KimmoH Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Pallokeulan pohjan kimppuun pitäisi tässä talven mittaan käydä ja eri vaihtoehtoja olen puntaroinut. Pihalla maassa maaten ajatuksen unohdin kun männä viikolla säädin käyttöautosta kytkintä -20 pakkasella maassa maaten :D Tallissa on tällä hetkellä sen verran ahdasta ettei kehtaa alkaa muita projekteja polttamaan rälläkän ja hitsipillin kera. Korin kippaaminen kyljelleen olisi varmaankin sen paras/helpoin vaihtoehto tässä tilanteessa. Yksi ajatus tuossa jo tulikin, eli muutama rengas kattokourua vasten ja auto siihen könöttämään. Onkos kukaan rakennellut mitään kattokouruun kiinnitettäviä tukitolppia minkä varaan korin voisi kipata kyljelleen ? Eli kouruihin jotkut noin metriset tangot kiinni jollain klipsuilla, pari kolme per kylki ja sitten auto kumoon. Onko tuhoontuomittu ajatus ? Korigrilli olisi kova sana mutta näitä ei tunnu kauheasti tyrkyllä olevan. Uutta sellaista ei kehtaisi alkaa rakentamaan pelkkien helmojen hitsailuja varten. Muita hyviä ideoita otetaan vastaan! Quote Link to comment
Barney Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Pikkasen aiheen ohi: Jos joudut helmojen "sisäosat" vaihtamaan, niitä on vaikea löytää. Englannista kuitenkin löytyy. http://www.justkampers.com/shop/t2-bay- ... 10997.html Quote Link to comment
KimmoH Posted December 6, 2012 Author Share Posted December 6, 2012 Pikkasen aiheen ohi: Jos joudut helmojen "sisäosat" vaihtamaan, niitä on vaikea löytää. Englannista kuitenkin löytyy. http://www.justkampers.com/shop/t2-bay- ... 10997.html Jaa, nämä olivat helpoimmat ja nopeimmat löytää ja ihan täältä kotimaasta tulivat ;) Ovat odotelleet jo toista viikkoa tuossa hyllyssä. Mitä tässä nyt pari viikkoa olen projektia ihmetellyt niin kaikkea tuntuu löytyvän jos ei kotimaasta niin sitten Englannista. Quote Link to comment
Barney Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Pikkasen aiheen ohi: Jos joudut helmojen "sisäosat" vaihtamaan, niitä on vaikea löytää. Englannista kuitenkin löytyy. http://www.justkampers.com/shop/t2-bay- ... 10997.html Jaa, nämä olivat helpoimmat ja nopeimmat löytää ja ihan täältä kotimaasta tulivat ;) Ovat odotelleet jo toista viikkoa tuossa hyllyssä. Mitä tässä nyt pari viikkoa olen projektia ihmetellyt niin kaikkea tuntuu löytyvän jos ei kotimaasta niin sitten Englannista. Mistä löysit Suomesta? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 7, 2012 Share Posted December 7, 2012 Mulla on sama edessä pihalla doppelin hiekkapuhalluksen kanssa. Vastikään jossain junisprojektissa täällä oli kuvia missä oli kipattu kyljelleen ja siinä tehty joku väliaikainen "jäykkä taka-akseli", mutta eiköhän just joku kasa renkaita tms. noudata riittävän hyvin työturvallisuussääntöjä. Voimaa tasaamaan vois toki laittaa pitkän parrun sitä tippalistaa vasten niin ei lähde notkumaan mistään yksittäisestä kuormituspisteestä huonolla tuurilla. Puhalluksen suhteen joutuu varmasti kallistamaan puolin-toisin ja sit sama homma sisällä hitsauksia varten, ja vielä kertaalleen sit pohjustusta + maalausta varten. Jos ei kahdeksassa kallistuksessa joku onnettomuus satu niin sillon ollaan oltu jo liian huolellisia! Quote Link to comment
KimmoH Posted December 7, 2012 Author Share Posted December 7, 2012 Pikkasen aiheen ohi: Jos joudut helmojen "sisäosat" vaihtamaan, niitä on vaikea löytää. Englannista kuitenkin löytyy. http://www.justkampers.com/shop/t2-bay- ... 10997.html Jaa, nämä olivat helpoimmat ja nopeimmat löytää ja ihan täältä kotimaasta tulivat ;) Ovat odotelleet jo toista viikkoa tuossa hyllyssä. Mitä tässä nyt pari viikkoa olen projektia ihmetellyt niin kaikkea tuntuu löytyvän jos ei kotimaasta niin sitten Englannista. Mistä löysit Suomesta? Neoretrosta Kokkolan suunnalta nuo tulivat. Quote Link to comment
