Jump to content

pari kysymystä kun kupla ei käy


Guest oltzi

Recommended Posts

Guest oltzi

onko täältä tuttu peli?

 

img3464208.jpg

 

no kuitenkin kytkin oli lakannut toimimasta ja seiso 2 vuotta korjaamolla katoksessa. oli iso vika. painelaakerin kiinnitys tappi oli tippunut ja laakeri hypänny haarukan väärälle puolelle.

 

noo nyt pitäs laittaa kone takas. mutta kunnen näistä juuri tiedä niin onko tämän näköinen kytkin toiminta kuntoinen? vai pitäiskö putsata jotenkin tai jotain?

 

img3464206.jpg

 

ja sitten näyttäiskö että ois kaikki kytkimen osat paikallaan näissä?

 

img3464207.jpg

 

nii laitoin noi painelaakerin kiinnitys "sokat" liimamassalla kiinni ettei enää tipu tuntuivat niin holoilta.

Link to comment
Nii ja puuttuukohan ohjainholkki?

Aattelin vaan kun mun 71:ssä on. Näemmä tullu vasta 8/70 alkaen.

Noihin vanhempiinkin saa stefan paikalle lyötävää ohjausholkkia, jolloin voi käyttää uudemman mallin painelaakeria/kytkintä, mutta en tiedä onko siitä sitten mitään hyötyä?

Link to comment

Tuli nyt tällänenkin mieleen että jos kytkinkamat ja vauhtis on ton näkösiä niin kannattaisikohan kone myös muuten tarkistaa läpi ettei ole esim pytyissä kakkaa tms. Helppoa se tuossa vaiheessa on ottaa tulpat irti ja kurkata.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest oltzi

noo nyt ois kone paikallaan. mutta mistä välistä ja miten kuskin puolen ylin mutteri ois tarkotus laittaa kiinni?? hermot meni taistellessa sen kanssa. pitääks laatikkoa ja konetta laskee alas vai miten?

Link to comment
Guest Pesone

Jos on doghouse koppa niinkuin näkyy olevankin, niin sen puhallinkopan takaa saa sen ylemmän ilman ohjaus pellin irti ja sitten siellä on hieman tilaa touhuta. pitkä vartinen magneetti on kätevä, sillä ujuttaa mutterin hollilleen ja toisella kädellä kiertää kiinni. normi puhallin kopalla onnistuu muutenkin. jos yksinäs touhuat niin laita vaikka pikaliimalla pultti ekana vaihdelaatikkoon kiinni, niin ei karkaile.

 

edellisessä kuplassa kesti mosa kyllä hienosti paikallaan ilman sitä pulttiakin, eli 3:lla oli vaan kiinni kunnes huomasin että yksi uupuu, olin 3 vuotta silloin sillä ajellu mut suosittelen kyllä neljää :) kyllä sen sinne aika helpolla saa.

Link to comment
kyllä siinä on läpi pultti. pultti jonka toinen pää on sellanen latta jottei tarvii pitää lenkillä ku kiristää.

Väärä pultti jos sulla on DH-jäähyllinen lohko. Tuo vanhemmanmallinen pultti kuuluu koneeseen joka on ilman DH-jäähyä, siinä on kopan takana tilaa riittävästi jotta käsi mahtuu väliin. Aika paska yhdistelmä kieltämättä, tuo vanha pultti ja uudempi lohko mistä joku on poistanut orkkis kierteet, eikä niitä olekaan tarkoitettu toistensa pariksi..

Link to comment
Guest luunkova
noo nyt ois kone paikallaan. mutta mistä välistä ja miten kuskin puolen ylin mutteri ois tarkotus laittaa kiinni?? hermot meni taistellessa sen kanssa. pitääks laatikkoa ja konetta laskee alas vai miten?

 

Lohkoon saa hankittua sellasen holkin, jossa on kierteet ja se jumittuu lohkoon kiinteäksi, sen jälkeen kiristäminen helppoa vaihteiston puolelta. Sillä holkilla oli joku nimikin, mutta nyt en muista mikä. Omani hankin Keiteleen koneesta tai Kuplapajalta, en muista kummasta, luultavasti molemmilta saa.

Link to comment
Guest oltzi

okei. kait se kolmellakin menee.. täytyy koittaa pujottaa kaasarin puolelta joku hitsilanka tai joku ja teippaa vaijeri siihen ja vetästä läpi se sieltä. eipä lähteny ilman kaasua käymään. bensa pumppu on ainaki kulahtanu ku ei täyttyny suodatin.

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest oltzi

kertokaas vähä jelppiä yläpallon vaihtoon ku ei meinaa saada uutta paikkaansa. pitäs vissii prässätä ku ei oikee pääse lyömään?

 

miten sen ylätuki varren saa irti ku se mutterin avaaminen ei auttanu mitää ja sen kannen alla on jotain ihme kiiloja? tais olla 8kpl

Link to comment

Mikäli yhtään kartalla mikä mutteri avattu, niin taitaa ne "kiilat" olla auton jousien, eli vääntösauvojen päät. pitäis varsi irrota kun ulospäin sitä sieltä putkesta kiskoo. Keskellä akselia toinen ruuvi joka pitää ne vääntösauvat kiinni akseliputkessa. Prässi lienee paikallaan, en usko että hakkaamalla, ainakaan ilman lämpöä mitenkään irti lähtevät.

 

Edit. muistaakseni mutteri on muuten vain lukitus, kuusiokoloruuvin avaus irrottaa vasta osat toisistaan...

Link to comment
  • 1 month later...
Guest oltzi

mikähän tohon anopin kuplaa on nyt tullu. eilen se jätti tielle kun se kyllä lähtee käymään mutta kun lähtee ajamaan ni ei pääse ku metrin-10metriä ni se sammuu.

 

eilen hinasin sen pihalle ja säädin kärki välin 0,4mm ni alko toimimaan. hienosti koko loppu päivän.

 

nyt sitten tänään taas sama homma. kärkiväli on ok ja kipinä tulee. tulpat, kärjet, pyörijä ja kansi on uusittu hiljattain.

 

voisiko vika olla bensa pumpussa? suodatin kyllä on melkein täysi.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...