Guest Mikal Posted February 9, 2013 Posted February 9, 2013 Onkos muilla ollut ongelmia kiina akseleiden, ja vauhtipyörien kanssa? Aloin tuossa sovittamaan ac:n kampeen bugpackin vauhtipyörää, Näyttäis että vauhtiksen reiät olis aavistuksen pienemmällä kehällä. Quote
P_Valtonen Posted February 9, 2013 Posted February 9, 2013 Eri valmistajien tavarat voi olla eri mitotuksilla. Hienon hienoja mittaeroja tavattu kampura ja vauhtis puolella. Kumpi osa oli väärällä kehä mitalla, en tiedä. Sama homma pakarien laippojen asentojen kanssa. Koetas sulloa hide outti X merkkisenä & Y merkkiseen peltipakoseen :) Quote
Roope Posted February 9, 2013 Posted February 9, 2013 Luulis että ac olis ilmottanu että niitten kammessa on tapit erikehällä kuin originellissä. tai ainakin bugpacin akseliin sopii vakiovauhtis kun tekee 8tapituksen. Quote
Guest Mikal Posted February 9, 2013 Posted February 9, 2013 Koetas sulloa hide outti X merkkisenä & Y merkkiseen peltipakoseen :) Tehty, ei meinannu voimat riittää:) Mutta joo, elikkä vauhtis uppoo vaan tappien viisteen verran ja keikkuu päällä vaikka kuinka koittaa painaa paikalle. Alkaa pikkuhiljaa riittää. Quote
-Alex- Posted February 9, 2013 Posted February 9, 2013 Sehän on hyvä vain ettei mene heittämällä, vaan jäävät viistettä vasten. Arvaatkaapa miksi? Tapin reiät kannattaa hoonata / kalvata oikean kokoisiksi, näin ollen saa tiukan sovitteen, jolloin vauhtipyörä pysyy tiukemmin kiinni. Quote
Marko Posted February 10, 2013 Posted February 10, 2013 AC:n Kammen tapit ovat joitakin osia alkuperäisiä paksummat johtuuko nitrauksesta vai muusta en pysty varmaksi sanomaan. Vaativat sovituksen myös saman valmistajan omaan vauhtipyörään. Kuten Alex tuossa toteaa on hyvä että nämä sovitetaan yhteen vasta siinävaiheessa kun moottoria kasataan jolloin saadaan mahdollisimman hyvä sovitus riippumatta siitä kenen valmistajan vauhtipyörää käytetään. Ei silti tästä sovitusongelmasta on minun AC aikana tullut viestiä myös "kokeneilta" moottorin tekijöiltä joiden luulisi osaavan mittailla ja sovittaa osat toisiinsa muutenkin. Meillä oli myös varastolla kalvaimet joilla tehtiin asiakkaille sovitus valmiiksi jos asiakas niin halusi. Quote
Guest Mikal Posted February 11, 2013 Posted February 11, 2013 Nuo tapit kammessa on tasan 8mm digitönärillä mitattuna, samaa luokkaa on myös vauhtiksen reiät. Huomenna pitäis saada säädettävä reameri, jolla toivon mukaan saan vauhtiksen sopimaan. Quote
Guest Mikal Posted February 12, 2013 Posted February 12, 2013 Nyt olis reikiä kalvettu, ja vauhtis menee paikalle. Sovituksesta tuli melko tiukka, tarvii pultin kanssa painaa pohjaan. Quote
ARTO Posted February 12, 2013 Posted February 12, 2013 Nyt olis reikiä kalvettu, ja vauhtis menee paikalle. Sovituksesta tuli melko tiukka, tarvii pultin kanssa painaa pohjaan. Tiukka sovitus löysää parempi eli hyvä näin. Quote
peruskallio Posted February 16, 2013 Posted February 16, 2013 Sama murhe täällä, paitsi tapit on 7.95mm ja reijät 8.05mm. (reiät mitattu digitönärillä, eli sinnepäin. isommat kuin 8mm jokatapuksessa) Pitäisi mennä, mutta ei saa pohjaan saakka vaikka mitä yrittäis. Vauhtis jää heittämään vaikka kuinka kireälle keskipultin koettaa vääntää. Sama kohta aina ylhäällä. Vaikuttaisi olevan vauhtipyörän reikäjaossa jotain pielessä, enkä välittäisi reikiä isoiksi kairata, arvaahan sen miten käy jos väljät tekee. uusia osia vauhtis ja kampi molemmat. Onko ollut vastaavia ongelmia? Quote
JaniM Posted February 16, 2013 Posted February 16, 2013 Katoppas pyöristys kammen päästä. Jos puuttuu niin ei mene kun vauhtiksen pohja terävä ja vastaavasti kampi kans. Oli tuollanen yksi kampi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.