Jump to content

ETUPÄÄN SÄÄTÖ


Guest lehtimäki

Recommended Posts

Guest lehtimäki

Morjens,

 

eli uusi 2 tuumaa kavennettu säädettävä akseli lisäksi vielä dropit ja säädetttävät campperit. Mites kotikonstein etopään säätö ja pyöränkulmat, niin et menee katsastuksesta läpi. Ja kymmenettä kertaa etuvalojen minimi korkeus katsastuksessa?

 

Jarno

Link to comment

Viisaammat neuvoo muissa mutta 50cm ajovalon umpion alareunasta pitäis olla maahan. 1959 kyypelissä ei ollu vakionakaan noin paljoa kun erään virkaintoisen kanssa joskus haettiin mittanauhaa. Säädä akselia pyörät ilmassa. Kulmat voi mitata suurinpiirtein kotikonstein käytä hakua.

Link to comment

Omastani sääsin aurauksen ihan rullamitalla vanteen sisäreunasta mittaamalla. mutta jos hifistelemään haluaa lähteä niin tee tanko jonka pituutta voi säätää ja jonka päissä on sopivat kulmat että saat vanteen ulkoreunasta katsottua mitat.

Link to comment

Ainut mikä tulee mieleen joka vois flipata katsastuksessa on aurauksen puutteesta johtuva keskiasentoon palautuksen puuttuminen. Campereita ei siellä mulkata, eikä taida massiiviset olla sen säädötkään Kuplan pallonivelkeulassa, vaikkei täs mainittu mitä autoa säädellään. Ja auraus pitää saattaa kohdalleen ajoasenossa, ei pyörät ilmassa!

Link to comment
Ja auraus pitää saattaa kohdalleen ajoasenossa, ei pyörät ilmassa!

 

Niin ja monttu olisi tämän säädön tekemiseen kotikonstein aika hyvä. Mutta kyllä se matalallakin autolla pikku kikkailuilla onnistuu pihassa säätämään. Ja jos sulla on raidetangot joita ei ole sitten tehtaalla kokoamisen jälkeen avattu niin suosittelen niiden irti ottamista ja pöydällä ruuvipenkin välissä lämmöllä herkistelemistä.

Link to comment
Ja auraus pitää saattaa kohdalleen ajoasenossa, ei pyörät ilmassa!

 

Niin ja monttu olisi tämän säädön tekemiseen kotikonstein aika hyvä. Mutta kyllä se matalallakin autolla pikku kikkailuilla onnistuu pihassa säätämään. Ja jos sulla on raidetangot joita ei ole sitten tehtaalla kokoamisen jälkeen avattu niin suosittelen niiden irti ottamista ja pöydällä ruuvipenkin välissä lämmöllä herkistelemistä.

Äkkiseltään vois luulla että uuden kavennetun akselin kanssa ei olis tehtaan jäljiltä kasattuja raidetankoja, tai ainakin auraus ois sen mukainen. Ja jos onkin niin eikös niitä joudu kuplassakin lyhentämään koska säätö loppuu kesken kapean akselin kanssa ?

Link to comment
Ja auraus pitää saattaa kohdalleen ajoasenossa, ei pyörät ilmassa!

 

Niin ja monttu olisi tämän säädön tekemiseen kotikonstein aika hyvä. Mutta kyllä se matalallakin autolla pikku kikkailuilla onnistuu pihassa säätämään. Ja jos sulla on raidetangot joita ei ole sitten tehtaalla kokoamisen jälkeen avattu niin suosittelen niiden irti ottamista ja pöydällä ruuvipenkin välissä lämmöllä herkistelemistä.

Äkkiseltään vois luulla että uuden kavennetun akselin kanssa ei olis tehtaan jäljiltä kasattuja raidetankoja, tai ainakin auraus ois sen mukainen. Ja jos onkin niin eikös niitä joudu kuplassakin lyhentämään koska säätö loppuu kesken kapean akselin kanssa ?

Hyvä huomio jäi taas olennainen lukematta :)

Link to comment
  • 3 weeks later...

Lainataanpas tätä ketjua.

 

Eli ongelma itsellä on tämmöinen:

 

-64 kuplassa on puman säätöakseli ja dropit, ja keula säädetty niin ylös kuin pohjaanlyöntikumien varret antavat, säätövaraa siis vielä olisi. Onko muut leikanneet noita varsia pois, ja mitä sanovat leimalla?

Paljonkaan pienempiä katsastusrenkaita ei voi laittaa kun maavara alkaa menemään liian pieneksi..

