Jump to content

Kysymyksiä keula ratkaisuista?


Guest _kaide_

Recommended Posts

Guest _kaide_
Posted

Tämmönen olisi tavoitteena (photoshopattu)...

elikäs olisi tarkotus tontittaa "levottomasti" Olisiko järkevämpää käyttää

olkatappikeulaa tai pallonivelkeulaa kun kummatkin löytyy?..

Auto on ihan korilla kun pitäisi vielä maalata kun vaan pääsen lomilta takas töihin, tarkoitus saada vielä kesäksi ajoon ;)

http://80.81.189.227/f//00/26/79/07/14026681.jpg

post-840-13888357896451_thumb.jpg

Posted

Helpompaa on käyttää sitä etuakselia joka runkoon kuuluu, mutta jos voi valita rungonkin etuakselin mukaan, niin pallonivelkeulaan on helpompi vaihtaa madaltavat olka-akselit.

Guest Toheltaja
Posted

taasen olkatappikeulassa ei tule nivelvaivat eteen ikinä ;)

Guest Keiteleen Kone
Posted

Laskupalat täältä :

Keiteleen Kone

hinta 15.50 eur. / kpl.

Guest _kaide_
Posted
Laskupalat täältä :

Keiteleen Kone

hinta 15.50 eur. / kpl.

Haettu jo :) jokos se mangelsin lähetys on saapunut?

Posted

Tarvitaan kyllä aika pienet etukumit, tai sitten pehmeä nurmikko, että sen saa madallettavilla olka-akseleilla ja (huom) valmiilla madallettavalla akselilla noin alas.

 

-k-

Posted
Tarvitaan kyllä aika pienet etukumit, tai sitten pehmeä nurmikko, että sen saa madallettavilla olka-akseleilla ja (huom) valmiilla madallettavalla akselilla noin alas.

 

-k-

 

68 pystylamppusessa nappas 185/65 15 kumit kiinni lampun koteloon loksun sisällä. Ei ollu vielä "järettömän tontissa".

 

Jan

Posted

Mulla on nyt olkatappisessa madallettava olka-akseli satsi, "tehtaan" madallettava akseli, orkkis valkosivut ja maavara viellä laillisissa lukemissa. Ei paljon naurata. Jos akselin säätöaukkoja uraa lisää, niin rupeaa tosiaan renkaat olemaan lampunkoteloissa. Tosin noille renkaille saa tehdä muutenkin töitä, että saa ne mahtumaan lokasuojien sisään tontissa. Lienee akselinkin kavennus vielä tulevaisuutta...

 

-k-

Posted
Mulla on nyt olkatappisessa madallettava olka-akseli satsi, "tehtaan" madallettava akseli, orkkis valkosivut ja maavara viellä laillisissa lukemissa. Ei paljon naurata. Jos akselin säätöaukkoja uraa lisää, niin rupeaa tosiaan renkaat olemaan lampunkoteloissa. Tosin noille renkaille saa tehdä muutenkin töitä, että saa ne mahtumaan lokasuojien sisään tontissa. Lienee akselinkin kavennus vielä tulevaisuutta...

 

-k-

 

 

Maavara kenties onkin laillisissa mitoissa, (8cm) mutta mitta ajovalojen valoaukon alareunasta maahan ei riitä. 50cm vaaditaan.

 

Mm. mulla vakiokorkeudessa oli 49cm... ???

 

Tarkistettu kahteen kertaan leimalla, en ole kehdannu mennä nenä maassa edes yrittämään.

 

Jan

Posted

mulla on 53:nen työn alla, ei tarvii miettiä etulampun korkeuksia, kun katsastavat tuon vuoden säännösten nojalla.

 

-k-

Posted

Katsastajan käsikirjasta ei löytynyt suoraan tuota korkeusvaatimusta, mutta sen mukaan 57 voimassa olleita valojen sijaintimääräyksiä löytyy laista MaA Tpp 6 §, 392/57 (äkkiseltään en vain tuota löytänyt). Tuo 392/57 olis ihan hyvä muutenkin saada jostain, koska siinä samassa asetuksessa on määräyksiä mm. pyyhkijöistä, pissapojasta ja huurteenpoistosta.

 

t. Mika

Posted

Katsastusohjeesta kopioitu ja sen perusteella veikkaan vuoden olevan -57, koska sitä ennen ei ole mitään juttua valojen sijainnista:

 

01.06.1955

tuli kauhalamput ajovaloihin.

01.12.1957

voimassa määräys, jonka mukaan

- lähi- ja kaukovalon sijaittava samassa valaisimessa.

- lampussa merkittynä teho ja sen on oltava valmistusmaassa virallisesti hyväksytty.

- sijoitus, suuntaus ym. katso

MaA Tpp 6 §, 392/57

Posted

Samaa olen ilmeisesti lueskellut Ketsan kanssa. Pitäis vaan saada tuo vuoden 57 asetus käsiinsä että vois olla varma asiasta. Joskus kun on tullut sellaisia pykäliä jotka ovat takautuvasti koskeneet myös aiemmin rekisteröityjä autoja.

 

t. Mika

Posted

Jep, vinkkarit ainakin määrätty takautuvasti asennettaviksi. Oletko Mika muita takautuvia pykäliä pongannut?

Posted
Jep, vinkkarit ainakin määrätty takautuvasti asennettaviksi. Oletko Mika muita takautuvia pykäliä pongannut?

 

Eikös ainakin pakokaasupykälät tullut takautuvasti? Eli 78-mallista lähtien rajat ja laki niistä paljon myöhemmin.

 

t. Mika

Posted
Vaihdoit yhtäkkiä keskustelun uusiin autoihin :-)

 

Nooh, samaisesta opuksesta löytyy ainakin teksti:

 

1.12.1957 tuli voimaan KulkMp moottoriajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta 29.11.1957/392, jonka mukaan autossa tuli olla tuulilasin pesulaite, taannehtivasti myös vanhoihin.

 

Mulla oli kyllä sellainen käsitys että pissapoikaa ei tarpeeksi vanhoissa autoissa tarvisi olla, mutta tuon mukaan kaikissa pitää olla.

 

t. Mika

Posted
Jep, vinkkarit ainakin määrätty takautuvasti asennettaviksi. Oletko Mika muita takautuvia pykäliä pongannut?

 

Siis pitääkö vinkkarit/vilkut olla kaikissa autoissa? Siis vaikka vuosimallin 1899-autossa?

 

t. Mika

Posted

Kun rek.katsastin '61 junista Marraskuussa 2003 ja lasinpesurinsäiliö oli päässy jäätymään, tarkasti katsari että pitää olla toimiva pesuri '58 ja sitä nuoremmissa (piti siis sulattaa jälkitarkastukseen, että uskoi pumpun toimivan). Eli hänen tulkintansa mukaan ei vanhemmissa tarviis olla. Miten lie tulkittu 'ennen vanhaan' onko montaa ovaalia/splittiä johon ei ole asennettu lasinpesuria.

 

Onko ketsan vinkkarit, suuntaviitat vai tuulilasin pyyhkijät?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...