Tero87 Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Alkaa todenteolla hajottaan tuo möhkön vaihde ongelmat. Eli ongelma sellainen että 1,vaihde ei pysy kytkettynä, yleensä auttaa kun keppiin nojaa mutta joskus silti pomppaa pois paikoiltaan. Joskun pysyy itselläänkin mutta harvoin. Muut vaiheet toimii normaalisti. Laatikkona siis IRS joka viimetalvena huollettu, siirtäjän pusla on uusi samoin takakannake (uretaaninen). Keppinä Bugpackin hämmennin. Viimevuonna temppuili 2vaihde, nyt sitten remontin jälkeen temppilee 1,vaihde. On koitettu säätää ja tutkia mutta ei ole tullut selvyyttä. Onko jollakulla ollut samanmoista ongelmaa? Quote Link to comment
Kotten Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Mitä on "remontin" yhteydessä tehty? Onko esim. tarkistettu siirtäjätankojen lukutusten pitävyyttä? tai lukutuskappaleiden jousien mittoja? Ovatko lukituskappaleiden (dog teeth) kuluneisuus tarkistettu? Quote Link to comment
multanen Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Ovatko lukituskappaleiden (dog teeth) kuluneisuus tarkistettu? Eli kytkentähampaat Quote Link to comment
Kotten Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Ovatko lukituskappaleiden (dog teeth) kuluneisuus tarkistettu? Eli kytkentähampaat En tarkoita kytkentähampaita vaan ne kolme irtokappaletta jotka lukitsevat sliderin vaihteelle kun laittaa vaihteen silmään. Quote Link to comment
multanen Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 En tarkoita kytkentähampaita vaan ne kolme irtokappaletta jotka lukitsevat sliderin vaihteelle kun laittaa vaihteen silmään.Taitaa ollakin että "dog teeth" on vain suorakytkentälaatikon kytkentähampaat ("dog box" = suorakytkentälaatikko). Harhautti vielä kun tuommonen vikakin voi niissä aiheutua kuluneista kytkentähampaista... Quote Link to comment
Tero87 Posted August 11, 2012 Author Share Posted August 11, 2012 Laatikkoon tuli vain uudet syncrot, itse en huoltanut vaan vein ulkopuoliselle ja hän sanoi ettei löytänyt mitään vikaa laatikosta. Ihmetyttää se että ennen laatikon huoltoa ykkönen toimi ja kakkonen ei, nyt taas ykkösen kans ongelmia ja muut vaiheet toimii. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Kuullostaisi vaihteen siirtotangon vialta laatikon ulkopuolella. Esim onko runkotunnelin sisällä kepin lähellä oleva pusla kunnossa. Quote Link to comment
Virtanen Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Menikö siirtotankojen säätö ihan kohdilleen, tehtiinkö vw:n säätöpukissa? Quote Link to comment
Tero87 Posted August 11, 2012 Author Share Posted August 11, 2012 Kuullostaisi vaihteen siirtotangon vialta laatikon ulkopuolella. Esim onko runkotunnelin sisällä kepin lähellä oleva pusla kunnossa. Tämä vaihdettiin uuteen eli on reirassa Quote Link to comment
Tero87 Posted August 11, 2012 Author Share Posted August 11, 2012 Menikö siirtotankojen säätö ihan kohdilleen, tehtiinkö vw:n säätöpukissa? Tarkoitatko siis laatikon sisäisiä siirtäjiä? niistä en tiedä sanoa. Quote Link to comment
Tero87 Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 Niin ja unohtui siis mainita että vaihde kyllä pysyy kytkettynä kunhan saa tasaisen vedon päälle, joskus moottorijarrutuksessa tai muuten rykivässä menossa pomppaa pois. Voisikohan syy liittyä jotenkin tärinään? Quote Link to comment
Tutkija Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Kytkentähampaat kulunneet rattaasta oireitten perusteella. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.