Racing Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 -Mistä järkevin,helpoin ja siistein tapa ottaa bensan paluuvirtaus tankkiin sähköpumpun kanssa? Toisesta kaasarista jossa "tuplaliitin"? Pumppu on Facet n.170 hv asti riittävä (tehokkain "sytkäripumppu") +Tuplat nurkissa+Petrol king paineensäädin. Auto on kupla. Vai tarvitaanko välttämättä paluulinja bensalle jos ottaa vain suoran 8mm putken edestä taakse? Satunnaiseen revittelyyn kadulla,ei kisakäyttöön pelkästään. Ja jos tarvitaan paluulinja,niin mihinkä se on tankkiin järkevin asentaa=?? Paluulinjana käytän alkuperäistä linjaa jos se tarvitaan. Quote Link to comment
ozone Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Tuskinpa tuon tehoisella pumpulla mitään paluulinjaa tarvitaan. Itsellä on Mitsuban pumppu ilman mitään paluulinjaa tai edes paineensäädintä ja mittari näyttää noin 0,27bar painetta. Eikös tollanen pumppu osaa mennä itsestään "tyhjäkäynnille" siinä vaiheessa kun kaasarin neulaventtiili menee kiinni? Mitsuban pumppuja olen nähnyt muissa vehkeissä (esim. Mini) myös ilman mitään pumppua tai paluulinjaa. Quote Link to comment
Per Jernström Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Naapurin lentokoneessa on myös joku (luultavasti Mitsuba) pumppu kytkettynä suoraan kaasareihin (kuplan moottori :)). Ilmeisesti matalapainepumput voidaan monesti laittaa ilman erillistä säädintä kuten mekaaninen pumppu. Quote Link to comment
Lasse Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Juu en mää ainakaan ole tarvinnut paluulinjoja enkä sen kummempia virityksiä. Jotkut on tuota Mitsubaa haukkunut ihan paskaksi, mutta mulla se on toiminut ihan ok. Kadulla taitaa käytännössä olla niin, ettei millään koneella pääse revittelemään niin pitkiä aikoja kaasu täysin auki, että bensapula uhkaisi. Painesäädintä tarvitaan vain jos pumppu tuottaa enemmän painetta kuin kaasari kestää, esim. mitsuba ei erillistä säädintä tarvitse. Niin ja keinotekoiset tehot on sitten asia erikseen. Quote Link to comment
mikko k Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Mitsupasta ei tarvi paineita odotella, ei tule. Quote Link to comment
Marko Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 -Mistä järkevin,helpoin ja siistein tapa ottaa bensan paluuvirtaus tankkiin sähköpumpun kanssa? Toisesta kaasarista jossa "tuplaliitin"? Pumppu on Facet n.170 hv asti riittävä (tehokkain "sytkäripumppu") +Tuplat nurkissa+Petrol king paineensäädin. Auto on kupla. Vai tarvitaanko välttämättä paluulinja bensalle jos ottaa vain suoran 8mm putken edestä taakse? Satunnaiseen revittelyyn kadulla,ei kisakäyttöön pelkästään. Ja jos tarvitaan paluulinja,niin mihinkä se on tankkiin järkevin asentaa=?? Paluulinjana käytän alkuperäistä linjaa jos se tarvitaan. Mulla on suunnilleen samat kilkkeet, ei paluuta. Bensalinja 12mm Nailonia Quote Link to comment
Racing Posted August 2, 2005 Author Share Posted August 2, 2005 Hyvä kiitoksia,sitten vedän vain uuden 8mm linjan edestä taakse ilman paluuta,säästyy taas paljon onneksi hommia. Quote Link to comment
Racing Posted August 2, 2005 Author Share Posted August 2, 2005 Kuinka suuriin tehoihin tuo vakio vw:n bensapumppu yleesäottaen riittää?,nyt se on vielä paikalla vielä koekäytön / n. 100km ajelun jäljiltä ja tuntuisi riittävän sekin ei ole bensapulaa ollut,ainakaan huomannut. Quote Link to comment
Marko Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Kuinka suuriin tehoihin tuo vakio vw:n bensapumppu yleesäottaen riittää?,nyt se on vielä paikalla vielä koekäytön / n. 100km ajelun jäljiltä ja tuntuisi riittävän sekin ei ole bensapulaa ollut,ainakaan huomannut. Sehän on helppo testata vedät läpät auki reippaamman pätkän niin kyllä sen huomaa jos ei soppa riitä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.