Kaitsu Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 Kone on vihdoin projektissa kiinni, vaan vielä ei pyöri. 6V auto on muutettu 12V sähköille ja laturina vaihtovirtalaturi ulkoisella säätimellä. Johdot pitäisi muuten olla koko autossa kunnossa, mutta tuolla takapenkin alla on vielä 6V säätimen paikalta piuhat irti ja laturin päässä kytkemättä. Miten nuo kytketään oikein? Sitä vanhaa säädintäkään ei tietenkään enää löydy mistään, jotta pääsisi sen avulla pohtimaan.. Autossa nyt 45mm laatikot kaasareilla putsareina. Vaan eivät näytä hyviltä ;) 90 millin purkit löytyy myös, mutta niiden kanssa ei mahdu luukku kiinni. Mitäs toimivia ja hyvännäköisiä vaihtoehtoja tuonne olisi (suurimmat pölytkin saisivat pysäyttää..)? Kaitsu Quote Link to comment
-tipi- Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Projekti alkaa olla nautinnollisessa vaiheessa, onneks olkoon! Paa kaasareihin komiat imutorvet ja sukkaputsarit, jälkimmäiset sitten näytellessä korvaat roskasuojilla. Quote Link to comment
Guest Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Projekti alkaa olla nautinnollisessa vaiheessa, onneks olkoon! Paa kaasareihin komiat imutorvet ja sukkaputsarit, jälkimmäiset sitten näytellessä korvaat roskasuojilla. sukat ei oo hyvät käytöautossa. Roskia menee Dellorton suurinpoteroon ja siellä aiheuttaa ilkeitä. Jan Quote Link to comment
Marko Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Esimerkikisi tällainen mutta silloin kaasuviusto menee uusiksi eli ei mahdu tuon vivuston kanssa Quote Link to comment
-tipi- Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 sukat ei oo hyvät käytöautossa. Roskia menee Dellorton suurinpoteroon ja siellä aiheuttaa ilkeitä. Tosiaan DRLA:ssa suuttimet jää suojatta sukkien kanssa, no pitää siihen ruuvata IDA-tyyppinen kärpäsverkko päälle :o) Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Mulla on moposportin valusuppilot. Siis yhtenäinen valulevy missä molemmat torvet. Siinä on suuttimet peitetty muoviritilällä. Ei se mitään soraa pienempää suodata ja joutuu käyttämään lyhkäsiä pääilmasuuttimia, mutta kai parempi kuin ei mitään. Ja oli vielä halvempi kuin erilliset suppilot. :) Ajattelin väsätä ns Airboxin samaan tyyliin kuin tossa "ACOnlyn" vekottimessa on kaasareiden päällä. Vaimentasi myös imuääniä. Mutta se tulee sit joskus kun on aikaa. Aaah, tuli just mieleen. Freetechnics myy "Red-Line" merkkistä vaahtomuovisukkaa joka on tarkoitettu lisäsuodattimeksi yksittäisten sukkien päälle. Sen jos saisi tiiviiksi alapäästä olisi ongelmat ratkaistu. Tosin paperisuodattimet suodattanee paremmin kuin vapaavirtaussuodattimet, vaikka valmistajat muuta väittää. Ainkain mulla menee helposti jakeluun että jos on pienet reiät niin ei mene pöly läpi. Hankalampaa on oskoa että vapaavirtaussuodatin mistä näkee läpi kun on isot reiät suodatinkankaassa olisi tehokkaampi suodatin. Enemmän varmasti virtaa ilmaa läpi. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Pari vaihtoehtoa vielä: a) Pipercrossin tms. suodattimista on semmoista yhtenäistä mallia joka kyllä peittää suuttimetkin. Tosin se pitänee varmistaa että pysyy hyvin kaasarin pinnassa kiinni ettei mene roskat välistä. Toissakesän kokemuksesta voin sanoa että tavan-asfalttikäytöllä sen kummemmin suuttimia suojaamatta kahdella imutorvien päälle tulevalla Pipercrossin sukalla - kolme kertaa oli tyhjäkäyntisuutin tukossa. b) Lyhyemmät imarit ja 90mm boksit c) cool-air-kitti konepeltiin ...ittellä on vaihtoehto b, 90mm boksit ja niiden sisällä lyhennetyt imutorvet (oisko n. 50mm korkeat). Ja justiinsahan tuli muuten mieleen että niihin pitäs tilata uudet kotelot. Perhana. No onneksi ei ole patakaan vielä läjässä. Mahtuivat sellaisenaan ainakin -69 konepellin alle, saa nähdä miten tiukalle menee -62:ssa. Puavo@uho.fi Quote Link to comment
