Jaku82 Posted December 20, 2011 Posted December 20, 2011 Elikkäs moi vaan. Olen aina haaveillu juniksesta ja nyt sellai käveli vähän niinku vahingossa vastaan..tekivät uuden tien ja siellä peltotien vieressä olevassa metsässä seiso sellai "raato" missä oli takana kummallakin puolella pariovet.. katto painunu 2 kohdasta lommolleen, kuskin ovi vähä sisäs takana apparin puolella monttu ja keula vähä painunu sisään. sit ruosteet.. kuski etulasin alla reikä, lattia puuttuu käytännössä kokonaan runkopalkit tuntuu keskeltä pikkuise haperoilta pariovista puuttuu noin 1cm alhaalta kuskin puoli takarenkaan kohdilta puuttuu peltiä kovasti sit moottori puuttuu eikä siin kyl varmaa oo mitää säilytettävää lamput löytyy lasien tiivisteet löytyy etupenkit löytyy akselit on uski tekee niil mitää nykyinen omistaja ei tiedä papereist mitää, tietää edellisen omistajan raado sais hakea ilmaiseksi pois.. olisko helpompaa ettiä vaa jostai rullaava kori ja maksaa vähä enemmi..? että tälläist kuumetta,oliss kiva kyl noide kummanki puolen pariovien takia ja muuten kyl kori olis "hyvä" Terveisin aloittelija Jaku Quote
puuhapete Posted December 20, 2011 Posted December 20, 2011 Onnee löydöstä! Sehän riippuu ihan mistä itte tykkää: Esim. itte raksasin viime talvena kuplan ja sit valmiina huomasin etten tykkää ajellla sillä, toisilla voip olla just toisinpäin... Mut jos et ala ite sitä junista rakentamaan ni täältä löytys innokas "ostajaehdokas" ;) Petteri Quote
Jaku82 Posted December 20, 2011 Author Posted December 20, 2011 Onnee löydöstä! Sehän riippuu ihan mistä itte tykkää: Esim. itte raksasin viime talvena kuplan ja sit valmiina huomasin etten tykkää ajellla sillä, toisilla voip olla just toisinpäin... Mut jos et ala ite sitä junista rakentamaan ni täältä löytys innokas "ostajaehdokas" ;) Petteri yritin tuolt katella mallia nii oliskoha tämä kastenwagen. Suomessa monista Kastenwageneista tehtiin ikkunoituja. Mm. linja-autovalmistaja Wiima teki Kastenwageneihin perustuvia ns. Wiima-Busseja. eli täs on kummallaki puolel takana 3 ikkunaa Quote
Tanhis Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 Itse sanoisin näin että jos pitkittäiset runkopalkit on kunnossa niin kannattaa ruveta pelastamaan. Tietty lommot on aina pahoja varsinkin jos on myös vääntänyt runko rakennetta. Yksi hyvä asia kertomaan korin pelastettavuudesta on ovet eli jos ovet istuu korissa hyvin niin kannatta ruveta väsäämään mutta jos ei niin varauksin riippuen auton iästä. Mutta sitten taas toisaaltaan jos on alkuperäinen kombi eli tehtaalta kolme neliö ikkunaa per kylki ja vielä tupla ovet niin on se nyt osittain jopa harvinainen malli. Tässä muutama esimerkki kuva josta erottaa alkuperäisen ikkunamallin ja jälkikäteen puhkotun. Esimerkki puhkotusta http://www.nettiauto.com/volkswagen/kleinbus/4435288 Esimerkki alkuperäisestä ikkunamallista http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/876052.jpg Hyvä paljastin on myös kylkien ylä takanurkissa olevat ritilät eli alkuperäisessä ritilöitä ei ole mutta umpinaisissa pakettiautoissa ritilät on. Täältä saa myös hyvää vinkkiä lammen takaa että millaisista aihioista näitä aletaan yleensä rakentamaan. The Samba sivusto Ja tiettu kuva kertoo huomattavasti enemmän kuin aloittelevan harrastajan sana. Mutta kuulostaa siltä että ei kannata ruveta tekemään. Quote
