-AP- Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Lautanen on pyöreä, ympäriinsä pyöreä. VW sanoo ettei lautasta saa korjata, ei vaihtaa. Korjauksen jälkiä ei siis saa olla nähtävissä. Quote Link to comment
Tero87 Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Joo ja tuokin on varmaan ihan tapauskohtaista keltä kysyy(siis puhun nyt itselleni, eli puhe on insseistä :D), toinen sanoo että saa tehdä ja toinen sanoo ei. Mutta jokatapauksessa, teen luultavasti nyt siten että ostan jotkut madallusjouset tonne keulalle kun noi orkkisjouset on jo sahattu poikki, ompahan sitten hiukan jämäkämmät, sitten hommaan jostain sinne hiukan lyhkäsemmät iskarit, jos ei niillä tule mieluista niin harkitaan sitten sitä lautasen siirtoa tai sitten säädettävien ostoa. Quote Link to comment
VolksMachine Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Vielä yks kuva muiden jatkoks. Kannattaa suosiolla panostaa kunnollisiin jousiin ja madallettaviin tolppiin. Kokeilin madaltaa omaa 1302:sta, 5cm pudottavilla jousilla. Oisko ollu Kiinan poikiin tekeleitä.. Tässä siis ne vanhan malliset, 3-pulttisella alapäällä olevat tolpat. Vakiotolpilla ei toimi, pitäisi olla lyhennetyt iskarit ja varmaan madaltavat tolpatkin. Montuissa pohjasi iskarit, joten puoli kesää ajeltuani laitoin suosiolla vakiojouset takaisin. Vanteen kanssa saa tosiaan olla tarkkana, herkästi renkaan sisäosa ottaa kiinni heitoissa jouseen. Esim. GT Lemmerzin vanteella ei tuo madallusjousi toiminut, renkaan ja vanteen väliin jäi about 10mm väli. Kuvasta näkee miltä n. 5cm madallus pelkästä keulaosasta näyttää. Quote Link to comment
beetlemania Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Laitatko Tero87 kuvia nykytilanteesta perssonikuplan keulastasi. Tai ennen aikomusta madaltaa. Paljon juttua onneksi tästä tulee ja niin pitääkin. Quote Link to comment
kari kittilä Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Mulla oli tossa entisessä 1303S kuplassa tommonen samanlainen tolppa kuin tossa paruzzin ilmossa on, mutta pitkällä tolpalla eli vanhempi malli sarjaan kuuluvalla iskarilla ja Fiat 127 jousella sekä paksumpi kallistuksenvakaaja. Tolpan säätö oli alimmassa asennossa eli 10cm alempana. Ainakin mun mielestä tuo kombinaatio oli todella hyvä. Takapää oli säädetty keulan mukaan kääntelemällä vääntösauvaa ulko ja sisäpäästä kunnes sopiva korkeus löytyi, iskarina oli Bilsteinin keltanen kaasu. Quote Link to comment
Tero87 Posted January 30, 2011 Author Share Posted January 30, 2011 Nyt ei tähän hätään ole mitään itseottamia kuvia mutta tuossa on muutama vanhan omistajan ottama kuva ja vähän juttuakin http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/8898-1303s-74/ Quote Link to comment
Guest seppo rauti Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 ite on menossa just 1302 madallus ja sitä voit seuraa tuolla sivulla 2: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/9913-1302ls-cabriolet-72-remppaamista/ Mulla tuli keulaan "vahingossa" kuusi tuumaa madaltava, kun piti tulla 6 senttiä. Eli ekalla kokeilulla keula tippu n. 17 senttiä. Sarja olikin 6"-10" ku piti olla sentteinä. Nostettiin lautanen yläasentoon ja vieläkin oli 15cm madallus niin hitsattiin lautanen ihan ylös ja nyt on n. 12cm madallus, joka näkyy noissa viimeisissä kuvissa. Renkaat on 165/55 ja 15" vanteet. Ei oo vielä takapäätä madallettu se on vasta menossa niin ihan lopullista kuvaa ei oo mutta hyvältä näytti ainakin ku aloitettiin takapään madallus. Quote Link to comment
ARTO Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 Kerrotkos Seppo mistä saa ostaa 1302/03 malleihin ~25cm ( 10" ) madaltavaa madallusettiä. Se on jo aika raju madallus... Quote Link to comment
