Guest -lasse- Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Moi. Eli tällaista asiaa suunnittelen/ olen toteuttamassa. Onnistuuko? Osat minulla on jo leviällä ja nyt näyttäisi, että voisi onnistuakkin, tosin vaatii osien koneistamista jonkun verran. Tällä osien vaihdollahan olisi tarkoitus saada kirppuun levyjarrulinen etupää kun uudemman mallinen etupää ei sinne suoraan mahdu, kun tila loppuu kesken. Kokemuksia? Quote Link to comment
Pepe Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Ööö, eikös helpoin tapa ole ostaa olkatappikeulaan sopivat levyjarruolka-akselit ja kasata levyjarrut sitä kautta? Quote Link to comment
metake Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Pepen ehdottama on se ainoa toimiva tapa. Itsekin joskus kyselin, jos olis olkatapillisen muuttanut palloniveliseksi, mutta menee geometriat ihan v*turalleen, suorastaan hengen vaarallisiksi. Quote Link to comment
JM Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 Olkiakaan ei ole pakko vaihtaa. Quote Link to comment
Guest -lasse- Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 hmm, mitäs jm tarkoittaa? Levyt ei ainakaan mee suoraan rumpujarrullisen napoihin? Quote Link to comment
JM Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 Käy suoraan. Tosta http://www.actionimport.com/Catalog_EMP ... brakes.htm Tuote 22-2880-0 Hytöseltä löyty hyllystä. Lähes "bolt on" tarvii hankia 6 kpl kuusiokolo pultia, muistaakseni M10? Quote Link to comment
Guest -lasse- Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 Ok, ei jollain olis heittää hinta-arviota hytösen hinnasta noista? Onkos kukaan ruvennu noitten pyöränlaakereitten kans kikkaileen ja sovittanu uusien laakerien kans levyn olkatapillisen napaan suoraan? Löytyykö sopivia laakeria valmiina jostain vai pitäkö sorvata? Quote Link to comment
jarza Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 mulla olis vähän saman tyylinen propleemi,eli täytyis saada olkatappi keulaan 4x130 pulttijako rummuilla tai levyillä.olisko siihen ratkaisua kellään? jotain muuta kuin adapterit,en tahtoisi leventää raide väliä. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 Oon samaa mieltä 4x130 levyjarrusarja olkatappi keulaan helpoin tapa saada uudemman kuplan pulttijako. Uudemmat 4-pulttiset etujarrurummuthan ei varmasti käy vanhempaan 5-pulttiseen, en ole ainakaan kuullut että sopisivat. Quote Link to comment
DOODAH Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 4-pultti levy tai rumpu molemmat sovellettavissa olkatappi keulaan. 1mm isommaksi laakeripesät ja laakereiksi 30205 sisä, 32004 ulko. Levyjen kanssa tiettu tarvii satulan kiinnikkeen myös. Quote Link to comment
Guest -lasse- Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 Ahaa! Doodahille paljon kiitoksia. Eli jarrulevyn molemmat laakeripinnat sorvattava 1 millin isommiksi. Täähän on hyvä jos tää näin onnistuu, niin ei maksa melkee mitää, lakerien hinnat vaan ku pystyn ite noi koneistamaan kaikki :) Quote Link to comment
jarza Posted December 17, 2010 Share Posted December 17, 2010 jaa,kiitoksia taas vinkeistä.olis vissiin heti pitäny otta selvää,ols säästyny turhalta työltä. meinaan kun jo rupesin muokkaamaan pallonivel keulaa ovaaliin sopivaksi,kävi kyllä mielessä tuo tukivarsien asennon muuttuminen vaikutukset ajo ominaisuuksiin.ja jos se on jo kokeiltu ja hunoksi todettu niin taidan jättää väliin.Eli sorvarin pakeille ja laakeri kauppaan.. Quote Link to comment
Guest -lasse- Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 pitää huomenna käydä vuorenmaalta kysymäs noita laakeria niin saa asia eteenpäin ja pääsis sitte jopa joulun pyhinä kokoamaan :) Quote Link to comment
Guest -lasse- Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Nyt muutostyö saatu valmiiksi, enää puuttuu jarrujen ilmaus. Neuvojenne avulla työ onnistui melko helposti ja vaivattomasti. Jarrupäivityksen kokonaishinta (uudet pyöränlaakerit + jarrunesteet) oli noin 100€, joten tuli halvaksi tämä. Kiitos kaikille neovoja ja henkistätukea antaneille :) Quote Link to comment
vwagen Posted January 6, 2011 Share Posted January 6, 2011 Kyllähän ne tukivarsien kulmat tietysti muuttuu mutta kuinka suuri sen vaikutus todellisuudessa on?Kuinka monella on käytännön kokemuksia?Tiedän yhden KG:n johon tuo muutos on tehty noin 30v sitten(siis olkatappi pohjalevy johon on asennettu pallonivelakselisto siirtämällä putkia lähemmäksi toisiaan),en tiedä paljonko sillä on ajettu muutoksen jälkeen mutta useita kymmeniätuhansia kuitenkin,itsekin olen sillä ajanut muutaman sata kilometriä,ainakaan normaaliajossa ajettavuudessa ei ole mitään erikoista. En kuitenkaan kehoita ketään tälläistä muutosta tekemään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.