Guest kode Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Helmikuussa tuli ostettua elämäni ensimmäinen kupla. Talvella ja keväällä piti sen verran kiirettä, että ei oikein kerennyt autoon perehtymään. Elokuussa kuin ihmeen kaupalla sain leiman ensi yrityksellä (mm toisen takaiskarin alapäästä puuttui mutteri...). Tämä tarkoitti sitä että auto paljastui täydeksi pommiksi. Todella kamalia ja härskejä ruoste paikkauksia tehty, ynnä muita "korjauksia". Kerkesin kuitenkin ajamaan tänä kesänä yhden n. 200km reissun ja yhteensä n. 1500km. Syyskuun alussa laukesi laturi ja kupla pääsi talliin. Koska tähän ruostepaskaan kerkesi kiintymään kovin, niin ei autakun ruveta hitsauskonetta lämmittelemään. Tuli palstalta hankittua toinen kori (ruosteessa, mutta vähemmin räpelletty), mistä ruvetaan värkkäämään ehyempää. Jos näistä kahdesta saisi yhden ehjän. Tässä lähtö kohta: Ja tässä yksi "korjauksista" pelkääjän puolen jalkatilassa: Lauantaina se sitten lähti kunnolla käyntiin tämä projekti: Purku vaihe siis menossa ja koppa oli tarkoitus nostaa pois alustalta. Päivityksiä ja kuvia tulee sitä myöten kun muistaa kuvia ottaa ja saa jotain aikaiseksi. Quote Link to comment
Guest kode Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Niin piti vielä sanomani että osia ja varsinkin korjauspeltejä saa tarjoilla kyseiseen peliin jos pyörii nurkissa. Boonusta olis jos löytyy turun seudulta. Quote Link to comment
tono Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Nonii tostahan se lähtee! Sitä kyllä ihmettelen että miten joku on noin kamalaa hitsisaumaa edes saanut aikaseksi o.o Ilman kaasua varmaanki hitsattu ainaki. Quote Link to comment
Unkki Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Ilman kaasua varmaanki hitsattu ainaki. Eikä ole varmaan putsattu pellistä ruostetta ja maalia pois. Tuohon laatuun pitää olla jo taitoa, minä en kyllä saisi tuollaista aikaiseksi vaikka yrittäisin... Quote Link to comment
-Alex- Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Samaa luokkaa tuo omakin on, nyt peltitöiden alla..voi ristus tuota ruosteen määrää kun on hiekkapuhallettu. Olen tilannut uudet lattiapellit, helmakotelot, kylkipellit sekä ovet. Ilmeisesti renkaat aika vanhat, ainakin 25v vanhat, vanhoilla kilvilläkin vielä kupla =) Quote Link to comment
abbe Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Aika rajun näköisiä paikkauksia joku tehnyt tuohonkin... Kyllähän tuosta vielä Kupla tulee, kun pistää uudet lämpökotelot ja muutaman soiron peltiä. Tsemppiä! Quote Link to comment
Guest kode Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 Paikkauksista tuo ei ole oikeastaan edes pahimpia, odottakaas kun saan otettua kuvan varapyöräkotelosta :D Pohja on ihan pehmeä ja katsastusmies kehui pohjan olevan hyvässä kunnossa... Tekisi mieli mennä näyttämään uudestaan konttorille... Tässä pelkääjän puolen etukaaren takakulma, 3 peltiä päälekkäin...: Edit: Tuo koppa siis lähtee näillä näkymin paaliin, tallin pihalla odottaa toinen koppa josta ruvetaan kunnostamaan. Korjauspeltejä on tullut koko kesä haalittua täältä palstalta. Talviis vaan saada kunnon kompura mikä jaksais pyörittää ns. korisahaa. Quote Link to comment
Guest kode Posted November 10, 2010 Share Posted November 10, 2010 Hiukan saatu projektia eteenpäin. Lasit irroiteltu ja koppa on irti alustasta ja odottelee pois nostoa. Rälläkän käytöltä ei taas säästytty. Takaarissa olevat pultit oli kiinni ruostuneet/hitsattu ja yksi pohjassa olevista muttereista ja aluslevyistä oli hitsattu kiinni. Ruostetta ja paikkauksia löytyy koko ajan. onneksi ei tarvitse tuosta kopasta alkaa tekemään. Kohta pääsisi pohjalevyjen vaihtoon. Pitäisi vaan tilata ne jostain. Ehdotuksia? Harmittaa kun ei muista kameraa ottaa koskaan mukaan, kun lähtee verstaalle. Tässä kuitenkin taas kännykkä kuvia: Kuskin oviaukon alareuna. Huomaa kittaukset...Tätä laatua riittää myös... Kuskinpuolen A-pilari... Talli sekaisin parin tunnin ihmettelyn jälkeen Muuten mukavaa puuhaa, mutta täytyy aina siivota jäljet heti kun tallissa touhuaa muitakin ja pitää saada aina auto mahtumaan tarvittaessa. Quote Link to comment
Guest Posted November 10, 2010 Share Posted November 10, 2010 Onhan noita nyt huonommistakin tehty ;)... Quote Link to comment
