Guest _kaide_ Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Tämmönen olisi tavoitteena (photoshopattu)... elikäs olisi tarkotus tontittaa "levottomasti" Olisiko järkevämpää käyttää olkatappikeulaa tai pallonivelkeulaa kun kummatkin löytyy?.. Auto on ihan korilla kun pitäisi vielä maalata kun vaan pääsen lomilta takas töihin, tarkoitus saada vielä kesäksi ajoon ;) http://80.81.189.227/f//00/26/79/07/14026681.jpg Quote Link to comment
Ketsa Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Helpompaa on käyttää sitä etuakselia joka runkoon kuuluu, mutta jos voi valita rungonkin etuakselin mukaan, niin pallonivelkeulaan on helpompi vaihtaa madaltavat olka-akselit. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 taasen olkatappikeulassa ei tule nivelvaivat eteen ikinä ;) Quote Link to comment
Sami P. Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Juu, olkatappikeula ehottomasti! Quote Link to comment
Guest _kaide_ Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Siispä taidan kallistua tappivaihtoehtoon.. Quote Link to comment
Tomppa Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Ja olka-akselit vaikka täältä: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=188 Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Laskupalat täältä : Keiteleen Kone hinta 15.50 eur. / kpl. Quote Link to comment
Guest _kaide_ Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Laskupalat täältä :Keiteleen Kone hinta 15.50 eur. / kpl. Haettu jo :) jokos se mangelsin lähetys on saapunut? Quote Link to comment
kustumize Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 Tarvitaan kyllä aika pienet etukumit, tai sitten pehmeä nurmikko, että sen saa madallettavilla olka-akseleilla ja (huom) valmiilla madallettavalla akselilla noin alas. -k- Quote Link to comment
Guest Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 Tarvitaan kyllä aika pienet etukumit, tai sitten pehmeä nurmikko, että sen saa madallettavilla olka-akseleilla ja (huom) valmiilla madallettavalla akselilla noin alas. -k- 68 pystylamppusessa nappas 185/65 15 kumit kiinni lampun koteloon loksun sisällä. Ei ollu vielä "järettömän tontissa". Jan Quote Link to comment
kustumize Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 Mulla on nyt olkatappisessa madallettava olka-akseli satsi, "tehtaan" madallettava akseli, orkkis valkosivut ja maavara viellä laillisissa lukemissa. Ei paljon naurata. Jos akselin säätöaukkoja uraa lisää, niin rupeaa tosiaan renkaat olemaan lampunkoteloissa. Tosin noille renkaille saa tehdä muutenkin töitä, että saa ne mahtumaan lokasuojien sisään tontissa. Lienee akselinkin kavennus vielä tulevaisuutta... -k- Quote Link to comment
Guest Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 Mulla on nyt olkatappisessa madallettava olka-akseli satsi, "tehtaan" madallettava akseli, orkkis valkosivut ja maavara viellä laillisissa lukemissa. Ei paljon naurata. Jos akselin säätöaukkoja uraa lisää, niin rupeaa tosiaan renkaat olemaan lampunkoteloissa. Tosin noille renkaille saa tehdä muutenkin töitä, että saa ne mahtumaan lokasuojien sisään tontissa. Lienee akselinkin kavennus vielä tulevaisuutta... -k- Maavara kenties onkin laillisissa mitoissa, (8cm) mutta mitta ajovalojen valoaukon alareunasta maahan ei riitä. 50cm vaaditaan. Mm. mulla vakiokorkeudessa oli 49cm... ??? Tarkistettu kahteen kertaan leimalla, en ole kehdannu mennä nenä maassa edes yrittämään. Jan Quote Link to comment
kustumize Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 mulla on 53:nen työn alla, ei tarvii miettiä etulampun korkeuksia, kun katsastavat tuon vuoden säännösten nojalla. -k- Quote Link to comment
