Guest oltzi Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 onko täältä tuttu peli? no kuitenkin kytkin oli lakannut toimimasta ja seiso 2 vuotta korjaamolla katoksessa. oli iso vika. painelaakerin kiinnitys tappi oli tippunut ja laakeri hypänny haarukan väärälle puolelle. noo nyt pitäs laittaa kone takas. mutta kunnen näistä juuri tiedä niin onko tämän näköinen kytkin toiminta kuntoinen? vai pitäiskö putsata jotenkin tai jotain? ja sitten näyttäiskö että ois kaikki kytkimen osat paikallaan näissä? nii laitoin noi painelaakerin kiinnitys "sokat" liimamassalla kiinni ettei enää tipu tuntuivat niin holoilta. Quote Link to comment
Untzikks Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Käytä ainaki tuo kytkin auki ettei levy ole ruostunu kiinni Quote Link to comment
Guest oltzi Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 mistäs tohon saa uuden kytkimen? tai ainakin levyn. ja onko toi nyt sitten joustava vai kiinteä? Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Juurikin äsken tämän jumpan pidemmän kaavan mukaan tehneenä voin reilusti suositella että vaihdat sinne laakerin, asetelman ja levyn. Tulee kerralla kuntoon ja on mukava ajaa. Osat löytyy paruzzilta. http://www.paruzzi.fi/ Quote Link to comment
Anpu Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Nii ja puuttuukohan ohjainholkki? Quote Link to comment
metake Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Nii ja puuttuukohan ohjainholkki? Ei puutu, ei tuohon kuulu sellaista. Quote Link to comment
Anpu Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Nii ja puuttuukohan ohjainholkki? Ei puutu, ei tuohon kuulu sellaista. Aattelin vaan kun mun 71:ssä on. Näemmä tullu vasta 8/70 alkaen. http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo ... ubgroup=41 Quote Link to comment
metake Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Nii ja puuttuukohan ohjainholkki? Aattelin vaan kun mun 71:ssä on. Näemmä tullu vasta 8/70 alkaen. Noihin vanhempiinkin saa stefan paikalle lyötävää ohjausholkkia, jolloin voi käyttää uudemman mallin painelaakeria/kytkintä, mutta en tiedä onko siitä sitten mitään hyötyä? Quote Link to comment
Tanhis Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Tuli nyt tällänenkin mieleen että jos kytkinkamat ja vauhtis on ton näkösiä niin kannattaisikohan kone myös muuten tarkistaa läpi ettei ole esim pytyissä kakkaa tms. Helppoa se tuossa vaiheessa on ottaa tulpat irti ja kurkata. Quote Link to comment
Guest oltzi Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 noo nyt ois kone paikallaan. mutta mistä välistä ja miten kuskin puolen ylin mutteri ois tarkotus laittaa kiinni?? hermot meni taistellessa sen kanssa. pitääks laatikkoa ja konetta laskee alas vai miten? Quote Link to comment
Guest Pesone Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Jos on doghouse koppa niinkuin näkyy olevankin, niin sen puhallinkopan takaa saa sen ylemmän ilman ohjaus pellin irti ja sitten siellä on hieman tilaa touhuta. pitkä vartinen magneetti on kätevä, sillä ujuttaa mutterin hollilleen ja toisella kädellä kiertää kiinni. normi puhallin kopalla onnistuu muutenkin. jos yksinäs touhuat niin laita vaikka pikaliimalla pultti ekana vaihdelaatikkoon kiinni, niin ei karkaile. edellisessä kuplassa kesti mosa kyllä hienosti paikallaan ilman sitä pulttiakin, eli 3:lla oli vaan kiinni kunnes huomasin että yksi uupuu, olin 3 vuotta silloin sillä ajellu mut suosittelen kyllä neljää :) kyllä sen sinne aika helpolla saa. Quote Link to comment
metake Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Lohkossa kuuluu olla tuossa kohtaa kiinteä kierre, pultti laitetaan paikalleen vaihdelaatikon puolelta, kytkimen käyttövivun virestä. Quote Link to comment
Guest oltzi Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 kyllä siinä on läpi pultti. pultti jonka toinen pää on sellanen latta jottei tarvii pitää lenkillä ku kiristää. Quote Link to comment