Guest vilho Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 Riippuu vuosi-/ mallista ja tahtotasosta. Kaikkea ei kannata säästää, eikä pilkkoa. Valmiin osto tulee aina halvemmaksi, jos se on se juttu. Jos et itse viitsi tehdä, niin laita paprut kuntoon ja harrastusrahaa fikkaan. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 "raato" missä oli takana kummallakin puolella pariovet.. Tämä on tässä nyt taikasana jonka takia tuo varmaan kannattaa jo fiksata. Ei niitä niin paljoa näe. Eli tuplaovet, kuten esim tässä: Joku vois suomessa sanoa että läpijuostava, mutta ehkä parempi jättää läpijuostava ns. walkthroughmallille, jossa etupenkkien välistä pääsee kulkemaan matkustamoon/tavaratilaan. Hyvä paljastin on myös kylkien ylä takanurkissa olevat ritilät eli alkuperäisessä ritilöitä ei ole mutta umpinaisissa pakettiautoissa ritilät on. Tuohonkin toki poikkeuksia olemassa, mutta varmaan hyvin epätodennäköistä että löytyis jotain aussimalleja Suomen pelloilta. Valmiin osto tulee aina halvemmaksi, jos se on se juttu. Kai näitä vielä joku _harrastaakin_. Mutta joo, jos laskee omalle työlle oikeaa hintaa saman kuin ulkopuolisella teetettynä maksais, niin valmiin saa ehkä halvemmalla. Mutta jos laskee vain osat ja kulut (mukaan lukien tallioluet) niin halvemmalla tekee itse. Tai jos joku myy mulle halvemmalla valmiita saman tyyppisiä autoja kuin mitä itsellä työn alla itse tehden, niin ostan kaikki. Quote
Jaku82 Posted December 21, 2011 Author Posted December 21, 2011 onha tässä se juttuki mut tahtoki..se vaan on ettei oo 15000€ pistää HYVÄÄN. eli jos kilpea oikein katselen niin vasemmassa ylälaidassa on 09 3 -> eli maaliskuun 9päivä sit FJ 2152 414183 6------ niin vuosmalli on 1966? sit tässä on ritilät myös ylhäällä eli on puhkottu,alkuperäiset on pikkuise sisempänä? sitten aiinä kuskipuolella toinen ovi roikkuu mut voisko johtua ku takana oleva pelti on alhaalta ruostunu puhki lattiaa löyty aikas paljon ku vaneria otti eest mut lie helpompi ku kokonaan vaihtaa keulassa oli jonku verra hitsattavaa vaihdelaatikko löytyy ja ratti ja viikset nopeusmittari renkait jotai puskurin osii toinen vaihdelaatikko akselit vaidekeppiki toimi,pääs kokeilee joka vaihdetta etee valot ja vilkut sit hieno alkuperäinen tuhkakuppi :) Quote
Jaku82 Posted December 21, 2011 Author Posted December 21, 2011 "raato" missä oli takana kummallakin puolella pariovet.. Tämä on tässä nyt taikasana jonka takia tuo varmaan kannattaa jo fiksata. Ei niitä niin paljoa näe. Eli tuplaovet, kuten esim tässä: Joku vois suomessa sanoa että läpijuostava, mutta ehkä parempi jättää läpijuostava ns. walkthroughmallille, jossa etupenkkien välistä pääsee kulkemaan matkustamoon/tavaratilaan. . jep..eli juuriki tälläi mut puhkottu..jos siistin tekee nii liekkö kuitenkaan arvossa näkyy Quote
jori Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 No ehdottomasti säilöön! Jos vaan paperitkin löytyy ja ei itse uskalla moiseen urakkaan lähteä niin eiköhän joku sen itselleen lunasta työn alle, sen verran harvinaisempi. Onkos noita tupla ovellisia suomessa miten paljon, varsinkin liikenteessä olevia? Quote
