Guest Kyybel Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 -63 projekti on tullut siihen vaiheeseen, että kattoverhoilu pitäisi pikkuhiljaa laittaa kuntoon. Auto on siis valmistettu noin syys/lokakuussa -62, mutta katossa on vielä alkup. vinyyliverhoilu eli kyseessä on siis -63 mallinen auto. Katto on muuten täydellisessä kunnossa (katto-osa) mutta täysin romuna takaikkunan ympäriltä ja aikahuono siitä takasivuikkunoiden takaa eli se sivupalkkiosuus menisi vaihtoon. Mielelläni säästäisin sen ison ehjän katto-osan ja vaihtaisin vaan sivut ja takaikkunan ympärystön. Onko mahdollinen/toteutettava suunnitelma? Quote Link to comment
Tanhis Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 -63 projekti on tullut siihen vaiheeseen, että kattoverhoilu pitäisi pikkuhiljaa laittaa kuntoon. Auto on siis valmistettu noin syys/lokakuussa -62, mutta katossa on vielä alkup. vinyyliverhoilu eli kyseessä on siis -63 mallinen auto. Katto on muuten täydellisessä kunnossa (katto-osa) mutta täysin romuna takaikkunan ympäriltä ja aikahuono siitä takasivuikkunoiden takaa eli se sivupalkkiosuus menisi vaihtoon. Mielelläni säästäisin sen ison ehjän katto-osan ja vaihtaisin vaan sivut ja takaikkunan ympärystön. Onko mahdollinen/toteutettava suunnitelma? Taitaa olla suurempi ja vaikeampi toteuttaa kuin koko verhoilun kerralla vaihto. Quote Link to comment
Lmm Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Ja sävyero voisi pistää myös silmään Quote Link to comment
metake Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Jos tämä on irrallisella keskiosan verhoilulla, niin ei siinä muuta ongelmaa ole kuin saada se ehjänä irti. Keskiosa pitää irrottaa jotta reunaosan verhoilun saa vaihdettua, ja olen melko epäileväinen että se lähtisi ehjänä irti, mutta irrotettava se on joka tapauksessa, niin siinähän se selviää että onnistuiko ehjänä vai ei. Quote Link to comment
Guest Kyybel Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Jos tämä on irrallisella keskiosan verhoilulla, niin ei siinä muuta ongelmaa ole kuin saada se ehjänä irti. Keskiosa pitää irrottaa jotta reunaosan verhoilun saa vaihdettua, ja olen melko epäileväinen että se lähtisi ehjänä irti, mutta irrotettava se on joka tapauksessa, niin siinähän se selviää että onnistuiko ehjänä vai ei. En tosiaan tiedä onko se irrallisella keskiosalla! Se oli vaan tietämätön arvaukseni... Miten on? Onko -62 loppuvuoden malleissa yleensä katot yhtenäisiä vai irrallisella keskiosalla? No, joka tapauksessa näyttää vahvasti siltä, että joudun vaihtamaan koko kattoverhoilun. Quote Link to comment
x-pj Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Tossa pari kuvaa. Ylemmässä yhtenäinen ja toisessa erillinen. Alemmassa kylläkin kangasverhoilu, mutta rakenne vinylisessä samanlainen. Quote Link to comment
Guest Kyybel Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Okei, kuvien perusteella voin nyt sanoa varmasti, että mulla on erillinen toi katon iso osa ja sivut ja takaosa on erillisiä eli samanlainen kuin toi alempi kuva missä on kangaskatto mutta vinyylinen. Mutta se keskeinen kysymys on, että voiko ne sivut ja takaosan irroittaa ja korvata uusilla ilman, että irroittaa sitä isoa keskiosaa? Tarkoitin lähinnä, että onko ne neulottu toisiinsa kiinni... Jos keskiosa pitää kumminkin irroittaa niin vaihdan sitten koko katon uuteen, koska kuten Metake arveli niin sitä tuskin saa irti ehjänä. Mites ne vanhat pehmusteet, voiko niitä yleensä käyttää vai pitää nekin vaihtaa uusiin? Mikä on paras korvaava materiaali jos pitää uusia? Quote Link to comment
