PZQ Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Vaikea sanoa, ehkä liimallakin mutta joskus täällä oli juttua että, puhallin imaissut ajon aikana öljyjen tarkistys rätin sisään ja luultu koneen leikanneen kiinni. Varmista joka tapauksessa ettei käy samaa vahinkoa. Quote Link to comment
xam1 Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Todellakin täytyy kiinnittää lujasti että pysyy! Imasee hetkessä tuollaisen irtonaisena puhaltimeen. Ja jos sulla ei ole mitään putkea tulossa tuohon avonaiseen reikään moottoripellistä mistä paistaa pakosarja, niin tulppaa se. Kone imee turhaan kuumaa ilmaa sitä kautta. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Tuo ei ihan vieras ajatus ollut, ja siihen liityen kysyin tuosta klipsustakin. Esiselvitettynä, mutta kuin tarjolla imuriin: Aika hyvin, vaikka itse sanonkin. (nuolen klipsu, pitäisikö se painaa kumin päälle alas?) Sinänsä tuota ei saa höllään tai kireälle, vaan se tulee uristaan tuohon peltien väliin. Mitään kiristysmekanismia tiiviste ei tunne. Liima olisi ainoa mikä voisi kiinnittää sitä lisää. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Ja jos sulla ei ole mitään putkea tulossa tuohon avonaiseen reikään moottoripellistä mistä paistaa pakosarja, niin tulppaa se. Kone imee turhaan kuumaa ilmaa sitä kautta. Juu, laitetaan se alkup. putki, joka tulee ilmanputsariin... Quote Link to comment
PZQ Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Lukasin ylimalkain pomppimalla tämän sinun topikin ja pahoin pelkään että käyntihäiriö ei kokonaan poistu, tähän tiivistys operaatioon, joskin hyvä alku laitteen kuntoon saattamiseksi. Taisteltiin samoja ongelmia vaivanneen palliksen kanssa, mihin oli yritetty tehdä jos jonkunlaista poppakonstia. Auto tuli kuntoon näin: -Kone irti ja kaikki imusarjan tivarit uusiksi -Uusi kaasutin -Orig. jakajaan kärjettömän kilkkeet + kaikki ylivuotiset sytkä johdot (paskana) kertaalleen uusiksi Nyt pelittänyt 2 kesää ongelmitta Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Koeajolla asia nähdään. ;-) Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 En jaksanut ajella sateessa, sen verran tulee ohjaamoon vettä. Mikäs on yleisin vuotokohta? Vai onko tyypillistä paikkaa, kai aika tyhmä kysymys -tuo tuulilasin tiiviste ja raitisilmaritilä ovat ainoa vaihtoehdot ;-) Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Ja jos sulla ei ole mitään putkea tulossa tuohon avonaiseen reikään moottoripellistä mistä paistaa pakosarja, niin tulppaa se. Kone imee turhaan kuumaa ilmaa sitä kautta. Juu, laitetaan se alkup. putki, joka tulee ilmanputsariin... Hmm, onhan tuossa kuskin puolella yksi orpo reikä lattiassa. Mikä olisi ok tulppaustapa? Ajattelin paikata hieman kuskin lattian ruostereikää metodilla ruosteenmuuntoaine/lasikuitu/spraymaali. Voisin käyttää samaa lasikuitua tuohon ylim. imureikäänkin. Kommentteja? Quote Link to comment
Tanhis Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Ja jos sulla ei ole mitään putkea tulossa tuohon avonaiseen reikään moottoripellistä mistä paistaa pakosarja, niin tulppaa se. Kone imee turhaan kuumaa ilmaa sitä kautta. Juu, laitetaan se alkup. putki, joka tulee ilmanputsariin... Hmm, onhan tuossa kuskin puolella yksi orpo reikä lattiassa. Mikä olisi ok tulppaustapa? Ajattelin paikata hieman kuskin lattian ruostereikää metodilla ruosteenmuuntoaine/lasikuitu/spraymaali. Voisin käyttää samaa lasikuitua tuohon ylim. imureikäänkin. Kommentteja? Lasikuitu on sit ihan vihonviimeinen korjauskeino mitä peltikorisessa autossa kannattaa käyttää pellissä olevien reikien korjaamiseen. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 No juu, edellisetkään eivät kestäneet kuin 5 vuotta ja jo piti hitsauttaa. Onneksi se hitsaus on kestänyt jo 6kk eikä paljoakaan ole ruostunut... Quote Link to comment
PZQ Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 No juu, edellisetkään eivät kestäneet kuin 5 vuotta ja jo piti hitsauttaa. Onneksi se hitsaus on kestänyt jo 6kk eikä paljoakaan ole ruostunut... American style http://www.youtube.com/watch?v=rkOFhday ... ure=relmfu Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Juu, offsetpeltiä. Alumiini kun ei ruostu, se vain hapettuu... Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Todella hyvin pysyi paikka, ainakin kaksi tuntia -ja takuulla! ;-) Quote Link to comment
