mite^ Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Ekaksi totean että luin kyllä urhojen sivuilta jo kaikennäköistä mutta muutama kysymys. (osaan varmaan on jo vastaus jossakin valmiina mitä en huomannut) -Kuuluuko AKK:n alaisuuteen? tulossa sääntömuutoksia? -Ilmeisesti vanhoilla jokkiskamoilla voipi ajella kilpaa? -mitä teknisiä rajoituksia moottorin ja vaihdelaatikon osalta? välitykset, lukko ym? -Onko kyljissä sallittu ilmanottoa (hytissä putket paloseinään) -paloseinän siirto sallittua? - Mikä lisenssi? Lähinnä mielessä tehdä tuosta yhdestä kuplasta urtsi auto joka on alunperin pitänyt rakentaa jokkiseen. Aloitettu on ja melko pitkällekkin on tullut tuota aikanaan tehtyä, edessä ja takana tolpat, hammastanko-ohjaus, välitetty laatikko, paloseinä siirretty, ilman otot kyljessä ym perus jokkis meininkiä. Saako tästä nyt sitten tehtyä urtsiin laillista nostamalla perälle kunnon ilmajäähyn? http://s97.photobucket.com/albums/l229/ ... 0projekti/ Quote Link to comment
JaniM Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Ekaksi totean että luin kyllä urhojen sivuilta jo kaikennäköistä mutta muutama kysymys. (osaan varmaan on jo vastaus jossakin valmiina mitä en huomannut)-Kuuluuko AKK:n alaisuuteen? Ei tulossa sääntömuutoksia? Ei, kaikki mitä sovittu on urhonajojen keskestelupalstalla. Tunnarit sinne ja kyselyä, niin tulee oikeaan paikkaan. http://keskustelu.urhonajot.fi/ -Ilmeisesti vanhoilla jokkiskamoilla voipi ajella kilpaa? Jooo, mut suotavaa ulkonäköön panostaa. Kuhan turvavarusteet säännönmukaiset. -mitä teknisiä rajoituksia moottorin ja vaihdelaatikon osalta? välitykset, lukko ym? VW ilmajäähdytteinen kone, possulle varmaan poikkeuslupa heltiää. Muuten vapaata. -Onko kyljissä sallittu ilmanottoa (hytissä putket paloseinään) Saa olla, muistaakseni metalliset putket sisäpuolella kopassa ja tiiviit saumat. -paloseinän siirto sallittua? Juu, oliko 100 mm - Mikä lisenssi? Ei mitään, autossa liikennevakuutus pakollinen. Lähinnä mielessä tehdä tuosta yhdestä kuplasta urtsi auto joka on alunperin pitänyt rakentaa jokkiseen. Aloitettu on ja melko pitkällekkin on tullut tuota aikanaan tehtyä, edessä ja takana tolpat, hammastanko-ohjaus, välitetty laatikko, paloseinä siirretty, ilman otot kyljessä ym perus jokkis meininkiä. Saako tästä nyt sitten tehtyä urtsiin laillista nostamalla perälle kunnon ilmajäähyn? Miksei? Tehtiin mekin vanhasta krc riuskasta auto. http://www.urhonajot.fi/tiimit/tamike/ Ens kesäksi aivan muuta. http://s97.photobucket.com/albums/l229/ ... 0projekti/ Quote Link to comment
-AP- Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Jokkisautossa ei taida kehikko olla saumatonta? Quote Link to comment
mite^ Posted October 29, 2010 Author Share Posted October 29, 2010 Ei oo, joissakin toki voi olla mutta tuossa ei ainakaan. Sellanenko sen pitää olla? Noh muitakin suunnitelmia on tullut tässä ehtoon aikana. :) Quote Link to comment
Ketsa Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 -Ilmeisesti vanhoilla jokkiskamoilla voipi ajella kilpaa? Ehjät kohtuu modernit autourheilukäyttöön tarkoitetut ajovarusteet kelpaavat Urhojen ajoharjoitteluun. -mitä teknisiä rajoituksia moottorin ja vaihdelaatikon osalta? välitykset, lukko ym? Lukko kielletty. EDIT: Lisäselvennyksenä, tarkoittaa kaikenlaisia lukkoja ei vain 100% hitsilukkoa. - Mikä lisenssi? Liikennevakuutuksen lisäksi vaaditaan Urhon ajajat ry:n jäsenyys. Lähinnä mielessä tehdä tuosta yhdestä kuplasta urtsi auto joka on alunperin pitänyt rakentaa jokkiseen. Säännöt pohjautuvat roadsportiin, joten kannattaa huomioida vaatimukset esim. alkuperäisistä valoista ja saumattomista turvakaarista. Aloitettu on ja melko pitkällekkin on tullut tuota aikanaan tehtyä, edessä ja takana tolpat, hammastanko-ohjaus, Tukivarret oltava tehdasvalmisteisia ja pyöränripustuksien periaate säilyttävä alkuperäisenä. Eli persuusta swingi tai ns. IRS ja keulalla pukki tai möhköissä mcperson. Ohjaus vapaa, kunhan on tehty tehdasvalmisteisista osista. välitetty laatikko Kannattaa laskea vaikkapa, että 205/50 R15 renkaalla ja 6000rpm antaa n. 150km/h huippuja. Eli 1-2-2,5-3 laatikot eivät taida toimia millään vakioperällä. Saako tästä nyt sitten tehtyä urtsiin laillista nostamalla perälle kunnon ilmajäähyn? http://s97.photobucket.com/albums/l229/ ... 0projekti/ Suosittelen ennemmin vaikka JaniM:n porukan möhkön ostoa. Tulee halvemmaksi ja nopeammin valmiiksi. Quote Link to comment
mite^ Posted October 29, 2010 Author Share Posted October 29, 2010 Joo kyllä tuo tuli haudattua jo kun luin roadsport sääntöjä (alusta ja kaaret) Roadsportissa taasen lukko sallittu kunhan ei ole 100% lukko mikäli luin oikein eli ei saa ees tehdaslukkoja käyttää urtsissa quaife sf? Rekkasin kyllä urhojen foorumille mutta vielä en pääsen kirjautuun. Quote Link to comment
JaniM Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Meitin möhkö mennyt ajat sitten kiertoon. Siittä ois saanut halvalla. Juu tuolla kannattaa kysellä teknisiä asioita. Quote Link to comment
HSuomi Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Miksi junttalukko on kielletty? Quote Link to comment
JM Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Miksi junttalukko on kielletty? Mikä on juntta lukko? Ainakaan meidän autossa ei ole esiintynyt lukon tarvetta. Quote Link to comment
JaniM Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 No jos säännöissä sanotaan ettei lukkoja, niin mitä sitä sen enempää ruikuttaan? Nämä on Urtsi-säännöt, eikä mitkään jokkis tai muun. Mihis tuollanen kemppilukko auttaa mutkaradalla ajossa? Driftingissä ehkä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.