Jump to content

öljynjäähdytin


Recommended Posts

Joo alkuperäinen on hyvä, varsinkin jos ei ole lämpö mittaria heh heh.. Paras paikka luulis oleva etupuskurissa jos ei välttämättä halua baja-mallin kattoskuuppia.. vai tuleeko öljyn kierto ongelmia jos vetää lauharin etupuskuriin?

Link to comment
  • 10 years later...

Onko moottorimestarit sitä mieltä että originaali doghouse öljynjäähdytinsysteemi kannattaa säilyttää ja se riittää, kun puhutaan lievästi viritetyistä katukoneista?

Kun moottori oikein säädetty ja kaikki pellit ja tiivisteet paikoillaan, niin alkuperäinen jäähdytys riittää katuautossa. Ei alkuperäistä kannata poistaa, jos siihen ei ole jotain erityistä syytä. Jos alkuperäinen ei jostain syystä riitä, niin voi laittaa lisäjäähdyttimen sen tueksi.

Link to comment

Kun moottori oikein säädetty ja kaikki pellit ja tiivisteet paikoillaan, niin alkuperäinen jäähdytys riittää katuautossa. Ei alkuperäistä kannata poistaa, jos siihen ei ole jotain erityistä syytä. Jos alkuperäinen ei jostain syystä riitä, niin voi laittaa lisäjäähdyttimen sen tueksi.

Omien empiirisien kokemuksien mukaan type-4 kennolla saadaan aikaiseksi n.20 c` lämpötila lasku.

Link to comment

Kopasta laikattu "kansi" pois ja romu kopasta laikattu "kansi" leveempänä joten selvis yhdellä saumalla. Kolmiopala toteutettu samalla tavalla. Tötteröön joka ohjaa ilman etupellistä läpi levitin ainoastaan yläosaa jotta tiivistyisi kolmiopalaan. Kuvasta näkee myös alkuperäiskopan ja uusituotannon muotoeron aiheuttaman porrastuksen dh:n nurkassa.

Ja niin sitä tarkoitin edellisellä kommentilla että vakiojäähyllä pärjää vallan mainiosti ja helposti saa lisäjäähdytystehoa typ-4 kennolla..

 

20150325_170700.jpg?img=smaller

Edited by Anpu
Link to comment

"Vakioo koirankoppia ei kannata missään nimessä poistaa ja tai jos haluaa vanhantyylin puhallinkopan niin saa niitä valmiina koirankopilla ja tai tee se itse ... säästät."

 

Tuo ei oo mulle oikein auennut että mikä siinä vanhantyylin kopassa on se pointti miksi käyttäisi sitä? Liittyykö tupliin, jäähdytystehoon vai ulkonäköön vai jotain muuta? Niin ja varmistetaan vielä sekin että mikä se "virallisesti" on se vanha puhallinkoppa?

Link to comment

"Vakioo koirankoppia ei kannata missään nimessä poistaa ja tai jos haluaa vanhantyylin puhallinkopan niin saa niitä valmiina koirankopilla ja tai tee se itse ... säästät."

 

Tuo ei oo mulle oikein auennut että mikä siinä vanhantyylin kopassa on se pointti miksi käyttäisi sitä? Liittyykö tupliin, jäähdytystehoon vai ulkonäköön vai jotain muuta? Niin ja varmistetaan vielä sekin että mikä se "virallisesti" on se vanha puhallinkoppa?

Vanhantyylinen on "pyöreä" eli http://www.aircooled.fi/tuote/212/tuuletinkoppa-36hp-doghouse-tuuletusaukoilla-musta-t12-1247479

Antaa vähän enemmän tilaa tuplakaasareille ja on joidenkin mielestä paremman näköinen. Ei kuitenkaan alkuperäistä parempi jäähdytystehossa. 

Link to comment

Niin ja kun porukoilla on tapana ostaa niitä hipo kiihdytykärmeksiä. Osassa niistä j-putki ei mene enää vakio paikassaan vain suojaputkien alla niin silloin ei kauheasti kannata tuollaisia peltejä ruveta vääntämään.

Link to comment

Niin ja kun porukoilla on tapana ostaa niitä hipo kiihdytykärmeksiä. Osassa niistä j-putki ei mene enää vakio paikassaan vain suojaputkien alla niin silloin ei kauheasti kannata tuollaisia peltejä ruveta vääntämään.

Olen kaventanut alapellit ja laittanut kaarevat pystypellit, jotka väistää j-putket. Vähän enemmän askartelemista, mutta luulisin, että on kuitenkin parempi kuin ilman peltejä.

Link to comment

Olen kaventanut alapellit ja laittanut kaarevat pystypellit, jotka väistää j-putket. Vähän enemmän askartelemista, mutta luulisin, että on kuitenkin parempi kuin ilman peltejä.

Niin no kenties parempi kun ei mitään mutta katukäyttöön kyseiset putket on vähän kyseenalaisia ainakin minun mielestä. Ja se että kuinkapaljon se ahistaa alapuolen ilmavirtausta jos puolet "kanavan" pinta-alasta ahdistetaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...