Jump to content

58 Kranken eli amppari Wilma

Tanhis

Recommended Posts

Posted
4 hours ago, ovaaliheppu said:

Tekemisen arvoinen homma. Mä oon aina karsastanu sellaisia, halpojakin projekteja joissa hitsaukset on jo aloitettu jonkin toimesta. Ne muutamat jotka syystä tai toisesta päätynyt hankkimaan on myyty eteenpäin aikalailla koskemattomina. Toi on ihan saatanaa alkaa putsaamaan edellisen turaamisia että saa puhtaan lähtökohdan hyvin tekemistä varten. Jopa paljon isompi työ kuin alkaa sellaisesta joka täysin mätä, mutta hitsaamaton

Tämän vanhan poistaminen tosiaan reilusti hankalampaa ja aikaavievää kuin pelkän ruosteisen orgiginaalipellin poistaminen. Siinä missä orkkispelti on kiinni vaikka 5kpl pistehitseillä niin tässä vastaavassa kohdassa on 10cm paksua hiomatonta saumaa. Eikä sekään jos hiottavana olisi pelkkä sauma, mutta jos samalla myös ehjät orkkispellit on väännetty vastaamaan huonosti sopivia peltejä niin soppa tosiaan aika valmis. Tietysti tässä projektissa on myös paljon sellaista mitä itse aikoinaan pilannut, mutta nämä alustan palkit oli vanhan omistajan aikaansaannosta ja hemmetin työläitä. Mutta onneksi nyt ollaan jo voiton puolella ja seuraavaksi pääsee jo vähän mielekkäämpien hommien pariin.

• Like 1