Jump to content

36mm Pultinirroitus,,,,,


Guest wiima-62

Recommended Posts

Guest wiima-62

Nyt kekkasin kuinka helpolla saa kampiraudalta sen ison pultin auki ,,

 

Ankkuroin vauhtipyörän neljästäkohtaa , niistä joilla kone kiinitetään vaihdelaatikkoon.

Tein lattaraudasta 4x80 vauhtipyöränpäälle käyvät raudat joihin porasin 8mm reiät 2kpl ja päihin 13mm reiät . 8mm reiät tarkasti niihin kohtiin jossa on paine asetelman kiinnitys reiät,samoin kuin 13mm reiät merkkaa sit siinä päällä. tämän systeemin kun laittaa tiukasti kiini niin onpa helppo kopsauttaa 36mm lenkillä pulttiauki.

 

hmm,,,juu näin se on

 

Seppo Lehmosta

Link to comment
Guest Toheltaja

paljon helpompi konsti on ottaa pari metriä pitkä latta, tehdä siihen kahden vierekkäisen paineasetelman kiinnityspultin reiät ja vetästä latta niihin kiinni. Sitte vaan avaamaan niin että latta on lattiaa vasten.

Link to comment
Guest wiima-62

Niinpä niin,,,,mut tässä yks sellainen uniikkikappale ,,tätä voi reilusti kopioida ,eikä ole edes vaikea tehdä. Toinen helppo konsti on kaksi isoa talttapäämeisseliä, jolla voi rikkoa hammaskehän silleen pikana..

Link to comment
Guest zemial

Me tehtiin silleen tää homma että otettii yks vanha paineasetelma, laikattii siitä pois hilut mitkä ol tiellä ja sit hitsattii siihe muutama metri putkea kylkeen silleen että pulttia mahtuu vielä keskeltä vääntämään tuuman hylsyillä ja saakutin pitkällä jatkolla..

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Enään ei tehdä näppituntumalla vauhtipyörän kiinnityksiä kävin ostamassa 3/4" Kamasa Momenttiavaimen aseteikkoa 450nm asti (155 euroa) paikallisessa...rupes tuntumaan että tuo on halpa hinta siitä jos vauhtis irtoaa ja tuhoaa koneen,varsinkaan kun on "kallis" akseli sisällä.

Eipä toki kertaakaan ole vielä löystynyt. Pitkä lattarauta kahdesta paineasetelman pultista on jees,mutta pers ceestä jos on lämmönvaihtimet tiellä.

Link to comment
Enään ei tehdä näppituntumalla vauhtipyörän kiinnityksiä kävin ostamassa 3/4" Kamasa Momenttiavaimen aseteikkoa 450nm asti (155 euroa) paikallisessa...rupes tuntumaan että tuo on halpa hinta siitä jos vauhtis irtoaa ja tuhoaa koneen,varsinkaan kun on "kallis" akseli sisällä.

 

ERITTÄIN ÄLYKÄS toimenpide!! Onnitteluni!! Jos aikoo edes muutaman koneen tehdä tulevaisuudessa, niin tämä on MUST!! Ei enää summanmutikassa venytettyjä pultteja, joillain momenteilla 50-100 kilon välistä!

 

Nyt tarvii enää pultti laittaa tehdasmomenttiin ja ruuvilukite väliin, niin Se On Siinä!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...