Tero87 Posted June 9, 2011 Author Share Posted June 9, 2011 Itsellä on kanssa madalluspuuhat vielä hiukan kesken, säädettävät tolpat hommattu ja niihin golfin iskarit. Ongelmaksi muodostui iskarin mutterin löytäminen, se kun ei sopinut kuplan vakio tolpasta. Alkuviikosta pitäisi saada iskarin mutterit käteen, että josko sen keulan saisi sitten ensi viikolla tiputettua. Laitan kuvaa sitten kun saam homman skulaan. Quote Link to comment
Guest seppo rauti Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 ihan oberin kautta. osalla sivustosta sitä myydään 6cm madaltavana ja osassa 6"...nyt kun se on yläasnnossa ja vielä nostettu 3,3cm ylöspäin ja hitsattu niin nyt toimii korkeus noiden renkaiden kanssa... Quote Link to comment
ARTO Posted June 10, 2011 Share Posted June 10, 2011 ihan oberin kautta. osalla sivustosta sitä myydään 6cm madaltavana ja osassa 6"...nyt kun se on yläasnnossa ja vielä nostettu 3,3cm ylöspäin ja hitsattu niin nyt toimii korkeus noiden renkaiden kanssa... paruzzin sivuilla selkeitä käännösvirheitä, menee tuumat ja sentit sekaisin jne... liekkö myyjäkään tiennyt mitä tulee... Mutta jos otit sekä madallustolpat että madallusjouset, niin tuleehan sieltä reilu madallus, muttei todellakaan 25cm laskua NORMAALIKORKEUTEEN verrattuna. Quote Link to comment
Guest seppo rauti Posted June 10, 2011 Share Posted June 10, 2011 niin nuo kun laittoin kiinni ja laitettiin kaksi napsua alaspäin, eli vielä olisi ollut 3 säätöä jäljellä niin tuolla madalsi sen n. 17cm ja kun jokainen säätö on 1 tuuma eli 2,5 senttiä niin 7,5 se tosta olisi madaltunut vielä lisää...eli kyllä se aika lähelle sitä 25 senttiä olisi mennyt. Tuolla 17cm ei mahtunut edes renkaat kääntymään vaikka oli matalaprofiilirenkaat eli ei sitä kovin paljon taida missää tarvita. Quote Link to comment
Tero87 Posted July 4, 2011 Author Share Posted July 4, 2011 Itsellä on kanssa madalluspuuhat vielä hiukan kesken, säädettävät tolpat hommattu ja niihin golfin iskarit. Ongelmaksi muodostui iskarin mutterin löytäminen, se kun ei sopinut kuplan vakio tolpasta. Alkuviikosta pitäisi saada iskarin mutterit käteen, että josko sen keulan saisi sitten ensi viikolla tiputettua. Laitan kuvaa sitten kun saam homman skulaan. Tollanen siitä sit tuli Quote Link to comment
ARTO Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 Mun silmään varsin maukas möhkömadallus, paljon maukkaampi kuin "lahtelainen" linttamadallus:) Quote Link to comment
Guest seppo rauti Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 ottaako eturengas helposti kiinni lokariin? näyttää et ois yhtä lähel ku mulla edestä... Quote Link to comment
Tero87 Posted July 7, 2011 Author Share Posted July 7, 2011 ottaako eturengas helposti kiinni lokariin? näyttää et ois yhtä lähel ku mulla edestä... Ei ole ottanut kiinni, vaikka lastia on ollut minä +80kg ja velipoika +100kg, Renkaat oli muistaakseni 195/75?/14. Jousina kuitenkin vakio pätkityt elikkäs laskee tuosta vielä sentin pari kun hyppää kyytiin. Quote Link to comment
Guest seppo rauti Posted July 8, 2011 Share Posted July 8, 2011 aika hyvin...itel vähä ollu se ongelma ku on ihmisiä kyydissä niin meinaa ottaa lokariin eturengas. Komea madallus sul kyl sopii autoon ku nenä päähän!! Quote Link to comment
Tero87 Posted July 8, 2011 Author Share Posted July 8, 2011 Noi lokarit on jonkunverran levitetyt, en tiedä paljonko mutta pari senttiä nyt ainakin. Quote Link to comment
Tero87 Posted January 25, 2012 Author Share Posted January 25, 2012 Nostetaas hiukan aihetta, tällä kertaa tosin vanne asialla. Tuli tällänen hirvee himo, en tiedä miksi mutta mitä jos... laittais nämä tuohon ähtäriin: http://www.vwt4forum.co.uk/picture.php? ... reid=12034 Kokoa 7x16 tai jopa 7,5x17. Onkohan mahdollista ja jos ehkä niin millähän ETllä? Onko ketään muuta anti mobilistia joka tälläisiä on koittanut? Quote Link to comment
Roope Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 En tiedä onko mitään hyötyä mutta tossa on 1302 kuplassa 7x16, 20 tai 25 et:llä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.