tolvana Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 Jos on aikaa+intoa+paikka+työkalut niin kaikkihan kannattaa pelastaa. Näitä ei enää tuu uusia.... Täähän on vaan harrastus. Eikös harrastus määritetty jotenkin näin: Aktiviteetti joka vie sekä rahat että vapaa-ajan. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 Niin, ja vaikka onkin puhkottu, niin voihan ne ikkunat laittaa umpeenkin. Tai esim takimmaiset aukot umpeen ja hankit oikeilla ikkunoilla olevat ovet tilalle. Tai ovetkin umpeen. Aloittelee niistä muista hitsauksista ja katsoo myöhemmin mitä tuon suhteen tekee. Quote
Jaku82 Posted December 21, 2011 Author Posted December 21, 2011 Jos on aikaa+intoa+paikka+työkalut niin kaikkihan kannattaa pelastaa. Näitä ei enää tuu uusia....Täähän on vaan harrastus. Eikös harrastus määritetty jotenkin näin: Aktiviteetti joka vie sekä rahat että vapaa-ajan. tilat on tässäpä viel omalla pihalla n.35nelioinen lämmin talli..hitsauskone puuttuu... Quote
Jaku82 Posted December 21, 2011 Author Posted December 21, 2011 Niin, ja vaikka onkin puhkottu, niin voihan ne ikkunat laittaa umpeenkin. Tai esim takimmaiset aukot umpeen ja hankit oikeilla ikkunoilla olevat ovet tilalle. Tai ovetkin umpeen. Aloittelee niistä muista hitsauksista ja katsoo myöhemmin mitä tuon suhteen tekee. heh..ehkä ei tuu laitettuu... Quote
Tuomo Lehmikangas Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Niin, siis en tietenkään tarkoittanut että ovet umpeen.. Vaan että ne umpparin oviin puhkotut ikkunat vois laittaa umpeen. Tai sitten tilalle oikeat ikkunalliset ovet. Kukin maunsa mukaan, mutta kyllä se aina käy autoa lähes sääliksi.. Mutta ei muuta kuin hitsikoneen ostoon ja töihin. Hyvä projekti tuo on. Quote
Kemin Karavaanari Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Talteen vaan! Eläissäni en ole nähnyt livenä junista tuplaovilla.. Quote
Guest vilho Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Häh, missä hyvä prokkis? Oliko täällä jo jotain kuvia? Laardiperä, tod näk. katkipoikki. No ei, vaik voi se tietty olla ihan hyväkin. Mut nyt hei jotain realismia niihin exceleihin. Quote
Jaku82 Posted December 22, 2011 Author Posted December 22, 2011 Häh, missä hyvä prokkis? Oliko täällä jo jotain kuvia? Laardiperä, tod näk. katkipoikki. No ei, vaik voi se tietty olla ihan hyväkin. Mut nyt hei jotain realismia niihin exceleihin. nii no kuva on tuolla http://www.facebook.com/home.php?sk=lf# ... =1&theater siit ei paljoa nää ku työpuhelimessa niin huono kamera saas nähä vaan että kui huonossa kunnossa oikeasti on.. TraFilla on tiedustelut menossa kyl siin on paljo hitsi hommia mut onneks on hotcars olemassa jos ei ite saa peltii väännettyy..heh Quote
Tuomo Lehmikangas Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 mut onneks on hotcars olemassa jos ei ite saa peltii väännettyy..heh Voi olla että Hotcars ei ole paras vaihtoehto hankkia osia. Kannattaa katsella täältä palstalta muitakin suosituksia. Esim myös Neoretro, Keiteleen Kone, Aircooled, Paruzzi/Oberschlachter jne. Hyviä juniksen peltejä jos tarvii niin niistäkin on täällä puhetta ollut. Esim autocraft ja Klassik Fab. Quote
Jaku82 Posted December 22, 2011 Author Posted December 22, 2011 mut onneks on hotcars olemassa jos ei ite saa peltii väännettyy..heh Voi olla että Hotcars ei ole paras vaihtoehto hankkia osia. Kannattaa katsella täältä palstalta muitakin suosituksia. Esim myös Neoretro, Keiteleen Kone, Aircooled, Paruzzi/Oberschlachter jne. Hyviä juniksen peltejä jos tarvii niin niistäkin on täällä puhetta ollut. Esim autocraft ja Klassik Fab. juuh..kiitos. pitää katsella! Quote
