hanski. Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 pitäisi ostaa tuolaanen...ja madaltaa hiukan kuplan etupäätä, ei kuitenkaan tarkoitus kaivon kansia ylös nostella... -eli jos säädettävän etuakselin ruuvaa ylimpään asentoonsa niin onko se vielä silloinkin huomattavasti alkuperäiseen verrattuna matalempi??? -miten hyvä säätövara siinä on??? -itse tekemällä saisi halutunlaisen, mutta nyt haetaan tehdastekoista akselia! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Yläasennossa vakio ja taitaa puottaa parhaimmillaan jopa kymmenen senttiä. Tai ainakin sitä luokkaa oli oma aksilo, jossa oli hitsatut palat. Tontissa on paska ajaa ja tarviit pitkäliikkeiset pallonivelet sekä iskarit. En voi suositella. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 Mulla on Puman tehdasakseli ja mulla on jossain ilmaisesti joku ahistus tällä hetkellä kun se ei nouse ihan yläasentoonsa asti, mut kun on pohjilla niin laskua on varmaan likimain tuo kymmenen senttiä. Mut jos se liikkuu koko skaalan hyvin niin sit kyllä nousee yläasennossaan jopa vähän normaalia korkeammalle. Eli kaikkiaan varmaan säätövaraa jotain 15 cm luokkaa. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted August 18, 2005 Share Posted August 18, 2005 eiku vanha olkatappikeula vaan osiks ja putket sopivalle etäisyydelle+hitzz ni 'vot rupee joustaa ;) Quote Link to comment
hanski. Posted August 19, 2005 Author Share Posted August 19, 2005 ...tarviit pitkäliikkeiset pallonivelet sekä iskarit... jos laittaisin vielä dropatut olkaakselit ja madaltaisi kohtuudella...niin eikös noi olka akselit hiukan säilyttäisi pallonivelten liike rataa parempana..?? Quote Link to comment
hanski. Posted August 19, 2005 Author Share Posted August 19, 2005 Mulla on Puman tehdasakseli... onkos noita paljonkin eri merkkisiä?? mikä on hyvä? kokemuksia... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 No jos sie meinaat laittaa Madaltavat olan ja tahot saada leimalle ylös säätöakselilla, niin pitää tehdasakselia vähän muutella tai sitten hitsata palat vanhaan. Hitsattu toki ei oo täsmälleen laillinen, mutta voi olla, että inssi ei huomaa. Quote Link to comment
hanski. Posted August 19, 2005 Author Share Posted August 19, 2005 jaa meinaat että akselista loppuu pelivara katsastukseen..??? oman akselin tekeminen kyllä käynyt mielessä...mutta jos kerrankin tekisi pykälien mukaan ja hommaisin tehdastekoisen... maavarasta vai lamppujen korkeudesta jäisi kiinni..?? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 Lanppujen korkeudesta. Mie en ainakaan usko, että säätöakselissa piisaa säätöä ylöspäin niin paljon, että riittää. Eiks noi jotkut säätöakselitikin oo hitsatuilla paloilla, eli ei muutakun saumat auki ja palaa vähän toiseen asentoon. Sillonhan se on "laillinen" Quote Link to comment
hanski. Posted August 19, 2005 Author Share Posted August 19, 2005 onkos jollakin laittaa kuvaa millanen se säätömurikka akselissa on?? ei oo vielä mul sellasta koskaan ollut... Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 hitsattavasta kuvia www.mantykivi.com/kupla/ Quote Link to comment
Guest migi Posted August 19, 2005 Share Posted August 19, 2005 Mulla puma akseli ja yläasennossa oli lampun noin 49cm maasta -69 kuplassa. Ei ne tosin vakio akselillakaan olleeet sen korkeammalla. Alla oli 155-15 renkaat. Ja kelpasi katsastuksessa, ei mitattu. Quote Link to comment
hanski. Posted August 21, 2005 Author Share Posted August 21, 2005 jutteli just yhden harrastajan kanssa säädettävistä akselista...kaveri oli katsastamassa kuplaa kun katsastusmies huomasi, et sulla on tollanen säädettävä akseli, johon kaveri vastasi... -juu katkaisin tosta palan pois ja HITSASIN ITSE säätöpalat tohon kiinni...ja katsastusmiehen ilmekään ei värähtanyt!!! että näinkin voi käydä... ja leima tuli... Quote Link to comment
hanski. Posted August 23, 2005 Author Share Posted August 23, 2005 mites ootte joutunut todistelemaan että akseli on tosiaan tehdasvalmisteinen??? ostokuittia tai jotain..?? Quote Link to comment
-MITO- Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 Ei oo tarvinnu koskaan todistella. Harvalla edes tulee käytetyn auton mukana kuitteja yhtään mistään. Quote Link to comment
Guest Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 eivät huomanneet muutama viikko takaperin. Puhdas, hiljattain maalattu aksilo eikä rumia saumoja näkyvissä. Jan Quote Link to comment
-MITO- Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 Vai voisiko todeta että enemmän kiinnostaa mut asiat kuplissa, esim etuakseliston kunto jne. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Keiteleen Koneesta löytyy uusia pallonivel mallin etuakselistoja hammaspala säädöillä sekä katkaistuun akseliputkeen sopivia säätöpaloja olkatappi ja pallonivel akselistoihin. Quote Link to comment
Tomppa Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Samoin Aircooled.fi:ltä. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Puhdas, hiljattain maalattu aksilo eikä rumia saumoja näkyvissä. No sillon on vaikeempi huomata, mutta kyl mie jättäisin saumat hiomatta jos palikoita hitsanneella ei oo putkiluokkia. Quote Link to comment