metake Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Ei voi irrottaa pelkkiä reunaosia. Keskiosa on kiinnitetty siten, että se tulee reunaosan päälle. Vaikea selittää tässä, mutta joka tapauksessa ei onnistu, reunaosa asennetaan ensin, ja siihen "päälle" keskiosa. Quote Link to comment
Guest Kyybel Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Onko muuten toi yksiosainen selkeästi helpompi asentaa kuin moniosainen? Ja voiko yksiosaisen asentaminen -63:een olla museokatsastuksessa ongelma? Quote Link to comment
Guest Kyybel Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Onko kokemuksia? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Kokemusta ei ole, mutta olen vahvasti sitä mieltä että 2-osaisesta 1-osaiseen vaihdetulla sisäverhoilulla auto ei saisi mennä museoleimasta läpi. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Kokemusta ei ole, mutta olen vahvasti sitä mieltä että 2-osaisesta 1-osaiseen vaihdetulla sisäverhoilulla auto ei saisi mennä museoleimasta läpi. Itse olen sitä mieltä että sitä tiukempi tarkastuksen pitäisi olla mitä yleisempi/uudempi auto. Eli kanssa samaa mieltä että sellainen verhoilu autoon mikä sinne kuuluu. Ja voisin veikata että kaksiosaisen asentaminen on helpompaa kuin yksiosaisen. Quote Link to comment
metake Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Tässä maassa on museoleimassa kupla volkkareita joissa on mm. uudempi moottori, 6 v tilalla 12 v sähköt, 2-väri maalaus, alkuperäisestä poikkeava värisävy, väärät sisäverhoilut, aikakauteen kuulumattomat vanteet / renkaat, ihan muutamia luetellakseni, joten tuskin tuo kattoverhoilu kovin iso rike on, joskin varmaan riippuu paljolti museokatsastajasta. Koskas kattoverhoilu vaihtui 2-osaisesta 1-osaiseen? Itsellä on myös -63 kupla orkkis vinyylisellä kattoverhoilulla, mutta enpä osaa sanoa että onko 1- vai 2-osainen :) Ja itse kallistuisin helppoudessa kyllä tuon 1-osaisen puoleen, mutta en olekaan sen alan ammattilainen, mutta mielestäni paljon vähemmän liimattavaa ja soviteltavaa. 2-osaisen keskiosa on myös kohtuullisen mielenkiintoisella tavalla kiinnitetty reunoihin, joskin menee varmaan helposti paikoilleen oikeilla työkaluilla.. Quote Link to comment
-tipi- Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Sähköjen päivitys 6V ->12V on hyväksytty museoajoneuvoihin liikenneturvallisuutta parantavana seikkana. Lue PDF. Quote Link to comment
Barney Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Mun kuuskolmosessa on 1 osainen vinyylikatto. Tuskin haittaa jos museoautossa on erillainen katto kun tehtaalta lähtiessä jos on kuitenkin orginaali/ vastaava. Monella on toi museoauto-käsite sitä, että auton pitäisi olla kuin uusi ja 100% alkuperäinen. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Tässä maassa on museoleimassa kupla volkkareita joissa on mm. uudempi moottori, 6 v tilalla 12 v sähköt, 2-väri maalaus, alkuperäisestä poikkeava värisävy, väärät sisäverhoilut, aikakauteen kuulumattomat vanteet / renkaat, ihan muutamia luetellakseni, joten tuskin tuo kattoverhoilu kovin iso rike on, joskin varmaan riippuu paljolti museokatsastajasta. Koskas kattoverhoilu vaihtui 2-osaisesta 1-osaiseen? Itsellä on myös -63 kupla orkkis vinyylisellä kattoverhoilulla, mutta enpä osaa sanoa että onko 1- vai 2-osainen :) Ja juuri tästä syystä olen sitä mieltä että sitä tiukempi mitä yleisempi auto. Kun kuplan mitä tahansa osaa ei ole vaikea löytää museonti tarkoitukseen. Mutta mitä tulee johonkin leimoihin pulttien päissä niin se on jo turhaa. Mutta taas toisaaltaan jos osa on väärä mutta "alkuperäinen" niin onhan se parempi kuin joku vähän sinnepäin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.