihde eteen ja 4 pakkia) , etuakselia , pohjalevyä , keskitunnelia jne . Lasikuitu korin ja rungon valmistivat pajalla ( mitenkähän suomessa ite tehty runko saadaan hyväksyttyä?) Vai pitäsköhän mennä takasin nukkumaan ja jatkaa haaveilua? Quote Link to comment
Guest huoppari Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Spydereitä ei ollu ainakaan nyt blocketissa ( yks 356 avo speedsteri kylläki 240000 sek joka ainaki kuvissa näyttää 550 spyderin rinnalla saippualaatikolta , anteeks ny vaan kaikilta kyseisen auton omistajilta ,mutta kauneushan on katsojan silmässä (minun tapauksessa vissiin pers silmässä)) Quote Link to comment
metake Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Epäilen melko vahvasti, että Spyder on Ruotsissa katsastettu omavalmisteena ja näin ollen sitä ei Suomessa saa kilpiin. Quote Link to comment
joksa Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Epäilen melko vahvasti, että Spyder on Ruotsissa katsastettu omavalmisteena ja näin ollen sitä ei Suomessa saa kilpiin. Ellei muuta vuodeksi Ruotsiin ja tuo muuttoautona. Mitäpä sitä ei tekisi autonharrastuksen eteen. Quote Link to comment
Guest huoppari Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Ellei muuta vuodeksi Ruotsiin ja tuo muuttoautona. Mitäpä sitä ei tekisi autonharrastuksen eteen. Jaa että pölykapseli housuihin ja vuojeksi ruottiin , noup . Oisko muita kuningas ajatuksia?? Quote Link to comment
SePi Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Saako muuttoautona tuodun omavalmisteen sitten rekisteriin täällä yhtään sen paremmin? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 Eteläsuomessa on projektina yks 550 replica, tosin tulee aika paljon originaalia 550 osaa... Muutama valokuvanen löytyy viimekesältä :) Quote Link to comment
Guest huoppari Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 "Toheltaja" Eteläsuomessa on projektina yks 550 replica. oisko tarkempia yhteystietoja? Quote Link to comment
Guest 718rsk Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 moi tämmöstä englannista http://www.718-rsk.co.uk/ lyhennetylle pohjalevylle Quote Link to comment
Guest huoppari Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 moi tämmöstä englannista lyhennetylle pohjalevylle ei oikeen nappaa,ei oo keskimoottori vaan takamoottori ( ja keula jotenki liian terävä ) ennenmin vaikka porsche 914 , ku tuo Quote Link to comment
Mika Heikola Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Onko valmiin auton tuonnista faktaa ? 550 tai 356 kuituVW. Omavalmiste = mahdoton ? VW=mahdollinen ? Miten vw-pohjainen replica pitäisi olla lähtömaassaan rekisteröity, jotta sen rekisteröinti suomeen onnistuisi ? Eikö nyt kirppuja ainakin ole ruotsista tuotu ? Quote Link to comment
Guest Lusha Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Entä jos tekisi korinvaihtoa vanhalle kirpulle tai volkkariferraariin ? Tarpeeksi vanha niin ei ole %. Eikö riittäisi paperit ja pohja? Tiedossa olisi rämä lasikuitukoppa ja kunnostettu pohja jossa paperit "kunnossa". Quote Link to comment
NordBling Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Otteessa kait yleensä lukee mikä kori alustalle on kyhätty. Mulla ainakin kirpun otteessa lukee MacBuggy. Quote Link to comment
mikan Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Otteessa kait yleensä lukee mikä kori alustalle on kyhätty. Mulla ainakin kirpun otteessa lukee MacBuggy. Mulla lukee CAT josta varmaan aika harva osaa sanoa minkä näköinen sen kuuluu olla. Mutta eikös tässä ollut tarkoitus tehdä look-a-like, joten keskimoottorointi voi tulla ongelmaksi kirpun tapauksessa. :-) Paljonko muuten on 550:n akseliväli? t. Mika Quote Link to comment
Mika Heikola Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Edelleen haluaisin uskoa mahdollisuuteen tuoda valmis laite sellaisenaan suomeen. Onhan täällä jo useampi lasikuitu Auburn, vai mitä nämä 30-luvun veneperät nyt onkaan. Tuontilaitteita kuitenkin. Samoin "Ferrarin Daytona" Corvetten tekniikalla on kilvissä ja olisin melko varma että sekin on tuontiauto, eikä täällä rakennettu. Quote Link to comment
metake Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Nyrkkisääntönä menee niin, että pajan (=yrityksen) tekemä auto kelpaa kilpiin, oma (=yksityisen) tekemä ei. Quote Link to comment
Guest Lusha Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Tässä otteessa lukee pelkästään "lasikuitukori". Tiedossa olisi 3 lisää...mutta liian hyväkuntoisia sellaisena. Quote Link to comment
Guest huoppari Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Otteessa kait yleensä lukee mikä kori alustalle on kyhätty. Mulla ainakin kirpun otteessa lukee MacBuggy. Mulla lukee CAT josta varmaan aika harva osaa sanoa minkä näköinen sen kuuluu olla. Mutta eikös tässä ollut tarkoitus tehdä look-a-like, joten keskimoottorointi voi tulla ongelmaksi kirpun tapauksessa. :-) Paljonko muuten on 550:n akseliväli? Oon niin tumpelo että en osaa laittaa tähän linkkiä replicoiden tekijöistä mutta ainaki beckspeedsterin sivuilta löyty mitat(akseliväli 2,16 m).Toinen hyvä sivu oli Thunder Ranch. Quote Link to comment
Guest huoppari Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 oi kurut , mites tuon laatikon kans , voiko sen kasata niin että pyörintä suunta muuttuu , entäs vaihteen siirtäjä ??? Quote Link to comment
mikan Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 oi kurut , mites tuon laatikon kans , voiko sen kasata niin että pyörintä suunta muuttuu , entäs vaihteen siirtäjä ??? Voi kasata ja vaihteensiirtoon kannattaa ottaa mallia vaikka vanhoista Formula Vee kilpureista. Niissähän on loota "väärinpäin". t. Mika Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 sellainen... hankala tuota on kuplan pohjalevylle tehdä, noissa kun on helvetin pitkät jousilatat ollu koska vääntösauvaputki on niin edessä ton keskimoottorin takia. Uudemmissa taasen kolmilinkit takana jousilattojen sijaan muistaaseni. Eli pohjaa tarttee lyhentää helvetisti, ja jousilattoja taasen pidentää toistakymmentä senttiä. Quote Link to comment
vwagen Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Ensimmäisessä 550 mallissa oli aivan normaali(Kuplan )takaripustus normaalinpituisine jousivarsineen(siis ne"latat")se oli vain asennettu vaihdelaatikkoon nähden normaali paikkaan eli rungon takapäähän. Quote Link to comment
jnj Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Täällä jotain kuvia: http://vintagespyders.com/cars.html Tämä taitaa olla suurimpia Speedster/Spyder replica valmistajia. Ja kun kirjaudut sivulle, niin täältä paljon lisää: http://spyderowners.com/main.asp Googlaamalla sitten lisää.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.