Guest wiima-62 Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Nyt kekkasin kuinka helpolla saa kampiraudalta sen ison pultin auki ,, Ankkuroin vauhtipyörän neljästäkohtaa , niistä joilla kone kiinitetään vaihdelaatikkoon. Tein lattaraudasta 4x80 vauhtipyöränpäälle käyvät raudat joihin porasin 8mm reiät 2kpl ja päihin 13mm reiät . 8mm reiät tarkasti niihin kohtiin jossa on paine asetelman kiinnitys reiät,samoin kuin 13mm reiät merkkaa sit siinä päällä. tämän systeemin kun laittaa tiukasti kiini niin onpa helppo kopsauttaa 36mm lenkillä pulttiauki. hmm,,,juu näin se on Seppo Lehmosta Quote
mikko k Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 Sinänsä hienoa että keksit tuon, koska se on todella vanha keksintö. Quote
Guest wiima-62 Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 No juu miten se oli ,,vanhakonsti parempi kuin pussillinen uusia, Quote
Guest Toheltaja Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 paljon helpompi konsti on ottaa pari metriä pitkä latta, tehdä siihen kahden vierekkäisen paineasetelman kiinnityspultin reiät ja vetästä latta niihin kiinni. Sitte vaan avaamaan niin että latta on lattiaa vasten. Quote
JaniM Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Joo, tai jos on lyhyt latta, niin alempiin pinnoihin kiinni ja kahteen vauhtiksen reikään kiinni ja jo lähtee. Quote
Guest wiima-62 Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Niinpä niin,,,,mut tässä yks sellainen uniikkikappale ,,tätä voi reilusti kopioida ,eikä ole edes vaikea tehdä. Toinen helppo konsti on kaksi isoa talttapäämeisseliä, jolla voi rikkoa hammaskehän silleen pikana.. Quote
Guest zemial Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Me tehtiin silleen tää homma että otettii yks vanha paineasetelma, laikattii siitä pois hilut mitkä ol tiellä ja sit hitsattii siihe muutama metri putkea kylkeen silleen että pulttia mahtuu vielä keskeltä vääntämään tuuman hylsyillä ja saakutin pitkällä jatkolla.. Quote
-tipi- Posted May 15, 2005 Posted May 15, 2005 Näin se käy, tosin rekkamallin momenttiavaimessakaan ei meinaa skaala riittää... http://dwl.fi/paavon_kuvat/roger_2/Puavon%20II%20roger%20kasausta//Niputusta%2009-05-2005%20010.jpg Quote
Guest Mika Raussi Posted May 23, 2005 Posted May 23, 2005 Asian voi näköjään tehä myös vaikeesti. Tai sit voi tehä niinkun Jappe tai näin: http://fvwa.sitefactory.fi/data/3852.jpg ko. avaimia saa muuten tilata spostilla hintaan 50€ kappale. Toimistusaika päälle viikon. mraussi@hotmail.com Quote
Guest Kimmo Ovaska Posted May 23, 2005 Posted May 23, 2005 On se osaaminen vaan voimaa. Toiset tekee niinkun ne osaa ja Raussi näemmä niinkun tahtoo... ;) Quote
Racing Posted June 1, 2005 Posted June 1, 2005 Enään ei tehdä näppituntumalla vauhtipyörän kiinnityksiä kävin ostamassa 3/4" Kamasa Momenttiavaimen aseteikkoa 450nm asti (155 euroa) paikallisessa...rupes tuntumaan että tuo on halpa hinta siitä jos vauhtis irtoaa ja tuhoaa koneen,varsinkaan kun on "kallis" akseli sisällä. Eipä toki kertaakaan ole vielä löystynyt. Pitkä lattarauta kahdesta paineasetelman pultista on jees,mutta pers ceestä jos on lämmönvaihtimet tiellä. Quote
mikko k Posted June 1, 2005 Posted June 1, 2005 Enään ei tehdä näppituntumalla vauhtipyörän kiinnityksiä kävin ostamassa 3/4" Kamasa Momenttiavaimen aseteikkoa 450nm asti (155 euroa) paikallisessa...rupes tuntumaan että tuo on halpa hinta siitä jos vauhtis irtoaa ja tuhoaa koneen,varsinkaan kun on "kallis" akseli sisällä. ERITTÄIN ÄLYKÄS toimenpide!! Onnitteluni!! Jos aikoo edes muutaman koneen tehdä tulevaisuudessa, niin tämä on MUST!! Ei enää summanmutikassa venytettyjä pultteja, joillain momenteilla 50-100 kilon välistä! Nyt tarvii enää pultti laittaa tehdasmomenttiin ja ruuvilukite väliin, niin Se On Siinä! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.