Guest Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Pari vaihtoehtoa vielä: a) Pipercrossin tms. suodattimista on semmoista yhtenäistä mallia joka kyllä peittää suuttimetkin. Tosin se pitänee varmistaa että pysyy hyvin kaasarin pinnassa kiinni ettei mene roskat välistä. Toissakesän kokemuksesta voin sanoa että tavan-asfalttikäytöllä sen kummemmin suuttimia suojaamatta kahdella imutorvien päälle tulevalla Pipercrossin sukalla - kolme kertaa oli tyhjäkäyntisuutin tukossa. Mulla on noista yhtenäisistä Pipercrosseista kokemusta. Eivät pysy "juuressa" kiinni millään ellei vedä jollain pannalla tai langalla kireelle. En erityisemmin pidä niistä, alkuun niistä lähti pientä nukkaa tai karvaa. Putsatkaa hyvin ennen käyttöönottoa. Jan Quote Link to comment
Kaitsu Posted March 23, 2005 Author Share Posted March 23, 2005 Tuli käväistyä Mäntsälässä ja homma ratkesi, eli valusuppilot, joissa pieni melkein huomaamaton putsari suuttimille ja noihin sukat päälle. Saa nähdä toimiiko - näyttää ainakin paremmalta. Josko tuota autoa joskus uskaltaa muille näyttää, niin pitänee sitten ruuvata ne imutorvet tilalle. Samalla reissulla tuli ostettua GB:n vivusto (joo, ja vähän muutakin, Jussi pajalla karkaa vaimon mielestä aina mopo käsistä ;), joten tuo kuvassa näkyvä tuon ainoan kerran asennettu Empin hexbar vivusto on myytävänä, jos joku sellaisen tarvitsee (vivustolle löytyy myös DRLA40 kaasaripari lisukkeeksi ylimääräisenä sekä nuo 45 ja 90mm putsarit). Mutta vielä noista kytkennöistä, osaako niiden suhteen kukaan antaa vinkkejä? Kaitsu Quote Link to comment
Racing Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Siistiltä näyttää auto. Yritetään tässä yön tunteina kaivella jotain löyty aiheeseen liittyvää,toivottavasti on apua. sulla on ilmeisesti 74 vuoden laturi 3 laattaliitintä ja yksi pyöröliitin 50A ja Bosch. Tarvitset uuden ULKOISEN vaihtovirtasäätimimen,ja taitaa löytyä vain 74 vuoden kuplasta.pitäs saada autotarvikeliikkeestä ostettua. Huom. säädin on sitten erilainen kun tasavirtasessa! http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... aihtovirta Quote Link to comment
Kaitsu Posted March 24, 2005 Author Share Posted March 24, 2005 Joo, mulla on siis vaihtovirtalaturi ulkoisella säätimellä. Säädin on kiinni ja pultattu puhallinkoppaan paikalleen. Meneekö oikein, jos kytken loput näin: Takapenkin alta vihreä ja sininen yhteen ja siitä laturin D+ eli merkkivaloon. Samoin paksut punaiset yhteen penkin alta yhteen ja siihen lisäksi vielä kolvataan suoraan akulta yksi punainen. Konetilan puolelta tuohon tuleva punainen liitetään vaihtovirtalaturin B+ liittimeen? Ei tietenkään löyty yleismittariakaan mistään, mutta kovasti tekisi mieli jo tänään kääntää avainta.. Kaitsu Quote Link to comment
Kaitsu Posted March 29, 2005 Author Share Posted March 29, 2005 Vielä kysymys johdotukseen liittyen: Vaihdelaatikko oli muistaakseni maadoitettu jostain jonnekin, mutta mistä mihin..? Jokohan tuo tänään heräisi henkiin kun tallille pääsee.. Kaitsu Quote Link to comment
JaniM Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 Olikos laatiko etukappaleen jostakin yläruvista runkohaarukkaan. Puolta en muista, mutta haarukassa pitäis tököttää pultti. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 Vasemmalla puolella se on.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.