KimmoH Posted January 17, 2014 Author Share Posted January 17, 2014 Alaosa sai tänään lopullisen pinnan. Oma värivisio toteutui lähestulkoon täydellisesti, joten nyt voidaan olla hetki tyytyväisiä. Quote Link to comment
boxer Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Sehän alkaa Kimmo näyttää jälleen oikealta autolta. Hieno! Quote Link to comment
KimmoH Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 Kuluneella viikolla pakerrettiin luukkujen pohjien parissa. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted February 1, 2014 Author Share Posted February 1, 2014 Nyt olisi etuovet ja takaluukku maaleissa. Quote Link to comment
KimmoH Posted February 6, 2014 Author Share Posted February 6, 2014 Luukkujen ripustelua ja äänieristystä. Quote Link to comment
KimmoH Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 Viikonlopun aikana korjailin liukuoven alareunan. Korjauspalat olivat JK:lta ostetut ja istuivat paikoilleen kuin nenä päähän, ei tarvinnut säätää ja kiroilla yhtään ;) Quote Link to comment
KimmoH Posted February 19, 2014 Author Share Posted February 19, 2014 Nyt alkaisi kaikki luukut olla maalattuina ja tulihan tuossa askarreltua kaikkea muutakin. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted February 25, 2014 Author Share Posted February 25, 2014 (edited) Kojelaudan kunnostusta. Edited February 26, 2014 by KimmoH Quote Link to comment
KimmoH Posted March 4, 2014 Author Share Posted March 4, 2014 Kojelauta olisi nyt maalattu ja lukkojen osiin testailin lasikuulapuhallusta. Quote Link to comment
KimmoH Posted March 7, 2014 Author Share Posted March 7, 2014 Lukkohilppeiden puhdistelua ja paikoilleen ripustelua. Quote Link to comment
KimmoH Posted March 11, 2014 Author Share Posted March 11, 2014 Tiivisteiden paikoilleen virittelyä ja nippeleiden puhaltelu jatkuu. Quote Link to comment
KimmoH Posted March 16, 2014 Author Share Posted March 16, 2014 Ovien puuttuvia osia odotellessa tuunasin vetokoukkua, lämmönvaihtimia, tankkia ja muita hiluja Quote Link to comment
KimmoH Posted March 23, 2014 Author Share Posted March 23, 2014 Pyöräytin muutaman lasin paikoilleen ja tuusailin vähän muutakin vähemmän näkyvää. Lasien tiivisteet olivat JK:n lasitiiviste budlesta. Passasivat ihan hyvin paikoilleen, aika tiivis sovitus kyllä oli mutta tiiviithän ikkunoiden pitääkin olla. Quote Link to comment
KimmoH Posted March 31, 2014 Author Share Posted March 31, 2014 Projekti on hieman junnannut paikoillaan, sain kuitenkin jotain männä viikolla aikaiseksi. Sovittelin liukuovea paikoilleen ja askartelin toiseen etuovista lasit paikoilleen. Quote Link to comment
KimmoH Posted April 4, 2014 Author Share Posted April 4, 2014 Ja taas sai pari luukkua lasit paikoilleen. Tämähän alkaa sujua, juuri ennen kuin lasit loppuvat ;) Quote Link to comment
KimmoH Posted April 13, 2014 Author Share Posted April 13, 2014 Projekti on ollut hieman odottavassa tilassa mutta sain sentään bensatankin anturin paikoilleen ja kiroilin heikkolaatuisten pissapojan suuttimien kanssa. Niin ja kasattiin me juniorin kanssa yksi ilmajäähy ajokuntoon :D Quote Link to comment
KimmoH Posted April 19, 2014 Author Share Posted April 19, 2014 Taas on vähän askarreltu. Puskuri ja rengasteline löysi paikkansa, pakosarja ehostettu, liukuoven saranat saivat loputkin osansa ja rattiputki uuden maalin. Quote Link to comment
KimmoH Posted April 24, 2014 Author Share Posted April 24, 2014 Törkkäsin bussin pihalle pällisteltäväksi. Ihan jees. Liukuovi valmistui lopultakin ja tee-se-itse-maalaamo sai lähteä. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Erittäin hieno tuosta tulee, vähän kiirus VW Openiin mutta Bug in Finniin helposti! ...lukaisin tuolta että "tuulilasia vaille". Kattoverhoilu tulee etureunastaan tuulilasin tiivisteen alle, joten se olisi hyvä asentaa ensin. Tai tehdä niinkuin mie eli ajella pari kesää ilman kattoverhoilua kun kehtuuttaa ottaa lasi irti :) Quote Link to comment
KimmoH Posted April 25, 2014 Author Share Posted April 25, 2014 Vähän muutakin vielä puuttuu kuin tuulilasi ;) Viime Biffissä tosin näin, että moottori syntyy hetkessä joten olen laskenut sen varaan, että kone syntyy noin kahdessa tunnissa :D Suurin rypistys tässä taitaisi enää olla koneen ja vaihteiston rakentaminen. Jälkimmäistä olen tosin suunnitellut jo vahvasti ulkoistavani jollekkin osaajalle tai sitten ostan valmiin lootan jostain. Jos ensi viikolla ehtisi vanhaa moottoria purkamaan ja saisi selville onko siitä mihinkään. Mulla on kabiinin katon etuosa vähän erimoinen eli sinne ei tule perinteistä kattoverhoilua mutta siitä lisää tuonnempana. Quote Link to comment
KimmoH Posted May 2, 2014 Author Share Posted May 2, 2014 Vappu vierähti akselistojen purussa. Ei tässä mitään tekniikkaa ole ehtinyt vielä yhtään ihmettelemään... Quote Link to comment