Link to comment
Lainataanpas tätä ketjua.

 

Eli ongelma itsellä on tämmöinen:

 

-64 kuplassa on puman säätöakseli ja dropit, ja keula säädetty niin ylös kuin pohjaanlyöntikumien varret antavat, säätövaraa siis vielä olisi. Onko muut leikanneet noita varsia pois, ja mitä sanovat leimalla?

Paljonkaan pienempiä katsastusrenkaita ei voi laittaa kun maavara alkaa menemään liian pieneksi..

 

Joo ne sarvet pois vaan! Mulla pelkkä säätöakseli ja etupää käytännössä lepäsi niiden sarvien varassa. Löi sormille ihan riittävästi kunnes rälläköin ne pois. Ajomukavuus lisääntyi kyllä vaikka eihän pelkällä akselilla siitä mukavaa saa. Tänään hain leiman huomautuksitta.

Link to comment
Lainataanpas tätä ketjua.

 

Eli ongelma itsellä on tämmöinen:

 

-64 kuplassa on puman säätöakseli ja dropit, ja keula säädetty niin ylös kuin pohjaanlyöntikumien varret antavat, säätövaraa siis vielä olisi. Onko muut leikanneet noita varsia pois, ja mitä sanovat leimalla?

Paljonkaan pienempiä katsastusrenkaita ei voi laittaa kun maavara alkaa menemään liian pieneksi..

 

Joo ne sarvet pois vaan! Mulla pelkkä säätöakseli ja etupää käytännössä lepäsi niiden sarvien varassa. Löi sormille ihan riittävästi kunnes rälläköin ne pois. Ajomukavuus lisääntyi kyllä vaikka eihän pelkällä akselilla siitä mukavaa saa. Tänään hain leiman huomautuksitta.

Link to comment
Lainataanpas tätä ketjua.

 

Eli ongelma itsellä on tämmöinen:

 

-64 kuplassa on puman säätöakseli ja dropit, ja keula säädetty niin ylös kuin pohjaanlyöntikumien varret antavat, säätövaraa siis vielä olisi. Onko muut leikanneet noita varsia pois, ja mitä sanovat leimalla?

Paljonkaan pienempiä katsastusrenkaita ei voi laittaa kun maavara alkaa menemään liian pieneksi..

 

Joo ne sarvet pois vaan! Mulla pelkkä säätöakseli ja etupää käytännössä lepäsi niiden sarvien varassa. Löi sormille ihan riittävästi kunnes rälläköin ne pois. Ajomukavuus lisääntyi kyllä vaikka eihän pelkällä akselilla siitä mukavaa saa. Tänään hain leiman huomautuksitta.

 

No hitto, sittehän ne pitää leikata pois.

Link to comment
Guest lehtimäki

Kysymyksen alkuperäinen auto katsastettu tänään!

Maavara <8cm ei noussu millään ylemmäs. Alespäin kyllä päästään vielä pari senttiä. Ainoa mikä vähän ehkä jälkeenpäin harmittaa et hankin kallistuksen vakaajan madalletulle akselille, sillä maavara jäi 2 cm ja näin matalassa se on näköjään ihan sama. Lopullinen viritys on nyt 2 tuumaa kavennettu, dropit ja paruzzin säätöakseli. Renkaat edessä 145/65/15

Jos jollain kiinnostusta vakaajasta voi soitella irtoaa halballa.

Jarno

Link to comment
Guest lehtimäki

Kysymyksen alkuperäinen auto katsastettu tänään!

Maavara <8cm ei noussu millään ylemmäs. Alespäin kyllä päästään vielä pari senttiä. Ainoa mikä vähän ehkä jälkeenpäin harmittaa et hankin kallistuksen vakaajan madalletulle akselille, sillä maavara jäi 2 cm ja näin matalassa se on näköjään ihan sama. Lopullinen viritys on nyt 2 tuumaa kavennettu, dropit ja paruzzin säätöakseli. Renkaat edessä 145/65/15

Jos jollain kiinnostusta vakaajasta voi soitella irtoaa halballa.

Jarno

Link to comment
>No hitto, sittehän ne pitää leikata pois.

 

-Miksi? Nehän voi kääntää samassa sauhteessa miten keulla on laskettu. Eli leikaa ja liimaa, niin ei ainakaan katsastuksessa tarvitse selitellä.

 

Siksi että ne luultavasti sitten kanittaa toiseen suuntaan säädettäessä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...