Jump to content

spyder 550 replica


Guest huoppari

Recommended Posts

Guest huoppari
Posted

Joopajoo ,heräsin päiväunilta (tai ainakin nousin pystyasentoon) ja rupes hirviästi haluttaan olla jimmy deen

Elikkäs miten nyky lain mukaan ois mahollista rakentaa kuplaan pohjautuva replica spyderistä (korinvaihdot ei vissiin enää oo mahdollisia).Ison veen toisella puolen näyttäs olevan rakennus sarjoja mut ku on köyhälle kalliita = 25 donaa ilman konetta ja 50 avaimet käteen(kukahan näitä tekee vanhalla mantereella?)

Jimillä diy pätkässä tekivät Kevin Dillonille moisen kapistuksen käyttämällä kuplan konetta , laatikkoa(mitä laatikosta täytyy muuttaa jos takamoottorista tehdään keskimoottori eli käännetään se toisin päin ,pienillä suutarin aivoilla siinä on sillon 1 vaihde eteen ja 4 pakkia) , etuakselia , pohjalevyä , keskitunnelia jne . Lasikuitu korin ja rungon valmistivat pajalla ( mitenkähän suomessa ite tehty runko saadaan hyväksyttyä?)

Vai pitäsköhän mennä takasin nukkumaan ja jatkaa haaveilua?

Guest huoppari
Posted

Spydereitä ei ollu ainakaan nyt blocketissa ( yks 356 avo speedsteri kylläki 240000 sek joka ainaki kuvissa näyttää 550 spyderin rinnalla saippualaatikolta , anteeks ny vaan kaikilta kyseisen auton omistajilta ,mutta kauneushan on katsojan silmässä (minun tapauksessa vissiin pers silmässä))

Posted

Epäilen melko vahvasti, että Spyder on Ruotsissa katsastettu omavalmisteena ja näin ollen sitä ei Suomessa saa kilpiin.

Posted
Epäilen melko vahvasti, että Spyder on Ruotsissa katsastettu omavalmisteena ja näin ollen sitä ei Suomessa saa kilpiin.

 

Ellei muuta vuodeksi Ruotsiin ja tuo muuttoautona. Mitäpä sitä ei tekisi autonharrastuksen eteen.

Guest huoppari
Posted

Ellei muuta vuodeksi Ruotsiin ja tuo muuttoautona. Mitäpä sitä ei tekisi autonharrastuksen eteen.

 

 

Jaa että pölykapseli housuihin ja vuojeksi ruottiin , noup . Oisko muita kuningas ajatuksia??

Guest Toheltaja
Posted

Eteläsuomessa on projektina yks 550 replica, tosin tulee aika paljon originaalia 550 osaa... Muutama valokuvanen löytyy viimekesältä :)

Guest huoppari
Posted

"Toheltaja" Eteläsuomessa on projektina yks 550 replica.

 

oisko tarkempia yhteystietoja?

Guest huoppari
Posted

moi tämmöstä englannista lyhennetylle pohjalevylle

 

ei oikeen nappaa,ei oo keskimoottori vaan takamoottori ( ja keula jotenki liian terävä ) ennenmin vaikka porsche 914 , ku tuo

Posted

Onko valmiin auton tuonnista faktaa ? 550 tai 356 kuituVW. Omavalmiste = mahdoton ? VW=mahdollinen ?

 

Miten vw-pohjainen replica pitäisi olla lähtömaassaan rekisteröity, jotta sen rekisteröinti suomeen onnistuisi ? Eikö nyt kirppuja ainakin ole ruotsista tuotu ?

Posted

Entä jos tekisi korinvaihtoa vanhalle kirpulle tai volkkariferraariin ? Tarpeeksi vanha niin ei ole %. Eikö riittäisi paperit ja pohja? Tiedossa olisi rämä lasikuitukoppa ja kunnostettu pohja jossa paperit "kunnossa".

Posted
Otteessa kait yleensä lukee mikä kori alustalle on kyhätty. Mulla ainakin kirpun otteessa lukee MacBuggy.

 

Mulla lukee CAT josta varmaan aika harva osaa sanoa minkä näköinen sen kuuluu olla. Mutta eikös tässä ollut tarkoitus tehdä look-a-like, joten keskimoottorointi voi tulla ongelmaksi kirpun tapauksessa. :-)

Paljonko muuten on 550:n akseliväli?

 

t. Mika

Posted

Edelleen haluaisin uskoa mahdollisuuteen tuoda valmis laite sellaisenaan suomeen. Onhan täällä jo useampi lasikuitu Auburn, vai mitä nämä 30-luvun veneperät nyt onkaan. Tuontilaitteita kuitenkin. Samoin "Ferrarin Daytona" Corvetten tekniikalla on kilvissä ja olisin melko varma että sekin on tuontiauto, eikä täällä rakennettu.

Posted

Nyrkkisääntönä menee niin, että pajan (=yrityksen) tekemä auto kelpaa kilpiin, oma (=yksityisen) tekemä ei.

Posted

Tässä otteessa lukee pelkästään "lasikuitukori". Tiedossa olisi 3 lisää...mutta liian hyväkuntoisia sellaisena.

Guest huoppari
Posted
Otteessa kait yleensä lukee mikä kori alustalle on kyhätty. Mulla ainakin kirpun otteessa lukee MacBuggy.

 

Mulla lukee CAT josta varmaan aika harva osaa sanoa minkä näköinen sen kuuluu olla. Mutta eikös tässä ollut tarkoitus tehdä look-a-like, joten keskimoottorointi voi tulla ongelmaksi kirpun tapauksessa. :-)

Paljonko muuten on 550:n akseliväli?

 

Oon niin tumpelo että en osaa laittaa tähän linkkiä replicoiden tekijöistä mutta ainaki beckspeedsterin sivuilta löyty mitat(akseliväli 2,16 m).Toinen hyvä sivu oli Thunder Ranch.

Guest huoppari
Posted

oi kurut , mites tuon laatikon kans , voiko sen kasata niin että pyörintä suunta muuttuu , entäs vaihteen siirtäjä ???

Posted
oi kurut , mites tuon laatikon kans , voiko sen kasata niin että pyörintä suunta muuttuu , entäs vaihteen siirtäjä ???

 

Voi kasata ja vaihteensiirtoon kannattaa ottaa mallia vaikka vanhoista Formula Vee kilpureista. Niissähän on loota "väärinpäin".

 

t. Mika

Guest Toheltaja
Posted

sellainen... hankala tuota on kuplan pohjalevylle tehdä, noissa kun on helvetin pitkät jousilatat ollu koska vääntösauvaputki on niin edessä ton keskimoottorin takia. Uudemmissa taasen kolmilinkit takana jousilattojen sijaan muistaaseni. Eli pohjaa tarttee lyhentää helvetisti, ja jousilattoja taasen pidentää toistakymmentä senttiä.

post-146-1388836253402_thumb.jpg

Posted

Ensimmäisessä 550 mallissa oli aivan normaali(Kuplan )takaripustus normaalinpituisine jousivarsineen(siis ne"latat")se oli vain asennettu vaihdelaatikkoon nähden normaali paikkaan eli rungon takapäähän.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...