KimmoH Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 Askartelin bussiin uuden etuakselin ja maalasin alustan osat. Quote Link to comment
KimmoH Posted May 18, 2014 Author Share Posted May 18, 2014 Aamulla niputin takapyörän laakerit ja mallailin 3,5" madaltavia bumerangeja paikoilleen. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Välikommentti taas tuohon vetareiden suojakumiasiaan. Tässä ei kannata JustKampersin laatuun luottaa kuten just huomasin auton alle kurkatessani - miulla kaikki neljä suojakumia vaihtokunnossa ensimmäisen vuoden jälkeen. Jokainen neljä uutta kumia ovat haurastunut ihan halkeilleeksi joka paikasta (myös paikoista jotka eivät kulu, esim. vetaria vasten olevasta päädystä). Talvella piti jo yksi riekaleeksi revennyt vaihtaa ja näkys yhdessä olevan nytkin halkeama eli VW Openin jälkeen menevät kaikki vaihtoon. Liekö nämä loppu siksi etteivät ilkeä myydä: http://www.justkampers.com/211-501-149-cv-boot-inner-or-outer-for-vw-t2-bay-and-vw-t25-1967-1992.html . Febi/Bilstein -osaston samoten kun GKN:n, Löbro:n jne pitäisi olevan hyviä toisin kuin nuo halvemmat. Quote Link to comment
KimmoH Posted May 19, 2014 Author Share Posted May 19, 2014 Ajatuksissa oli tilata tämä bundle. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Jaa-a, kannattanee kysäistä JK:lta että ovatko parempilaatuiset nuo "Preservation" -tuotelinjan kumekset kun nuo mitkä mie tilasin ja jotka menee nyt kaikki loput 3 vaihtoon. TAI sitten jos saisi pienellä lisähinnalla deluxe-bundlen jossa olis nuo Febi / Bilstein -kumit. Nivelet nyt kestänee tulevat kilometrit ja -tehot. Quote Link to comment
KimmoH Posted May 25, 2014 Author Share Posted May 25, 2014 Kasailin takajarrut ja sitten tulikin mutkia matkaan takarenkaiden paikoilleen sovittelun kanssa. Quote Link to comment
KimmoH Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 Alustan ja akselistojen kanssa puuhailua ja hieman muutakin hifistelyä. Quote Link to comment
KimmoH Posted June 9, 2014 Author Share Posted June 9, 2014 Sunnuntaina sain vihdoinkin jumpattua etuakselin takaisin paikoilleen. Quote Link to comment
KimmoH Posted June 13, 2014 Author Share Posted June 13, 2014 How low can i go eli alustan "ulkoasu"-testausta :) 1 Quote Link to comment
boxer Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Kylläpä tippu etupää alas. Hyvä combo nuo vanteet ja auton väri. Quote Link to comment
Neanterdaali Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 Hyvä hyvä, tällaisia projekteja kun seuraa täällä niin se antaa kummasti potkua omaan kupla projektiin, kun joku ihan oikeasti tekee autoja tällaisella kärsivällisyydellä ja viitsimisen määrällä! Eikun vaan iso peukku tälle!! Hieno tulee. Quote Link to comment
KimmoH Posted June 18, 2014 Author Share Posted June 18, 2014 Viikonloppuna sain tuulilasin, säädin keulaa, perää, puhalsin ja suihkin. Verhoilumateriaalit alkaisivat olla myös kasassa... Quote Link to comment
boxer Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Hyvältä näyttää. Kyllä tän lukeminen aina antaa tsemppiä oman pallukan hieromiseen.. Quote Link to comment
KimmoH Posted June 29, 2014 Author Share Posted June 29, 2014 (edited) Pienistä vastoinkäymisistä huolimatta sain jotain aikaiseksi. Putsasin askin ja kasailin jarruja. Edited June 29, 2014 by KimmoH Quote Link to comment
KimmoH Posted July 5, 2014 Author Share Posted July 5, 2014 Verhoilu harjoituksia. 1 Quote Link to comment
SePi Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Välikommentti taas tuohon vetareiden suojakumiasiaan. Tässä ei kannata JustKampersin laatuun luottaa kuten just huomasin auton alle kurkatessani - miulla kaikki neljä suojakumia vaihtokunnossa ensimmäisen vuoden jälkeen. Jokainen neljä uutta kumia ovat haurastunut ihan halkeilleeksi joka paikasta (myös paikoista jotka eivät kulu, esim. vetaria vasten olevasta päädystä). Talvella piti jo yksi riekaleeksi revennyt vaihtaa ja näkys yhdessä olevan nytkin halkeama eli VW Openin jälkeen menevät kaikki vaihtoon. Liekö nämä loppu siksi etteivät ilkeä myydä: http://www.justkampers.com/211-501-149-cv-boot-inner-or-outer-for-vw-t2-bay-and-vw-t25-1967-1992.html . Febi/Bilstein -osaston samoten kun GKN:n, Löbro:n jne pitäisi olevan hyviä toisin kuin nuo halvemmat. Heritage näyttäis myyvän myös alkuperäsiä Quote Link to comment
KimmoH Posted July 16, 2014 Author Share Posted July 16, 2014 Verhoilua ja takapenkin kasausta ehdin hieman edistämään. Quote Link to comment
KimmoH Posted July 24, 2014 Author Share Posted July 24, 2014 Rock'n Roll sänky alkaisi olla kuosissaan. Ei näillä helteillä näköjään ehdi tallissa makaamaan joten hitaasti edistyy... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.