Jump to content

4x100 rummut vaiko vanneadapterit..?


Guest py_ry

Recommended Posts

Guest py_ry

Eli olis tarkoitus laittaa vuosimallia 1974 kuplaan 4x100 jako. Autossa on tosi leveät lasikuitu lokarit. Kumpi olisi parempi vaihtoehto rummut vai adapterit?

mietin että laittasin adapterit mtta minkä levyiset? ja miten adapteri tulee rumpuun kiinni?

 

pystyiskö joku sanomaan kokemuksia noista adaptereista.

Link to comment

Jos tieliikenteeseen, niin oikea jako suoraan rumpuihin, eikä huolta konttorilla.

 

Jos muuhun käyttöön, niin vaikka Tommy's billetiltä alumiinadapterit, jotka pultataan kiinni rummun orkkisjakoon ja joissa on sitten pinnapultit 4x100 jaolle. Adapterin leveys tarpeen mukaan, eli mitä vanteen ET + lokarin leveys vaatii. Näissä se etu, että saa keskityksen uudelle vanteelle. Itsellä ollut adapterit kolme kesää Urhon takapäässä ja hyvin toimii, ei tarvitse esim. kiristellä.

 

Ostin myös kerran muutos adapterit 4x100 => 5x112 jostain vanneliikkeestä ja ne olivat niin heppoiset, että en uskaltanut laittaa mihinkään muualle kuin varaston hyllyyn... Eli ei kannata summassa mennä ostelemaan, vaikka halvalta saisikin :-/

Link to comment
Guest py_ry

Voisko samaan rumpuun tehä tuon 4x100 jaon? Tuleeko adapterin kiinnityspultit mukaan? Mites adapterin keskireikä?

 

onnistuuko muutoskatsastus noille adaptereille?

Link to comment
Voisko samaan rumpuun tehä tuon 4x100 jaon? Tuleeko adapterin kiinnityspultit mukaan? Mites adapterin keskireikä?

 

onnistuuko muutoskatsastus noille adaptereille?

 

Kyllä tuon ikäiseen rumpuun pitäisi olla helposti tehtävissä. Adaptereita et kyllä saa katsastuksesta läpi.

 

10 § Vanteiden ja renkaiden muutokset

4. Auton pyörännavan ja vanteen väliin ei saa asentaa sovituskappaleita.

Link to comment
Adaptereita et kyllä saa katsastuksesta läpi.

 

10 § Vanteiden ja renkaiden muutokset

4. Auton pyörännavan ja vanteen väliin ei saa asentaa sovituskappaleita.

Ei pidä enää nykyään täysin paikkaansa:

 

10 § Vanteiden ja renkaiden muutokset

Vanteen valmistajan pyörännavan ja vanteen väliin asennettavaksi tarkoittamat sovituskappaleet ovat sallittuja. Auton raidevälin enimmäismuutokseen sovelle-taan tällöin 1 momentissa mainittua vaatimusta ja muutoskatsastusvaatimukseen 2 momentissa mainittuja vaatimuksia.

Link to comment

Tulipa taas otettua nopeasti vanhaa tietoa, mutta ei kovin yleisiä taida olla nuo täysin lailliset kombinaatiot. Itse pistäisin läpilyötävät pinnapultit jos jakomuutosta suunnittelisin. Koneistamot kyllä osaavat huitaista uudet reiät rumpuun.

Link to comment
Adaptereita et kyllä saa katsastuksesta läpi.

 

10 § Vanteiden ja renkaiden muutokset

4. Auton pyörännavan ja vanteen väliin ei saa asentaa sovituskappaleita.

Ei pidä enää nykyään täysin paikkaansa:

 

10 § Vanteiden ja renkaiden muutokset

Vanteen valmistajan pyörännavan ja vanteen väliin asennettavaksi tarkoittamat sovituskappaleet ovat sallittuja. Auton raidevälin enimmäismuutokseen sovelle-taan tällöin 1 momentissa mainittua vaatimusta ja muutoskatsastusvaatimukseen 2 momentissa mainittuja vaatimuksia.

 

Eikös tällä nyt kumminkin tarkoiteta keskireijän sovituskappaletta eikä jaonmuutosta.

 

Kohta kumminkin joku menee tälläisten kanssa konttorille ja perustelee "asiaa mut ku metake sano" :)

 

7a453ef4d336be191b909da86cd69ff6.jpg

Link to comment
Esim. Porscheissa on käytössä laillisia spacereita navan ja vanteen väliin. On vissiin ollut ihan uusissa autoissa moisia paikallaan.

 

Varmasti on mahdollista mutta kuten tuo metaken teksti kertoo ne täytyy olla vanteen valmistajan hyväksymiä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...