jocke biese Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Olisiko kellään mittoja minkä pituisiksi vetarin suojaputket pitäisi tehdä? Mulla on siis lyhyet suojaputket ja pitkät vetarit ja suojaputket pitäis nyt jatkaa johonkin mittaan x?? -Jocke Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 jossain oli se powerpointti tosta missä oli selvitetty kaikki alusta loppuun, en löytänyt himasta enkä netistä hakusanoilla, toivottavasti joku löytää. Quote Link to comment
Jorrma Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Se oli täällä, http://www.aussieveedubbers.com/forum/v ... &aid=11375 mutta vaatii sivulle rekisteröinnin näköjään nykyjään.Tää linkki oli tuolla FVWA:aan sivulla. Quote Link to comment
jocke biese Posted June 22, 2005 Author Share Posted June 22, 2005 Jeepä jee, Nyt on akselit alla. Rnkaat on tosin vähän hassussa kulmassa (Camber) täytynee varmaan tontittaa lisää :) -J Quote Link to comment
JarkkoJ Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Oheinen linkki ei toimi ja tarttis tietää mitta ja miten ko. homma helpoin toteuttaa, viittiskö joku valaista asiaa? Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Lyhyen vetariputken pituus pitää olla lopussa sama kuin pitkän vetarin elikkä semmoista vaan mittaamaan. ;) Mitan pitäis olla aika tarkkaan 30mm. http://home.no.net/jhu/Biler%20page/Swingaxle.swf Quote Link to comment
mikan Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 28 mm löytyi useammalta nettisivulta. http://www.volkszone.co.uk/VZi/showthread.php?t=206019 t. Mika Quote Link to comment
Mika Heikola Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Ongelmana myös pyörän kulmat. Autossa jonkun joskus tekemä straight axle kit joka oli kulmiltaan hyvä silloin kun auto oli aivan tontissa. Nyt kun säädettiin sitä korkeammalle (säätölatat), muuttui pyöränkulmat "väärinpäin" vinoksi eli ihan kuten juniksessa vakiona. Yläreunat renkaasta on leveämmällä kuin alareunat. Mitä lääkkeitä tähän ? Tavoitteena hiukan negatiivista kallistusta tai edes ihan suorat. Kovin korkea se ei ole vieläkään kun ylin pyörän mutteri on lokasuojan reunan tasalla. Tämä olisi melkein ajokelpoinen korkeus normaali renkailla. Edessä ottaa kiinni vain vähän ... Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Jaa.. Jos haluat korkeudeksi jotain straight axle version suoran ja alennusvaihteellisen suoran väliin ei jää paljon muuta vaihtoehtoa kuin Irsittäminen... Quote Link to comment
mikan Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Mites paljon se tipahtikaan alennusvaihteiden poistolla, jos ei käännä vääntösauvoja tais siis paremminkin lattoja yhtään? t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Oliko se 7,5cm vai sekoilenko Barnin alennusvaihteiden mittojen kanssa? Quote Link to comment
jori Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Ja sieltä laatikon päästä akseliputki poikki ja akseliputken päälle sisähalkaisijaltaan just sopivaa metalliputkea ja hitsaa sopivaan pituuteen. Jää sopivasti suojakumin alle kaikki. Kirveelläkään en pituutta muista, ja kun akselit kiinni autos niin ei viiti alkaa purkaa vaikka auto pukeilla onkin. Tarvii huomen kattoo tallilla jos saisi jotenki ilman isoa purkua otettua mitan järkevästi. Quote Link to comment
Västi Posted November 10, 2009 Share Posted November 10, 2009 Olisimpa lukenut ajoissa, sillä juuri asken tallilla pyörittelin yhtä paria käsissäni. Olisin voinut mitata. Nämä on hitsattu tigillä ja juurikaasulla, niin ei tartte peitellä hienoa saumaa. Ikävä kyllä sauma jää suojakumin alle. Ovat muuten jouten, jos kiinnostaa. Puhallettu ja maalattu 2k puolikiiltävän mustalla. Kuva s-postiin tarvittaessa. Quote Link to comment
Sakke Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Mites paljon se tipahtikaan alennusvaihteiden poistolla, jos ei käännä vääntösauvoja tais siis paremminkin lattoja yhtään? t. Mika Muistaakseni tämä ei onnistu, eli et saa suojaputkia paikolleen jos et käännä lattaa yhtään. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Mites paljon se tipahtikaan alennusvaihteiden poistolla, jos ei käännä vääntösauvoja tais siis paremminkin lattoja yhtään? t. Mika Muistaakseni tämä ei onnistu, eli et saa suojaputkia paikolleen jos et käännä lattaa yhtään. Jep. Näin on. Juniksen jousilatta on kiinni alennusvaihteen ala osassa. Elikkä osoittaa akseliputken alle kun putki on vaakatasossa, ja suora akseloinnissahan akseliputki on edelleen vaakatasossa tai hieman ylöspäin käännettynä. Jotta jousilatta osuisi suoraakseli putkeen keskelle se tietenkin pitää kääntää ylöspäin. Quote Link to comment
Västi Posted November 11, 2009 Share Posted November 11, 2009 Akseliputki lattialla pystyssä, mitta laakeriolakkeeseen, eli ylimpään kohtaan 558mm. Quote Link to comment
vilkku Posted January 13, 2010 Share Posted January 13, 2010 Onko kellään tuota Swingaxle.swf tiedostoa tallessa? Sitä ei näytä googlekaan enää helposti löytävän Quote Link to comment
Tanhis Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 Mulla ainkakin pitäisi olla se tallessa kännykässä jos joltain muulta ei sitä löydy nopeemmin niin koetan kaivaa esille ja laittaa jonnekkin jakoon edit: http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/1.swf Quote Link to comment
vilkku Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 Mulla ainkakin pitäisi olla se tallessa kännykässä jos joltain muulta ei sitä löydy nopeemmin niin koetan kaivaa esille ja laittaa jonnekkin jakoon edit: http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/1.swf Tackar och pokkar Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.