ozone Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Mistä vuodesta lähtien vaaditaan tuo 50cm maasta valon alareunaan? Quote Link to comment
mikan Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Katsastajan käsikirjasta ei löytynyt suoraan tuota korkeusvaatimusta, mutta sen mukaan 57 voimassa olleita valojen sijaintimääräyksiä löytyy laista MaA Tpp 6 §, 392/57 (äkkiseltään en vain tuota löytänyt). Tuo 392/57 olis ihan hyvä muutenkin saada jostain, koska siinä samassa asetuksessa on määräyksiä mm. pyyhkijöistä, pissapojasta ja huurteenpoistosta. t. Mika Quote Link to comment
kustumize Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Käsittääkseni vuosiluku olis 53, tosin en mene vannomaan. -k- Quote Link to comment
Ketsa Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Katsastusohjeesta kopioitu ja sen perusteella veikkaan vuoden olevan -57, koska sitä ennen ei ole mitään juttua valojen sijainnista: 01.06.1955 tuli kauhalamput ajovaloihin. 01.12.1957 voimassa määräys, jonka mukaan - lähi- ja kaukovalon sijaittava samassa valaisimessa. - lampussa merkittynä teho ja sen on oltava valmistusmaassa virallisesti hyväksytty. - sijoitus, suuntaus ym. katso MaA Tpp 6 §, 392/57 Quote Link to comment
mikan Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Samaa olen ilmeisesti lueskellut Ketsan kanssa. Pitäis vaan saada tuo vuoden 57 asetus käsiinsä että vois olla varma asiasta. Joskus kun on tullut sellaisia pykäliä jotka ovat takautuvasti koskeneet myös aiemmin rekisteröityjä autoja. t. Mika Quote Link to comment
Ketsa Posted July 2, 2005 Share Posted July 2, 2005 Jep, vinkkarit ainakin määrätty takautuvasti asennettaviksi. Oletko Mika muita takautuvia pykäliä pongannut? Quote Link to comment
mikan Posted July 3, 2005 Share Posted July 3, 2005 Jep, vinkkarit ainakin määrätty takautuvasti asennettaviksi. Oletko Mika muita takautuvia pykäliä pongannut? Eikös ainakin pakokaasupykälät tullut takautuvasti? Eli 78-mallista lähtien rajat ja laki niistä paljon myöhemmin. t. Mika Quote Link to comment
Ketsa Posted July 3, 2005 Share Posted July 3, 2005 Vaihdoit yhtäkkiä keskustelun uusiin autoihin :-) Quote Link to comment
mikan Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Vaihdoit yhtäkkiä keskustelun uusiin autoihin :-) Nooh, samaisesta opuksesta löytyy ainakin teksti: 1.12.1957 tuli voimaan KulkMp moottoriajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta 29.11.1957/392, jonka mukaan autossa tuli olla tuulilasin pesulaite, taannehtivasti myös vanhoihin. Mulla oli kyllä sellainen käsitys että pissapoikaa ei tarpeeksi vanhoissa autoissa tarvisi olla, mutta tuon mukaan kaikissa pitää olla. t. Mika Quote Link to comment
mikan Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Jep, vinkkarit ainakin määrätty takautuvasti asennettaviksi. Oletko Mika muita takautuvia pykäliä pongannut? Siis pitääkö vinkkarit/vilkut olla kaikissa autoissa? Siis vaikka vuosimallin 1899-autossa? t. Mika Quote Link to comment
-tipi- Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 Kun rek.katsastin '61 junista Marraskuussa 2003 ja lasinpesurinsäiliö oli päässy jäätymään, tarkasti katsari että pitää olla toimiva pesuri '58 ja sitä nuoremmissa (piti siis sulattaa jälkitarkastukseen, että uskoi pumpun toimivan). Eli hänen tulkintansa mukaan ei vanhemmissa tarviis olla. Miten lie tulkittu 'ennen vanhaan' onko montaa ovaalia/splittiä johon ei ole asennettu lasinpesuria. Onko ketsan vinkkarit, suuntaviitat vai tuulilasin pyyhkijät? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.