Tanhis Posted December 23, 2011 Posted December 23, 2011 Tuo on kyllä aika pahan näköinen onko se vielä renkaillaan tai makaako maassa. Ja näytti vähän siltä että olisi puhkottu uudemman mallinen junis. Ja tuo kertoo jo aikapaljon että ovet on auki ja ikkunat puuttuu. Eli luultavasti olisi todella paljon hitsaamista edessä. Mutta silti kaikki junakeulat taitaa olla pelastamisen arvoisia jos ei muuten niin kiskot sen sieltä pois ja laitat parilla sadalla myyntiin tänne niin joku saa siittä hyvän varaosa-auton tai sitten projektin. Quote
Guest vilho Posted December 23, 2011 Posted December 23, 2011 Ei synny hyvää tuosta alle mainitun 15tonnin. Quote
Jaku82 Posted December 23, 2011 Author Posted December 23, 2011 Tuo on kyllä aika pahan näköinen onko se vielä renkaillaan tai makaako maassa. Ja näytti vähän siltä että olisi puhkottu uudemman mallinen junis. Ja tuo kertoo jo aikapaljon että ovet on auki ja ikkunat puuttuu. Eli luultavasti olisi todella paljon hitsaamista edessä. Mutta silti kaikki junakeulat taitaa olla pelastamisen arvoisia jos ei muuten niin kiskot sen sieltä pois ja laitat parilla sadalla myyntiin tänne niin joku saa siittä hyvän varaosa-auton tai sitten projektin. uudemman mallin junis? ei iha sano mitää tuo..onko uudemmassa nuo mollukka vilkut ja vanhemmassa ne töröt? juu renkailla seisoo.. no oon varautunu että runkoa joutuu hitsaamaan ja vanereit ku purin lattiasta niin oli siel kovaaki peltii mut kaiken kyl revin pohjasta pois, jää koritina hommia vähemmä ku isompia länttejä kerralla hitsaa.. kyl olis valtava halu tehä täst ja niinku tääl yks kaveriki hitsas tälläkylällä 14neliöö nii oon itekki varautunu paljoon.. tällä ei mahdoton kiire oo..kyllähä nuo jo kerholta kysy acs tätä ku on meil ilmaiset paikat joka vuos mut ei tää iha heti sinne jouda... Quote
Tanhis Posted December 24, 2011 Posted December 24, 2011 Tuo on kyllä aika pahan näköinen onko se vielä renkaillaan tai makaako maassa. Ja näytti vähän siltä että olisi puhkottu uudemman mallinen junis. Ja tuo kertoo jo aikapaljon että ovet on auki ja ikkunat puuttuu. Eli luultavasti olisi todella paljon hitsaamista edessä. Mutta silti kaikki junakeulat taitaa olla pelastamisen arvoisia jos ei muuten niin kiskot sen sieltä pois ja laitat parilla sadalla myyntiin tänne niin joku saa siittä hyvän varaosa-auton tai sitten projektin. uudemman mallin junis? ei iha sano mitää tuo..onko uudemmassa nuo mollukka vilkut ja vanhemmassa ne töröt? juu renkailla seisoo.. no oon varautunu että runkoa joutuu hitsaamaan ja vanereit ku purin lattiasta niin oli siel kovaaki peltii mut kaiken kyl revin pohjasta pois, jää koritina hommia vähemmä ku isompia länttejä kerralla hitsaa.. kyl olis valtava halu tehä täst ja niinku tääl yks kaveriki hitsas tälläkylällä 14neliöö nii oon itekki varautunu paljoon.. tällä ei mahdoton kiire oo..kyllähä nuo jo kerholta kysy acs tätä ku on meil ilmaiset paikat joka vuos mut ei tää iha heti sinne jouda... Juu kullä sen vilkuistakin näkee mutta takaluukun leveys on vielä selkeempi kun sitä ketään ei halposti vaihda. Eli uudemmassa levee luukku ja vanhoissa moottoriluukun levyinen. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.