KimmoH Posted December 7, 2012 Author Share Posted December 7, 2012 Mulla on sama edessä pihalla doppelin hiekkapuhalluksen kanssa. Vastikään jossain junisprojektissa täällä oli kuvia missä oli kipattu kyljelleen ja siinä tehty joku väliaikainen "jäykkä taka-akseli", mutta eiköhän just joku kasa renkaita tms. noudata riittävän hyvin työturvallisuussääntöjä. Voimaa tasaamaan vois toki laittaa pitkän parrun sitä tippalistaa vasten niin ei lähde notkumaan mistään yksittäisestä kuormituspisteestä huonolla tuurilla. Kakkosnelkkua tuossa eilen tuumailin renkaiden ja auton väliin vielä tueksi. Tovi vielä menee ennen kuin pääsee kippailemaan kun pitäisi kone ja laatikko purkaa muun sisustuksen kera pois tieltä painamasta. Pitää nyt vielä katella jos jonkinsortin kaatolaitteen sattuisi löytämään. Jotain ruotsalaisia videoita youtubessa osui silmään ja niissä oli sellainen puolikaaren mallinen kaatolaite mihin auto pultattiin navoista kiinni ja sitten vain kaksi jamppaa kippasi auton kyljelleen. Tuollainen olisi näppärä, ei muuta kuin tunkilla auto ilmaan, renkaat irti ja kaatolaite tilalle. Quote Link to comment
mikan Posted December 7, 2012 Share Posted December 7, 2012 http://www.torafors.com/autotalliinkorjaamoon.htm t. Mika Quote Link to comment
Barney Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 Mistä löysit Suomesta? Neoretrosta Kokkolan suunnalta nuo tulivat. No sieltäpä en kysynytkään. Sisäpuolta ja ulkopuolta saa joka paikasta mutta tuota keskiosaa on vaikeampi löytää. Toki Virtasen pajalta olisi varmaan saanut jos olisi malli ollut mistä saa mitat. Quote Link to comment
KimmoH Posted December 8, 2012 Author Share Posted December 8, 2012 http://www.torafors.com/autotalliinkorjaamoon.htm t. Mika Juurikin tuota autokehtoa (tippgrill) pari päivää sitten katselin. Mitenkähän tuo pelaisi pallukan kopan kanssa... Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 Olipas kätevä tippgrill. Tietty reilu 700eur on miusta aika kohtuuton hinta, ja perinteisesti taas eihän tuo olis paha tehdä itsekään kun vaan sais aikaiseksi. Veikkaan myös että ensimmäinen keikautus hieman jännittää :) Sinänsä laitos ei ole lainkaan monimutkainen, tuosta ei vaan oikein käynyt ilmi miten kiinnitys rumpuun/napaan toimii, lähinnä siis että miten se sopeutetaan erilaisille raideleveyksille. Varmaan vähän samaan tapaa kun perus-korigrillissä on ne päätykappaleet tukevilla sisäkkäin olevilla putkilla jolloin pituussuunnassa on säätövaraa. Tässä tapauksessa varmaan järkevämpi tehdä neliöputkesta se säätö ettei tule ylimääräistä nuljuamista. Pitääköhän nuo kaaret olla kiinni toisissaan parista pisteestä, vai saako hoidettua jotenkin muuten sen että ne eivät pääse taittumaan linkkuun? Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 Mulla on tällanen työn alla. Quote Link to comment
PZQ Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 Lähes samanlainen 360 asteisena itsellä, halpa/helppo/käytännöllinen -Pete- Quote Link to comment
KimmoH Posted December 8, 2012 Author Share Posted December 8, 2012 Olipas kätevä tippgrill. Tietty reilu 700eur on miusta aika kohtuuton hinta, ja perinteisesti taas eihän tuo olis paha tehdä itsekään kun vaan sais aikaiseksi. Veikkaan myös että ensimmäinen keikautus hieman jännittää :) Materiaalikustannuksiin nähden tuo on tietysti aika arvokas mutta tuota jos itsekkin alkaa väkertämään niin helposti hujahtaa talvi tuota tuusatessa ja suunnitellessa :( Mieluummin käyttäisi senkin ajan auton hitsailuun. Tuollaista "kokoympyrääkin" jossain vaiheessa haaveilin mutta tuo tippgrill toimisi monessa rempassa nopeana kippaajana kun ei ole tarkoitus räjäyttää koko projektia atomeiksi vaan auto nurin, tehdään korjaus ja auto takaisin pyörille. Quote Link to comment
PZQ Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 Edullinen vaihtoehto ;-) -Pete- Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 Lähes samanlainen 360 asteisena itsellä, halpa/helppo/käytännöllinen[attachment=0]VW-Pyörittäjä.jpg[/attachment] -Pete- Mun perustuu samaan ajatukseen. Mun vaan on 90 asteen kaato kumpaankin suuntaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.