Jump to content

Nykimistä lämmettyä.


Guest oskuk

Recommended Posts

Vaikea sanoa, ehkä liimallakin mutta joskus täällä oli juttua että, puhallin imaissut ajon aikana öljyjen tarkistys rätin sisään ja luultu koneen leikanneen kiinni.

Varmista joka tapauksessa ettei käy samaa vahinkoa.

Link to comment

Todellakin täytyy kiinnittää lujasti että pysyy! Imasee hetkessä tuollaisen irtonaisena puhaltimeen. Ja jos sulla ei ole mitään putkea tulossa tuohon avonaiseen reikään moottoripellistä mistä paistaa pakosarja, niin tulppaa se. Kone imee turhaan kuumaa ilmaa sitä kautta.

Link to comment
Guest oskuk

Tuo ei ihan vieras ajatus ollut, ja siihen liityen kysyin tuosta klipsustakin.

 

Esiselvitettynä, mutta kuin tarjolla imuriin:

 

Aika hyvin, vaikka itse sanonkin. (nuolen klipsu, pitäisikö se painaa kumin päälle alas?)

 

Sinänsä tuota ei saa höllään tai kireälle, vaan se tulee uristaan tuohon peltien väliin. Mitään kiristysmekanismia tiiviste ei tunne. Liima olisi ainoa mikä voisi kiinnittää sitä lisää.

Link to comment
Guest oskuk
Ja jos sulla ei ole mitään putkea tulossa tuohon avonaiseen reikään moottoripellistä mistä paistaa pakosarja, niin tulppaa se. Kone imee turhaan kuumaa ilmaa sitä kautta.

 

Juu, laitetaan se alkup. putki, joka tulee ilmanputsariin...

Link to comment

Lukasin ylimalkain pomppimalla tämän sinun topikin ja pahoin pelkään että käyntihäiriö ei kokonaan poistu, tähän tiivistys operaatioon, joskin hyvä alku laitteen kuntoon saattamiseksi.

 

Taisteltiin samoja ongelmia vaivanneen palliksen kanssa, mihin oli yritetty tehdä jos jonkunlaista poppakonstia.

 

Auto tuli kuntoon näin:

-Kone irti ja kaikki imusarjan tivarit uusiksi

-Uusi kaasutin

-Orig. jakajaan kärjettömän kilkkeet + kaikki ylivuotiset sytkä johdot (paskana) kertaalleen uusiksi

 

 

Nyt pelittänyt 2 kesää ongelmitta

Link to comment
Guest oskuk

En jaksanut ajella sateessa, sen verran tulee ohjaamoon vettä. Mikäs on yleisin vuotokohta? Vai onko tyypillistä paikkaa, kai aika tyhmä kysymys -tuo tuulilasin tiiviste ja raitisilmaritilä ovat ainoa vaihtoehdot ;-)

Link to comment
Guest oskuk
Ja jos sulla ei ole mitään putkea tulossa tuohon avonaiseen reikään moottoripellistä mistä paistaa pakosarja, niin tulppaa se. Kone imee turhaan kuumaa ilmaa sitä kautta.

 

Juu, laitetaan se alkup. putki, joka tulee ilmanputsariin...

 

Hmm, onhan tuossa kuskin puolella yksi orpo reikä lattiassa. Mikä olisi ok tulppaustapa?

 

Ajattelin paikata hieman kuskin lattian ruostereikää metodilla ruosteenmuuntoaine/lasikuitu/spraymaali. Voisin käyttää samaa lasikuitua tuohon ylim. imureikäänkin. Kommentteja?

Link to comment
Ja jos sulla ei ole mitään putkea tulossa tuohon avonaiseen reikään moottoripellistä mistä paistaa pakosarja, niin tulppaa se. Kone imee turhaan kuumaa ilmaa sitä kautta.

 

Juu, laitetaan se alkup. putki, joka tulee ilmanputsariin...

 

Hmm, onhan tuossa kuskin puolella yksi orpo reikä lattiassa. Mikä olisi ok tulppaustapa?

 

Ajattelin paikata hieman kuskin lattian ruostereikää metodilla ruosteenmuuntoaine/lasikuitu/spraymaali. Voisin käyttää samaa lasikuitua tuohon ylim. imureikäänkin. Kommentteja?

 

Lasikuitu on sit ihan vihonviimeinen korjauskeino mitä peltikorisessa autossa kannattaa käyttää pellissä olevien reikien korjaamiseen.