Guest oltzi Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 onpas yhtä mukava saada se kaasuvaijeri sinne putkeensa.. pitäs olla 5v kokoset kädet ja metrin pitkät viidellä nivelellä :D Quote Link to comment
Guest Pesone Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 joo sekin onnistuu parhaiten konetta paikalleen laittaessa, siis silloin ku on vielä 5 cm rakoa, mut kyl sen saa laitettua sitten alakautta Quote Link to comment
metake Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 kyllä siinä on läpi pultti. pultti jonka toinen pää on sellanen latta jottei tarvii pitää lenkillä ku kiristää. Väärä pultti jos sulla on DH-jäähyllinen lohko. Tuo vanhemmanmallinen pultti kuuluu koneeseen joka on ilman DH-jäähyä, siinä on kopan takana tilaa riittävästi jotta käsi mahtuu väliin. Aika paska yhdistelmä kieltämättä, tuo vanha pultti ja uudempi lohko mistä joku on poistanut orkkis kierteet, eikä niitä olekaan tarkoitettu toistensa pariksi.. Quote Link to comment
Guest luunkova Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 noo nyt ois kone paikallaan. mutta mistä välistä ja miten kuskin puolen ylin mutteri ois tarkotus laittaa kiinni?? hermot meni taistellessa sen kanssa. pitääks laatikkoa ja konetta laskee alas vai miten? Lohkoon saa hankittua sellasen holkin, jossa on kierteet ja se jumittuu lohkoon kiinteäksi, sen jälkeen kiristäminen helppoa vaihteiston puolelta. Sillä holkilla oli joku nimikin, mutta nyt en muista mikä. Omani hankin Keiteleen koneesta tai Kuplapajalta, en muista kummasta, luultavasti molemmilta saa. Quote Link to comment
Guest oltzi Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 okei. kait se kolmellakin menee.. täytyy koittaa pujottaa kaasarin puolelta joku hitsilanka tai joku ja teippaa vaijeri siihen ja vetästä läpi se sieltä. eipä lähteny ilman kaasua käymään. bensa pumppu on ainaki kulahtanu ku ei täyttyny suodatin. Quote Link to comment
Guest oltzi Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 mistä ihmeestä ton kaasu vaijerin kuuluis mennä? alta päin ei näy mitään. Quote Link to comment
Roope Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Puhallinkopan läpi ja siinä pitää olla se putkikin n:20cm Quote Link to comment
Guest oltzi Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 kuuluuko sen putken olla hiukan käyrä? ja mihin suuntaa se käyrä takaa katsottuna? Quote Link to comment
Guest oltzi Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 kertokaas vähä jelppiä yläpallon vaihtoon ku ei meinaa saada uutta paikkaansa. pitäs vissii prässätä ku ei oikee pääse lyömään? miten sen ylätuki varren saa irti ku se mutterin avaaminen ei auttanu mitää ja sen kannen alla on jotain ihme kiiloja? tais olla 8kpl Quote Link to comment
peruskallio Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Mikäli yhtään kartalla mikä mutteri avattu, niin taitaa ne "kiilat" olla auton jousien, eli vääntösauvojen päät. pitäis varsi irrota kun ulospäin sitä sieltä putkesta kiskoo. Keskellä akselia toinen ruuvi joka pitää ne vääntösauvat kiinni akseliputkessa. Prässi lienee paikallaan, en usko että hakkaamalla, ainakaan ilman lämpöä mitenkään irti lähtevät. Edit. muistaakseni mutteri on muuten vain lukitus, kuusiokoloruuvin avaus irrottaa vasta osat toisistaan... Quote Link to comment
Guest oltzi Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 mikähän tohon anopin kuplaa on nyt tullu. eilen se jätti tielle kun se kyllä lähtee käymään mutta kun lähtee ajamaan ni ei pääse ku metrin-10metriä ni se sammuu. eilen hinasin sen pihalle ja säädin kärki välin 0,4mm ni alko toimimaan. hienosti koko loppu päivän. nyt sitten tänään taas sama homma. kärkiväli on ok ja kipinä tulee. tulpat, kärjet, pyörijä ja kansi on uusittu hiljattain. voisiko vika olla bensa pumpussa? suodatin kyllä on melkein täysi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.