Guest Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Onkos teistä tuo öljyn lämmön mittaaminen öljytikkuna riittävän luotettavaa? Aika alhaista lämpöä voisin kuvitella tuon päälle 90 asteen edustavan. -------- Ja mielipide noista kaasarien korjaussarjoista? Olisko mielekkäämpää ostaa perskorjattu kuin runkata itse? Minulla tosin on tuo varakaasari jonka voisi koittaa ehostaa... Öljynlämpö olis hyvä olla välillä 80-100 astetta, joten tuo on ihan hyvä lukema ja mittauspaikka on ihan hyvä. Asensin Auto Gaugen öljynlämpömittarin. Heitin puolen tunnin testilenkin ja näytti parhaimmillaan 70`c. Ulkolämpötila oli 20`c. Näyttää hyvin toimivan, jälkiasennettu oljyn jäähdytin. Kyllähän se varmasti tuosta 70`c asteesta nousuu, kun antaa kenkää enemmän. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Ei kai ilmajäähdytteistä ole noin kylmänä tarkoitus pyörittää? Nimin. Ei tietoa, vaan kunnon luuloa. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Todella hyvin pysyi paikka, ainakin kaksi tuntia -ja takuulla! ;-) Aijjemmin Noverox on toiminut ok: muuttunut kivikovaksi mustaksi pinnaksi ruosteeseen, mutta nyt kuin mustaa velliä. Liekö mömmö vanhentunut purkissa? Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Ja jos sulla ei ole mitään putkea tulossa tuohon avonaiseen reikään moottoripellistä mistä paistaa pakosarja, niin tulppaa se. Kone imee turhaan kuumaa ilmaa sitä kautta. Juu, laitetaan se alkup. putki, joka tulee ilmanputsariin... Hmm, onhan tuossa kuskin puolella yksi orpo reikä lattiassa. Mikä olisi ok tulppaustapa? Ajattelin paikata hieman kuskin lattian ruostereikää metodilla ruosteenmuuntoaine/lasikuitu/spraymaali. Voisin käyttää samaa lasikuitua tuohon ylim. imureikäänkin. Kommentteja? Lasikuitu on sit ihan vihonviimeinen korjauskeino mitä peltikorisessa autossa kannattaa käyttää pellissä olevien reikien korjaamiseen. Peitin tuon imureijän kiellon takia hiilikuidulla. Hi-tek carboon! ;-D Quote Link to comment
NordBling Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Vieläkö nykii? Viimesin todettu ongelmanaiheuttaja oli liian lähellä moottorin kuumia osia kulkenut bensaletku. Bensa alko kuplimaan letkussa, ja lopulta kaasarissa. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Ei ole ehtinyt ajamaan koeajolenkkiä. Tuo bensa"letku" on aika pitkältä jäykkää metallia, sen kulkua on hankala sovitella. Kuplimista minulakin oli, näki suodattimen läpi, mutta ajattelin että saa ilmaa jostain. -Nyt on ainakin selvää että parkissa öljy lisääntyy, eli bensaa menee sekaan. Quote Link to comment
VW1303 Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 No sittenhän pumppu paskana. Ei oikeen muualta pääse öljyn sekaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Peitin tuon imureijän kiellon takia hiilikuidulla. Hi-tek carboon! ;-D Luovaa toimintaa. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 Ajelin eilen 25km lenkin eikä nykinyt. Hyvältä vaikuttaa. Tosin toissaapäivänä sammui yllättäen parin kilsan jälkeen. En keksinyt muuta syytä kuin että joku olisi vienyt tankista liemet. Bensaamittari kun on aina ollut pessimistinen: muutaman kymmenenkilsan jälkeen romahtaa näyttö täydestä tyhjäksi. Lisäsin 5litran kannullisen ja kaadoin korkillisen kaasariin. Ja taas lähti. Tosin pensaa oli, sen huomasin kun kävin tankkaamassa. Mysteerisammuma. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 Jos päädyn vaihtamaan bensapumpun, onko tässä (AS 181495.) moottorissa pitkä vai lyhyt pumpun käyttötanko? Quote Link to comment
vwagen Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 Lyhyt alunperin ,ja näyttää olevan vieläkin. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Lyhyt alunperin -ja näyttää olevan vieläkin. Ok, kiitoksia, mitä muuta kannattaa/pitää hommata? Tiiviste? Bakeliitti? Käyttötanko? Vai saisiko wanhaan pumppuun helpolla uuden kalvon? Quote Link to comment
