Kaitsu Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Vielä tekisi mieli pistää droppiolat keulalle levyjen ja säätöakselin kaveriksi, mutta - meneekö niihin vakio jarrukilvet ja jos ei, niin saako niihin levyjarruille sopivia jarrukilpiä, vai pitääkö ajella ilman? Ovatko nuo kilvet edessä pakolliset? Kaitsu Quote Link to comment
Guest Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Vielä tekisi mieli pistää droppiolat keulalle levyjen ja säätöakselin kaveriksi, mutta - meneekö niihin vakio jarrukilvet ja jos ei, niin saako niihin levyjarruille sopivia jarrukilpiä, vai pitääkö ajella ilman? Ovatko nuo kilvet edessä pakolliset? Kaitsu Kilvet ei ole pakolliset. Molemmilta puolilta pitää poistaa, ei mene läpi jos vain toisella puolella on kilpi. Jan Quote Link to comment
Guest Mikko Koponen Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Mulla jäi dropit ylimääräisiksi kun vaihdoin vanhempaan kuplaan. Joten tästä Kaitsulle dropit, jos et ole ehtinyt vielä hommaamaan. http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=6340 Quote Link to comment
Racing Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Onko tuosta virallinen päätös jossain? Mulla on yksityisellä sanottu että saa poistaa mutta valtion konttorilla jotta pitää olla jos on ollut alunperinkin. Ja tiedän tosiaan tapauksia että ei ole mennyt läpi jos toinen puuttuu. Kaikissa autoissa esim. Ford ei edes ole levyjarruilla kilpeä. Quote Link to comment
joksa Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Broidi joskus yritti 944:sta katsastaa toispuolisesti kilvitettynä, niin katsari käski poistamaan toisenki tahi hankkimaan uuden kilven toiselle puolelle - onneksi löytyi nordenskiöldinkadun kellarista halvalla käytetyt kilvet. En tiedä kuinka virallista päätöstä tuohon tarvitaan, kun ei suoranaisesti vaikuta jarrujen toimintaan. Epäsymmetrisyys kyllä voisi aiheittaa puoltamista hetkellisesti esim. ajettaessa lätäkköön tms. Quote Link to comment
Guest Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Oma kokemus. Katsari sanoi että toinen kilpi on liian mätä. Käski vaihtamaan tai ottamaan molemmilta puolilta pois. Kerran on ollut juttua toiste asiasta, ja silloin oli peruste että se ei ole minkäänlainen turvavaruste, sen olemassaolosta on yhtä paljon haittaa kuin hyötyä: kilvet paikallaan sinne väliin tiensä löytäneet kivet ja muu paska ei pääse pois kilpien puuttuessa vesi pääsee roiskumaan levylle (ei käytännössä haittaa) ja ne samat kivet ja muu paska pääsee suoraan levylle ja mahdollisesti jumittamana johonkin rakoon. ja tosiaan, hyvä peruste on että kaikissa autoissa ei ole ollut niitä alunalkaenkaan. Jan Quote Link to comment
mikan Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Kupla katsastettu useita kertoja ilman kilpiä, samoin on mun riisikippo. t. Mika Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Mulle tuli juuri droppiolat, ja niissä ei ollut asennuspaikkoja kilville, joten ajellaan ilman. (sit joskus kun ajellaan?) Quote Link to comment
-tipi- Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Samoin, tutkailin CB:n olkatappi/levyjarruolkia, niissä ei edes ollut paikkoja kilven ruuveille. Quote Link to comment
hanski. Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 löytyykö tohon jostakin...jotakin lakipykälää että saa poistaa...aina helpompi saada läpi ilman kilpiä jos on antaa konttorilla jokin paperi missä näin todetaan... Quote Link to comment
