Jump to content

Nokka akselin valinta


Recommended Posts

isossa koneessa iso nokka käyttäytyy hiukan niinkuin pienempi nokka pienemmässä koneessa.

 

Karkeasti ottaen, jos haluat saman oloisen koneen kuin 1600 ja W110, niin pistä pykälää kireempi nokka. Vääntöä piisaa silti. Toki W110 voi olla ihan passeli pakuun siis, toi nyt oli vaan esimerkki. Tommonen olis helppo rakentaa, vääntöä onhyvin ja kierroslukualue on järjellinen alta 6000.

 

Ei ole luonteeltaan "korkeavireinen".

 

Jan

Link to comment

kovin mieto, vääntönokka bussin 1600 koneeseen. Tuntuu 1600:ssa koneessa jotenkuten persauksissa, mutta ei tietoakaan "virikoneesta". Ei tarvitse isompaa pakoputkea tai kaasareita, vakioilla pärjää. Myös vakio puristuksilla voi ajella. Tämä siis 160 koneessa. Hyppäys 110:iin on aika selkeä, se alkaa olemana jo "viri" nokka... joka hyötyy selkeästi kaasutin ja pakoputkistopäivityksestä. Myös puristuksia syytä nostaa 8:1 nurkille ja ylikin.

 

Mä laittaisin mieluummin sen 110:n. Ei häviä isossa koneessa mitään, päinvastoin kone pääsee paremmin oikeuksiinsa.

 

Jan

Link to comment

Webcam on miulle tuntematon merkki mutta sitä kovasti aircooled.net:issä suositeltiin, esim. Webcam 163 - "between engle 110 and 120":

 

KILLER, especially if you use 1.25 rockers. Valve Lift - 0.422; Advertised Duration - 284 degrees; Actual Duration @0.50" - 249 degrees. *RECOMMENDED GRIND*

 

Puavo @ dwl

Link to comment

Aihetta sivuten... yleisesti bussiin halutaan ns. "vääntökone" ja toisaalta halutaan mahdollisimman pitkät välitykset, ettei huutaisi. Eikös se huippuväännön ole parempi olla ylempänä (enemmän tehoa), että voidaan käyttää hyväkseen vaihteita.

Link to comment

120 saa mun äänen. Se on vielä tosi mieto jos miettii tuota koneen kokoa noin yleensä.

Tuollainen 2110cc kone jaksaa pumpata ilmaa jo aika reilusti (riippuen tietysti kansitöistä ja kaasareista), notta tuollainen 294 asteinen nokka ei ole mitenkään kummallinen. Nostoakin kun on maltilliset just yli 10 niin ei ole mikään hurja, vaan todennäköisesti oikein passeli tohon koneeseen.

 

Itselläni 298 asteinen, vajaa 11 nostolla oleva Eagle nokka edellisessä koneessa (1835cc + 40x35,5 + 40mm tupladellut), eikä ollut mitään ongelmia väännön kanssa.

 

Kun pataan lyödään 300cc lisää tilavuutta niin miedompi W120 nokka mitä luultavimmin pelaa erittäin hyvin myös "vääntökoneessa"... Varmaan olis toiminu mun vanhassakin koneessa ihan kivasti.

Link to comment
  • 5 years later...
Guest luunkova

Paan tän tähän vanhaan ketjuun, kun liippaa aihe niin läheltä. Koneesta tulee 78.4x90.5, kansiksi 044 40/35,5 tms. hierottuna, muut palikat tarkentunee pikkuhiljaa. Alhaalta vääntävä käyttömoottori kuplaan, kiihtyvyyttä saa olla, jos sais vielä taloudellisen ajettavan, niin ois kiva. Miten W110 toimisi tässä kokoonpanossa?

Link to comment

No aika vanhan kaivoit. Tuossa pakussa tosin edelleen w100 ja pannu edelleen 1600cc.

82x90,5 pannuun tuli w140 oli kiva.

 

Sun kysymykseen w110 on kyllä aika vähä rookeriin.

Mun ääni olis scatin C55 ja 1,3 keinut. Semmosilla 2007cc oli ja aivan ihana.

Pienet kanavat ja pienet venat. Ihan kipee vääntö.

Tuon pannun teholaput pitäiski skannata.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...