Link to comment
Onkos teistä tuo öljyn lämmön mittaaminen öljytikkuna riittävän luotettavaa? Aika alhaista lämpöä voisin kuvitella tuon päälle 90 asteen edustavan.

 

--------

 

Ja mielipide noista kaasarien korjaussarjoista?

 

Olisko mielekkäämpää ostaa perskorjattu kuin runkata itse?

Minulla tosin on tuo varakaasari jonka voisi koittaa ehostaa...

 

Öljynlämpö olis hyvä olla välillä 80-100 astetta, joten tuo on ihan hyvä lukema ja mittauspaikka on ihan hyvä.

 

Asensin Auto Gaugen öljynlämpömittarin. Heitin puolen tunnin testilenkin ja näytti parhaimmillaan 70`c. Ulkolämpötila oli 20`c. Näyttää hyvin toimivan, jälkiasennettu oljyn jäähdytin.

Kyllähän se varmasti tuosta 70`c asteesta nousuu, kun antaa kenkää enemmän.

Link to comment
Guest oskuk
Todella hyvin pysyi paikka, ainakin kaksi tuntia -ja takuulla! ;-)

 

Aijjemmin Noverox on toiminut ok: muuttunut kivikovaksi mustaksi pinnaksi ruosteeseen, mutta nyt kuin mustaa velliä. Liekö mömmö vanhentunut purkissa?

Link to comment
Guest oskuk
Ja jos sulla ei ole mitään putkea tulossa tuohon avonaiseen reikään moottoripellistä mistä paistaa pakosarja, niin tulppaa se. Kone imee turhaan kuumaa ilmaa sitä kautta.

 

Juu, laitetaan se alkup. putki, joka tulee ilmanputsariin...

 

Hmm, onhan tuossa kuskin puolella yksi orpo reikä lattiassa. Mikä olisi ok tulppaustapa?

 

Ajattelin paikata hieman kuskin lattian ruostereikää metodilla ruosteenmuuntoaine/lasikuitu/spraymaali. Voisin käyttää samaa lasikuitua tuohon ylim. imureikäänkin. Kommentteja?

 

Lasikuitu on sit ihan vihonviimeinen korjauskeino mitä peltikorisessa autossa kannattaa käyttää pellissä olevien reikien korjaamiseen.

 

Peitin tuon imureijän kiellon takia hiilikuidulla.

Hi-tek carboon! ;-D

 

P7241104.jpg

Link to comment
Guest oskuk

Ei ole ehtinyt ajamaan koeajolenkkiä. Tuo bensa"letku" on aika pitkältä jäykkää metallia, sen kulkua on hankala sovitella. Kuplimista minulakin oli, näki suodattimen läpi, mutta ajattelin että saa ilmaa jostain.

 

-Nyt on ainakin selvää että parkissa öljy lisääntyy, eli bensaa menee sekaan.

Link to comment
Guest oskuk

Ajelin eilen 25km lenkin eikä nykinyt. Hyvältä vaikuttaa. Tosin toissaapäivänä sammui yllättäen parin kilsan jälkeen. En keksinyt muuta syytä kuin että joku olisi vienyt tankista liemet. Bensaamittari kun on aina ollut pessimistinen: muutaman kymmenenkilsan jälkeen romahtaa näyttö täydestä tyhjäksi. Lisäsin 5litran kannullisen ja kaadoin korkillisen kaasariin. Ja taas lähti. Tosin pensaa oli, sen huomasin kun kävin tankkaamassa. Mysteerisammuma.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest oskuk
Lyhyt alunperin -ja näyttää olevan vieläkin.

 

Ok, kiitoksia, mitä muuta kannattaa/pitää hommata? Tiiviste? Bakeliitti? Käyttötanko?

Vai saisiko wanhaan pumppuun helpolla uuden kalvon?

Link to comment

Tuohon pumppuun ei voi kalvoa vaihtaa.

Uusi tiiviste ainakin pumpun ja bakeliitin väliin,hyvä olisi vaihtaa myös kampikammion ja bakeliitin väliin,mutta bakeliittiä ei kannata irrottaa jos on tiukassa,menee poikki,ja loppujämän irrotus on vaikeaa ja lähes mahdotonta niin ettei muruja putoaisi moottorin sisään,jos irtoaa niin bakeliittiä ei silti kannata vaihtaa uuteen(huonompaan)jos on ehjä,eikä myöskään työntötankoa.