vwagen Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Tuohon pumppuun ei voi kalvoa vaihtaa. Uusi tiiviste ainakin pumpun ja bakeliitin väliin,hyvä olisi vaihtaa myös kampikammion ja bakeliitin väliin,mutta bakeliittiä ei kannata irrottaa jos on tiukassa,menee poikki,ja loppujämän irrotus on vaikeaa ja lähes mahdotonta niin ettei muruja putoaisi moottorin sisään,jos irtoaa niin bakeliittiä ei silti kannata vaihtaa uuteen(huonompaan)jos on ehjä,eikä myöskään työntötankoa. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Kiitoksia, tänään 150km ajo, satunnaisten nykäisyjen lisäksi ei tietoakaan alkup. tendenssistä. Jokin on auttanut, mutta mikä. Nythän auto toimii kuin 20 aijempaa, terveempää vuottaan minulla. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Ilmastomuutos? Mahdollista sekin. Näin huvilalla lusmuillessa ideoin vokkaripakun pakarin 30mm tiivisteen vaihdon, sehän käy käden käänteessä: Ensin tiivistettävä paikka auki; kaksi mutteria, sitten toinen liki tuleva putki, kaksi pulttia, pellit pois tieltä, neljä ruuvia, konehuoneen tiiviste pois, pari ilmaputkea pois. Kätevää, purussa meni vain tunti. Tiivisteet paikoilleen ja kaikki kiinni, ei mennyt kuin pari tuntia lisää. Huomasin lämmönvaihtimen huonon liitoksen, sen nysväykseen tunti lisää. Ai niin, tuli laitettua bensasuodin ja bensaputki eri paikasta, puoli tuntia: vasta matkallahan taas muistin että eihän mulla ole linjassa pensasuodinta ollenkaan... Nyt maistuupi kalja, käsienpesuun meni vain puoli tuntia, mutta eihän ne puhtaiksi tulletkaan. Huomenna siis paljon jännää, onko pakun ääni laskenut yhtään. Pakun pakarissahan on myös putkessa reikä, johon ajattelin liuskaa oluttölkkiä ja klemmaria...täytyy vaan ensin luoda tyhjää paikkamaateriaalia. Enhän mä nyt muuten. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Väkersin sitten kokeeksi paikan pakariin: lasikuitua ympärille pitkä pliisu ja päälle rullasin myös olutölkkialumiinia pari kierrosta: ja päälle klemmari. Kiinnostava nähdä kuinka kauan toimii... Quote Link to comment
Tanhis Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Väkersin sitten kokeeksi paikan pakariin: lasikuitua ympärille pitkä pliisu ja päälle rullasin myös olutölkkialumiinia pari kierrosta: ja päälle klemmari. Kiinnostava nähdä kuinka kauan toimii... Varmasti ainakin haisee hyvälle kun hartsi alkaa sulamaan putken lämmöstä. Quote Link to comment
NordBling Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Lasikuidussa ei ole hartsia. Ja mäkin toivon että tässsä tarkotetaan lasikuitua, siis pelkkää kangasta, eikä lujitemuovia, siis että putken päälle on laminoitu jotain. Sit saattaa haista... Quote Link to comment
Guest Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Taitaa olla vedätystä koko nykimis ketju. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Lasikuidussa ei ole hartsia. Ja mäkin toivon että tässsä tarkotetaan lasikuitua, siis pelkkää kangasta, eikä lujitemuovia, siis että putken päälle on laminoitu jotain. Sit saattaa haista... Toki mattoa vaan: se kestää lämpöä, eikä tässä olla hartsien kanssa ekaa kertaa remmissä -kas kun ei kysytty onko kyseessä polyesteri vai epoksi ;-) Quote Link to comment
Guest oskuk Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Taitaa olla vedätystä koko nykimisketju. Vedätystä mihin? Veikkaat että nostan auton hintaa? ;-) Quote Link to comment
Guest oskuk Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 ..mutta palatkaamme trolien jälkeen asiaan, kävin hakemassa vettä leirintäalueelta ja ääni oli alustavasti kovasti mukava. Lopulliseen päätelmään ei pääse ennenkuin väännän takaisin Saloon. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Ääni on sivistynyt eikä edelleenkään hairiöitä käynnissä! Jipii. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Taasen 300km takana ja käynti moitteeton. Sen verran viime yönä satoi, että oli ohjaamon lattia aikas lätäkkö. Lähdin liikkeelle ja totesin ettei vilkkurele puhu mitään, piti sitten kliksutella käsin vilkutukset. Vielä jännempää: huomasin toisen auton perään pysähtyessäni, ettei valot toimi, joten painoin ja vedin katkaisijan uudestaan: nyt syttyi valot, ja kas kummaa, mittarivalot, joka ei ole toiminut vuosiin, sen himmennys himmentääkin nyt ajovaloja ;-) Quote Link to comment
Tanhis Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Taasen 300km takana ja käynti moitteeton. Sen verran viime yönä satoi, että oli ohjaamon lattia aikas lätäkkö. Lähdin liikkeelle ja totesin ettei vilkkurele puhu mitään, piti sitten kliksutella käsin vilkutukset. Vielä jännempää: huomasin toisen auton perään pysähtyessäni, ettei valot toimi, joten painoin ja vedin katkaisijan uudestaan: nyt syttyi valot, ja kas kummaa, mittarivalot, joka ei ole toiminut vuosiin, sen himmennys himmentääkin nyt ajovaloja ;-) Sulla on johdot väärin kytketty siellä valokatkaisijalla tai katkaisija paskana. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.