metake Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Jarrukilpi käytäntö vaihtelee konttoreittain. Mulla käyttiksessä puuttui toinen takakilpi, joten tuli korjauskehotus ja ainoa vaihtoehto oli, että puuttuva kilpi asennettava (korjasin sen ja hyvä tuli). Meni aikaa ja sitten toinen kilpi ruostui ja putosi, oma-aloiteisesti poistin toisenkin ennen katsastusta. 3 kertaa katsastin auton ilman huomatusta kilvistä. Myin auton ja seuraavalla omistajalla tökkäsi katsastukseen että molemmat kilvet puuttuu, asennettava puuttuvat kilvet. Joskus asiaa kysyinkin katsastuskonttorilta, niin vastaus oli, että jos siinä alunperin on ollut kilvet, niin ne pitää olla. Mutta ei ne niitä aina huomaa tarkastaa jos molemmat uupuu. Olis kyllä kiva tietää, että miten se asia ihan niinkuin oikeesti menee? Edit: Katsastuksen arvostuperustelyissa sanotaan seuraavaa: "Levyjarrujen jarrukilpi ruostevaurioitunut tai puuttuu: Korj.keh/hylätty" joista ensimmäistä suositellaan.. Quote Link to comment
mikan Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Täytyy tarkentaa sen verran omia kokemuksia, että vaikka mulla onkin kaksi auto ilman jarrukilpiä mennyt katsastuksesta läpi useita kertoja, niin kummassakaan ei ole alkuperäisiä jarruja. Joten liekö se sitten vaikuttanut jotain, eli ei niissä silloin voi olla alkuperäisiä kilpiäkään kun ei ne sovi nykyisten jarrujen kanssa. t. Mika ps. Muutama auto on tullut omistettu joissa ei ole ollut kilpiä tehtaalta lähtiessään. Periatteessa noiden arvosteluperusteiden mukaan tulis aina hylsy vaikka kilpiä ei ole koskaan ollutkaan, eikä niitä edes saa. :) Quote Link to comment
metake Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Kuten edellä totesin, niin mulle sanottiin konttorilla, että jos alunperin on ollut kilvet, niin ne pitää olla. Jos ei ole alunperinkään ollut kilpiä, tai jarrut on vaihdettu sellaisiin joissa ei kilpiä ole, niin ei niitä sitten jälkikäteenkään kai tarvii lisäillä.. ? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 onko niillä lista että tässä on ollut kilvet? vai eikö sanaan uskota :D Quote Link to comment
Guest Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 mulle sanottu konttorilla toisen kilven puuttuessa.ota toinenkin pois tai pistä toisellekin puolelle.ei mitään merkintää papereihin,vaan suullinen huomautus!niin ja täs autos on alunperin ollu kilvet!!!!! Quote Link to comment
metake Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 En tiedä mistä katsovat minkäkin auton puutteet ja osien erilaisuudet. Mutta kuten totesin, että kun poistin molemmat kilvet ei vakikonttorillani kukaan koskaan asiaan kiinnittänyt mitään huomiota. Paljonhan autossa on sellaista jota ei voida katsastuksessa todeta, kuten esim. kuplan koneen koko, ja koskee kaikkia muitakin koneita. Turboauton ahtopaineet, välijäähdyttimen vaihto toisenlaiseen, katalysaattorin vaihto toisenlaiseen, jne. Listaa voisi jatkaa varmaan loputtomiin. Quote Link to comment
hanski. Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 eli mitään varmaa tietoa ei ole...joopa joo...no katotaan miten käy... droppiolat tulossa ja niissä ei nyt ilmeisesti ole edes ruuvin reikiä..??? niin mahtaako alkuperäisistä levyjarrun suojakilvistä saada sovitettua droppi-olkiin kilvet??? Quote Link to comment
metake Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 Kyllä mä tuossa tapauksessa veisin auton konttorille ilman kilpiä ja jos nyt sattuu niin, että ne niiden puuttumista alkaa ihmetteleen, niin vetoaisin siihen, "että kato nyt, ei tässä oo niitä ikinä ollu, eihän tässä ole edes paikkoja niille" :) Quote Link to comment
Guest fastghia Posted February 24, 2006 Share Posted February 24, 2006 jos tollasista aletaan hylsyjä antamaan, niin väärä konttori... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.