Link to comment
Guest oskuk

Kiitoksia, tänään 150km ajo, satunnaisten nykäisyjen lisäksi ei tietoakaan alkup. tendenssistä. Jokin on auttanut, mutta mikä. Nythän auto toimii kuin 20 aijempaa, terveempää vuottaan minulla.

Link to comment
Ilmastomuutos?

 

Mahdollista sekin.

 

Näin huvilalla lusmuillessa ideoin vokkaripakun pakarin 30mm tiivisteen vaihdon, sehän käy käden käänteessä: Ensin tiivistettävä paikka auki; kaksi mutteria, sitten toinen liki tuleva putki, kaksi pulttia, pellit pois tieltä, neljä ruuvia, konehuoneen tiiviste pois, pari ilmaputkea pois. Kätevää, purussa meni vain tunti. Tiivisteet paikoilleen ja kaikki kiinni, ei mennyt kuin pari tuntia lisää. Huomasin lämmönvaihtimen huonon liitoksen, sen nysväykseen tunti lisää.

 

Ai niin, tuli laitettua bensasuodin ja bensaputki eri paikasta, puoli tuntia: vasta matkallahan taas muistin että eihän mulla ole linjassa pensasuodinta ollenkaan... Nyt maistuupi kalja, käsienpesuun meni vain puoli tuntia, mutta eihän ne puhtaiksi tulletkaan.

 

Huomenna siis paljon jännää, onko pakun ääni laskenut yhtään. Pakun pakarissahan on myös putkessa reikä, johon ajattelin liuskaa oluttölkkiä ja klemmaria...täytyy vaan ensin luoda tyhjää paikkamaateriaalia. Enhän mä nyt muuten.

Link to comment

Väkersin sitten kokeeksi paikan pakariin: lasikuitua ympärille pitkä pliisu ja päälle rullasin myös olutölkkialumiinia pari kierrosta: ja päälle klemmari. Kiinnostava nähdä kuinka kauan toimii...

Link to comment
Väkersin sitten kokeeksi paikan pakariin: lasikuitua ympärille pitkä pliisu ja päälle rullasin myös olutölkkialumiinia pari kierrosta: ja päälle klemmari. Kiinnostava nähdä kuinka kauan toimii...

 

Varmasti ainakin haisee hyvälle kun hartsi alkaa sulamaan putken lämmöstä.

Link to comment
Lasikuidussa ei ole hartsia. Ja mäkin toivon että tässsä tarkotetaan lasikuitua, siis pelkkää kangasta, eikä lujitemuovia, siis että putken päälle on laminoitu jotain. Sit saattaa haista...

 

Toki mattoa vaan: se kestää lämpöä, eikä tässä olla hartsien kanssa ekaa kertaa remmissä -kas kun ei kysytty onko kyseessä polyesteri vai epoksi ;-)

Link to comment

..mutta palatkaamme trolien jälkeen asiaan, kävin hakemassa vettä leirintäalueelta ja ääni oli alustavasti kovasti mukava. Lopulliseen päätelmään ei pääse ennenkuin väännän takaisin Saloon.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Taasen 300km takana ja käynti moitteeton.

 

Sen verran viime yönä satoi, että oli ohjaamon lattia aikas lätäkkö. Lähdin liikkeelle ja totesin ettei vilkkurele puhu mitään, piti sitten kliksutella käsin vilkutukset.

Vielä jännempää: huomasin toisen auton perään pysähtyessäni, ettei valot toimi, joten painoin ja vedin katkaisijan uudestaan: nyt syttyi valot, ja kas kummaa, mittarivalot, joka ei ole toiminut vuosiin, sen himmennys himmentääkin nyt ajovaloja ;-)

Link to comment
Taasen 300km takana ja käynti moitteeton.

 

Sen verran viime yönä satoi, että oli ohjaamon lattia aikas lätäkkö. Lähdin liikkeelle ja totesin ettei vilkkurele puhu mitään, piti sitten kliksutella käsin vilkutukset.

Vielä jännempää: huomasin toisen auton perään pysähtyessäni, ettei valot toimi, joten painoin ja vedin katkaisijan uudestaan: nyt syttyi valot, ja kas kummaa, mittarivalot, joka ei ole toiminut vuosiin, sen himmennys himmentääkin nyt ajovaloja ;-)

 

Sulla on johdot väärin kytketty siellä valokatkaisijalla tai katkaisija paskana.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...