Tomppa Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Joo, kaipa se tekijästäkin on kiinni. Massaa vaan päälle perhanasti niin silottaa kuopat ja kumpareet ;) Quote Link to comment
hanski. Posted October 10, 2005 Author Share Posted October 10, 2005 Keiteleen Koneesta löytyy uusia pallonivel mallin etuakselistoja hammaspala säädöillä sekä katkaistuun akseliputkeen sopivia säätöpaloja olkatappi ja pallonivel akselistoihin. säätöakselin hinta?? säätöpalojen hinta?? siis sitä uudempaa pallonivelmallia... Quote Link to comment
JaniM Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 No kyllä sen palon voi hioda melkein tasalle, ku ei se sen kestävämpi ole onko siinä korkeempi palko vai ei. Quote Link to comment
hanski. Posted October 11, 2005 Author Share Posted October 11, 2005 eli onko tehdastekoisessa säätöakselissa hitsauspalkot vai aivan tasainen pinta..??? Quote Link to comment
joksa Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Keiteleen Koneesta löytyy uusia pallonivelmallin etuakselistoja hammaspalasäädöillä Kuinkas paljon tuossa on säätövara ja mikä on sen suhde normiakseliin? Quote Link to comment
JaniM Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Hammassäätöisessä ei ainaskaan ole saumoja. Ja tuskin siinä toisessa versiossakaan. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Muistaakseni joku valitteli aikanaa, että Puman akselista piti availla saumat ja hitsata ite uudet kun oli brasilian pedro vetäny niin hurjan näköset saumat. Mene sitten ja tiedä. Quote Link to comment
Guest komppa Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Mulla oli kuplassa joskus aikanaan brassi Puman akselisto ja voin sanoa, että jos sellainen, ketä ei ole koskaan mig:iä nähnytkään, niin hitsais sen, niin olis 100000000 kertaa parempi sauma... Aivan hirveä. Ei siltikään konttorilla mitään meinanneet, kun mulla oli mukana HC:n kuvasto, jossa oli samantyyppinen akseli kuvassa. Ottivat kopion ja totesivat, että laillinen on. Niinhän siinä kuvastossa väitetään. Eli: Kuvasto mukaan, kun menee leimalle, niin menee vaikka itsehitsatutkin läpi, kun on todistettua, että on lailliset... = ) Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Ovaalia leimatessa katsari katseli hitsaussaumaa, ja totesi: tuostahan sitä vissiin säädetään? Ja leima tuli ilman nurinoita. Choptopin kunleimasin keväällä, niin saumoista ei sanonut mitään, löysi sitten yhden ruosteisen kohdan akselista, ja kirjoitti otteeseen: etuakselin ruosteviat korjattava kuukauden sisään. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Uusi hammaspalasäätöinen pallonivel mallin etuakselisto - Keiteleen Koneen hinta 160 eur. Ac:n 239 eur. ???? Onko varastotavaraa ? KK:ssa on. Quote Link to comment
Tomppa Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Varastotavaraa, PUMA akselisto. Minkä merkkinen on Keiteleen akselisto? Ja muuten, missä lukee 239 euroa? Aircooled.fi:n pallonivelakseliston OVH on 235 euroa. EDIT -> Hinta. Quote Link to comment
hanski. Posted October 11, 2005 Author Share Posted October 11, 2005 heh....tuleekos tästä kohta lyöntikilpailu kahden osatoimittajan välillä..??? Quote Link to comment
Tomppa Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Ei toki, täytyy vain varmistua siitä, että kumpikin myy saman merkkistä, tehdasvalmistettua akselia. Muuten vertailu vain hinnan puitteissa ei ole kovinkaan tasapuolista. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Harvemmin Keiteleen koneessa myytävien osien merkkiä tietää jos ei soita ja kysy. Quote Link to comment
-tipi- Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Paljos Keiteleen Koneessa maksaa CB Performancen droppiolat olkatappikeulaan rumpujarruille? Onko hyllytavaraa? Quote Link to comment
joksa Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Uusi hammaspalasäätöinen pallonivelmallin etuakselisto Kuinkas paljon tuossa on säätövara ja mikä on sen suhde normiakselin asentoon? Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Yleinen kysymys : Missä on PUMA niminen yritys joka valmistaa T1 : säädettäviä etuakselistoja ? Jos esim. " Tomppa " aloittaa vastaamaan ensimmäisenä. Quote Link to comment
Tomppa Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 PUMA on yleisnimitys akseleille joissa on tässä keskustelussa mainitut ominaisuudet, eli varsinainen merkki se ei ole. Aircooledin etuakselit tulevat CB Performancelta. Samasta paikasta tulevat myös 2" kavennetut akselit, joiden kanssa etupyörätkin mahtuvat pyörimään vaivatta suurellakin madalluksella. Luonnollisesti akseleihin sopivat suoraan CB:n droppiolat, joiden avulla saadaan aikaiseksi klassinen California Look stanssi ja pidetään ajo-ominaisuudet madalluksesta huolimatta hyvinä. Niin ja Aircooledin PUMA-tyyliset etuakselit ovat nyt ja ovat aina olleet lähtöhinnaltaan 235, eikä 239 kuten kilpaileva yrittäjä erehdyksissään väitti. Aircooledista muuten droppiolat sopuhintaan kaikkiin akseleihin ja jarrutyyppeihin, edullisesti ja H E T I varastosta. - Tomppa Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.