DOODAH Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Kone 82x90,5 kannet 044 35,5&40 venoilla (mieto porttaus) Tulossa pakuun, haussa vääntöä alhaalta ei niinkään isoja hevosvoimia. Onko hyviä ideoita nokka-akselin valintaan? Quote Link to comment
Guest Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 isossa koneessa iso nokka käyttäytyy hiukan niinkuin pienempi nokka pienemmässä koneessa. Karkeasti ottaen, jos haluat saman oloisen koneen kuin 1600 ja W110, niin pistä pykälää kireempi nokka. Vääntöä piisaa silti. Toki W110 voi olla ihan passeli pakuun siis, toi nyt oli vaan esimerkki. Tommonen olis helppo rakentaa, vääntöä onhyvin ja kierroslukualue on järjellinen alta 6000. Ei ole luonteeltaan "korkeavireinen". Jan Quote Link to comment
DOODAH Posted August 15, 2005 Author Share Posted August 15, 2005 Mitenkähän toimis w100? Semmonen on nytkin koneessa, tosin kuutioita ei oo vielä muutettu. Quote Link to comment
Guest Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 kovin mieto, vääntönokka bussin 1600 koneeseen. Tuntuu 1600:ssa koneessa jotenkuten persauksissa, mutta ei tietoakaan "virikoneesta". Ei tarvitse isompaa pakoputkea tai kaasareita, vakioilla pärjää. Myös vakio puristuksilla voi ajella. Tämä siis 160 koneessa. Hyppäys 110:iin on aika selkeä, se alkaa olemana jo "viri" nokka... joka hyötyy selkeästi kaasutin ja pakoputkistopäivityksestä. Myös puristuksia syytä nostaa 8:1 nurkille ja ylikin. Mä laittaisin mieluummin sen 110:n. Ei häviä isossa koneessa mitään, päinvastoin kone pääsee paremmin oikeuksiinsa. Jan Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Webcam on miulle tuntematon merkki mutta sitä kovasti aircooled.net:issä suositeltiin, esim. Webcam 163 - "between engle 110 and 120": KILLER, especially if you use 1.25 rockers. Valve Lift - 0.422; Advertised Duration - 284 degrees; Actual Duration @0.50" - 249 degrees. *RECOMMENDED GRIND* Puavo @ dwl Quote Link to comment
joksa Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Aihetta sivuten... yleisesti bussiin halutaan ns. "vääntökone" ja toisaalta halutaan mahdollisimman pitkät välitykset, ettei huutaisi. Eikös se huippuväännön ole parempi olla ylempänä (enemmän tehoa), että voidaan käyttää hyväkseen vaihteita. Quote Link to comment
Racing Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 110 Engle vääntää mukavasti 1500rpm lähes 6000rpm. ainakin 1776:ssa kahdella weeberillä,sellainen itsellä ollut pari kesää sitten. Mutta 2110 kone,olisko 120 engle liian raaka,tuskin. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 120 olis mun mielestä sopiva nokka se pelaa ton kokosessa koneessa hyvin. Quote Link to comment
Tomppa Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 120 saa mun äänen. Se on vielä tosi mieto jos miettii tuota koneen kokoa noin yleensä. Tuollainen 2110cc kone jaksaa pumpata ilmaa jo aika reilusti (riippuen tietysti kansitöistä ja kaasareista), notta tuollainen 294 asteinen nokka ei ole mitenkään kummallinen. Nostoakin kun on maltilliset just yli 10 niin ei ole mikään hurja, vaan todennäköisesti oikein passeli tohon koneeseen. Itselläni 298 asteinen, vajaa 11 nostolla oleva Eagle nokka edellisessä koneessa (1835cc + 40x35,5 + 40mm tupladellut), eikä ollut mitään ongelmia väännön kanssa. Kun pataan lyödään 300cc lisää tilavuutta niin miedompi W120 nokka mitä luultavimmin pelaa erittäin hyvin myös "vääntökoneessa"... Varmaan olis toiminu mun vanhassakin koneessa ihan kivasti. Quote Link to comment
DOODAH Posted August 18, 2005 Author Share Posted August 18, 2005 Mikäs eagle on 298 asteinen? Onkos kukaan kokeillu tota VZ-15 nokkaa? Quote Link to comment
hese Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 eagle 50 on 296ast. ois doodah semmonen nokka ollu vuosia hyllyssä,uusi.ostatkos. käy 1,1 ja 1,25kiikuille.wide power band.nostoa venalle rapiat 11mm 10,99 tai jotain,täytyy tsekata. Quote Link to comment
Guest luunkova Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Paan tän tähän vanhaan ketjuun, kun liippaa aihe niin läheltä. Koneesta tulee 78.4x90.5, kansiksi 044 40/35,5 tms. hierottuna, muut palikat tarkentunee pikkuhiljaa. Alhaalta vääntävä käyttömoottori kuplaan, kiihtyvyyttä saa olla, jos sais vielä taloudellisen ajettavan, niin ois kiva. Miten W110 toimisi tässä kokoonpanossa? Quote Link to comment
DOODAH Posted November 9, 2010 Author Share Posted November 9, 2010 No aika vanhan kaivoit. Tuossa pakussa tosin edelleen w100 ja pannu edelleen 1600cc. 82x90,5 pannuun tuli w140 oli kiva. Sun kysymykseen w110 on kyllä aika vähä rookeriin. Mun ääni olis scatin C55 ja 1,3 keinut. Semmosilla 2007cc oli ja aivan ihana. Pienet kanavat ja pienet venat. Ihan kipee vääntö. Tuon pannun teholaput pitäiski skannata. Quote Link to comment
Guest vilho Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Perinnestrokeri+FK7+1,5 keinut. Puristus 8,7 luokkaa. Voi ajaa vähän matka- ja siviiliajoa helteelläkin. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Hyviä Bussinokkia 1,4 keinuilla =) 9,5:1 puristeilla Engle ja ahtimella tietenki .... typ2 kulkee FK-43 281º 250º 0,383" 9,83 108º New cam FK-44 287º 256º 0,391" 9,93 108º New cam Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.