Guest kode Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Homma etenee pikku hiljaa. Koppa on nyt nostettuna alustala (kuten kuvasta saattaa huomata). Yksi tunkin korvake oli kitsattu koppaan kiinni. Myös moottori ja etuakseli on jo irroitettu alustasta. Siitä ei vielä ole kuvaa. Ylläreitä löytyi taas ihan riittävästi: Tässä varapyöränkotelon toinen sivu, toinen vastaava ellei pahampi... Sitten vuorossa pari kuvaa etuakselista, "paikkauksia" löytyi 5kpl, ja ainakin yksi selvä "korjaamaton" kohta. Pohjastakin paistoi vähän valo kun hiukan ruuvarilla koputteli. Ja katsastusmies kehui pohjan hyvää kuntoa elokuussa... Pohjalevyjen hankinta olisi seuraavaksi edessä. Mistä kannattaisia tilata ostaa. Missä on kohtuu nopeat toimitusajat? Ja olisiko kellään etuakselia ylimääräisenä? Quote Link to comment
metake Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Melko rohkeasti nostettu noinkin pehmeä koppa pois pohjalevyltä koppaa tukematta.. Hienoa kuitenkin että joku jaksaa pelastaa näitä pystylamppujakin. Quote Link to comment
Guest kode Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Tuo koppa on menossa kaatikselle ja tallin pihalla odottelee toinen koppa. Quote Link to comment
Jallu Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 ostasko hanski katon.. röh.. Quote Link to comment
Guest kode Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Katto olis näillä näkymin joutavana ja jos jollain on tarttetta niin laittaa yv. Quote Link to comment
SePi Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Saakos sen kopan vaihtaa parempaan tosta vaan? Eli miten ne määrät nykyisin lasketaan Quote Link to comment
tono Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Saakos sen kopan vaihtaa parempaan tosta vaan? Eli miten ne määrät nykyisin lasketaan Eihän kopassa taida olla mitään stanssauksia muuten kus etuluukussa siinä poppareilla kiinni olevassa kilvessä... Quote Link to comment
-MITO- Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Eikai niitä määriä laske kuin kateellinen naapuri/harrastaja Quote Link to comment
Roope Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Niin ja kumpikohan niistä kopista on turvallisempi kolarissa tilkkutäkki vs ehjä. Quote Link to comment
Guest kode Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Tuon orkkis kopan kohdalla ei kyllä enää olis tarvittu kolaria. Olis saattanu tipahtaa millon vaan matkalle. Niin ja offtopicina joutuu mainitsemaan et joutuu perkele käyttiikseen vaihtelee umpiota hetki sitten sattuneen mällin johdosta. onneksi ei tarvii peltiä oikoa kun 5cm matkalta konepellistä. Saabin uretaani täytteiset puskurin pelasti taas oman auton :D Vastaan tulleesta audista meni kylki melkolailla sisään... Quote Link to comment
Guest kode Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 Projekti on ollut hieman jäissä, noitten käyttiksien kanssa tuohuamisesta johtuen. Pohjaa kuitenkin putsailtu ja pohjalevyt tilattu. Saapunevat ensi viikolla ja pääsee niitä sitten asentelemaan. Onko jotain vinkkejä pohjalevyjen vaihtoon? Quote Link to comment
Guest kode Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 Laitetaas muutama kuva pohjan putsailusta: Siinä sitä työmaata on Mikä on tämä reiän tarkoitus? Annetaanko olla ummessa vai avataanko? Haperoako? Lisää huippu paikauksia. Katsastusmiehen sanoin: "pohja on aika hyvässä kunnossa" Pohjalevyjä odotellaan, kun ne saa paikalleen niin lähtee pohja puhallukseen ja ainakin pohjamaalaukseen. Quote Link to comment
Guest teemu Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 Omassakin ollut vähän samanmoisia "paikkauksia" lasikuitukitilläkin oli jotain reikiä laitettu umpeen. Mutta tsemppiä projektille. Pystärit on jees! Quote Link to comment
Guest kode Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Projekti ollut lähes seisahduksissa muiden projektien takia. Nyt kuitenkin pohjalevyjen vaihto aloitettu. Onko antaa hyviä vinkkejä? Tähän mennessä toiselta puolelta on vanha irroitettu pisteet poraamalla ja uutta soviteltu paikalleen, mutta ei hitsattu. Miten hitsaaminen kannattaa tehdä? Pistehitsi vehkeitä ei ole käytössä. Kuvia lisätään myöhemmin. Quote Link to comment
Guest kode Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 Nyt on hitsaukset virallisesti aloitettu, eikä purkamisesta ole kulunut vielä vuottakaan! Reikä: Paikka: Hitsattu: Valmis! Toinen puoli: Hiljaa hyvä tulee... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.