Guest Leiska Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 Teret, mitenhän tuon peltikotelon saa irti siittä laturin jalasta. Sisällä näkyi olevan sellaínen rengas missä on hahlo johon sopisi pirun iso talttapää meisseli. Lähteekö se holkki ylös sieltä pyörittämällä vai onko tuohon irroitukseen joku muu konsti, äkkiseltään kokeiltuna ei hievahtanutkaan. Tarkoitus olisi laittaa tilalle alumiininen jatko. -Leiska Quote
-Alex- Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 https://www.google.fi/search?q=vw+oilfi ... 4gTvhoDAAg 13e hotcarsissa Quote
Anpu Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 Jep jenkamutterihan se on ihan pyörittämällä lähtee, osaa joskus olla piukassa. Quote
Tanhis Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 Oman avaimen väsäsin joskus rälläkän kiekkoavaimesta ja juu lähtee tosiaan pyörittämällä auki. Quote
Guest Leiska Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 Okei eli avaimen hommaukseen tai tekoon. Kiitoksia valistuksesta. -Leiska Quote
SimpleMan Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 Suosittelen antamaan hieman myös lämpöä sinne kierteiden juureen. Auttaa suuresti tuossa hommassa... Quote
hpa Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Tarkkaan kun katsoo näkyy tehdastekoisesakin avaimessa, että jenkamutterin hahlo on ympyrän muotoinen. Itse tein avainosan isosta aluslevystä, jonka sahasin sopimaan täyttöputkeen sopivaan hylsyyn. Quote
Simo Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Tuosta on myös toinen versio hammastettu joka puree mutterin sisäpinnalle. Olin vähän skeptinen, mutta tuo tuntuu toimivan. Hintaa kympin luokkaa ja löyty keiteleen koneesta. Quote
Tanhis Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Tuosta on myös toinen versio hammastettu joka puree mutterin sisäpinnalle. Olin vähän skeptinen, mutta tuo tuntuu toimivan. Hintaa kympin luokkaa ja löyty keiteleen koneesta. Työkalu joka puree mutterin sisäpintaan voi helposti saada aikaiseksi metallisiivuja mitkä tippuu öljyntäytöstä suoraan koneeseen varsinkin jos mutteri on tiukassa. Eli itse en sellaista avainta ostaisi. Myös "pojilta" näyttäisi saavan. http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektrefwoord=1109& Quote
Simo Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Mut ei oo paha rasti käyttää laturinjalkaa irti jos tuntuu lastua irtoavan, mahdolliset lastut jää kuitenkin allaolevaan tiivisteeseen. Quote
Tanhis Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Mut ei oo paha rasti käyttää laturinjalkaa irti jos tuntuu lastua irtoavan, mahdolliset lastut jää kuitenkin allaolevaan tiivisteeseen. Eihän se jalan irroitus nyt olekkaan paha rasti mutta jos kone on muuten jo koottu, (niinkuin aika usein on kun noita komeita jatkoja niinhin asennetaan) niin siinä on laturinkin edessä ennen kuin sen jalan saa irti. Quote
Tutkija Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Kyseinen hammastettu avain ei oikein käytettynä irrota mitään metallilastuja,toisaalta ainut avain jolla tekeekin jotain... Noilla muilla versiolla niitä metallilastuja vasta irtoaakin ja silti jää irroittamatta se tiukasti kiinni oleva kierreputkenpätkä... Quote
SimpleMan Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Karskimpi vaihtoehto jos sitä hiton huohotinkoteloa ei ole tarkoitus enää missään käyttää (ei heikkohermoisille): Laturinjalka irti, laittaa hitsaten sen pirun mutterin kiinni siihen koteloon muutamalla hepillä, taittaa huohotinputken maukkaaseen kulmaan, antaa miedon lämmön sinne kierteiden suuntaan (lämpiää toki jo hitsatessa) ja vääntää siitä putkesta sen hemmetin kotelon irti. Ei tarvi erikoistyökaluja... Quote
Guest Mika Raussi Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Ja jos ei halua mitään hitsausroiskeita kampikammioon, niin ottaa ronskit pihit ja nitkuttaa se kotelon paskaks kunnes pääsee mutteriin käsiks ja kääntää sen ronskeilla putkitongeilla irti. Quote
HBR Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Jatketaas tätä.. Ennen kun otan ronskit putkitongit ja rikon ton sydeemin niin onkohan siel välissä millanen tiivari? Pyörii väljästi ja tihkuu öljyy laturinjalkaa pitkin. Jos sais jollain loppuu öljyn tihkumisen. Tiukas on,rälläkän avaimet ja kaikkee muuta väännetty jo luokilleen... Quote
vwagen Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 (edited) Välissä on paperitiiviste,korvaavaksi tiivisteeksi käy myös 1500/1600 imusarjan tiiviste(kupari/alumiinirengas). Parhaan irrotustyökalun saa hylsystä ja lattaraudan pätkästä,senkokoinen hylsy joka on juuri sopiva sen onteloruuvin reikään(minulla muistaakseni 19 mm),laikalla lovi hylsyyn ja loveen hitsaten pätkä lattarautaa,lattarauta niin syvälle hylsyyn että että hylsy uppoaa ensin ontelruuvin sisään vaikka 10 mm ja sitten vasta lattarauta loviin,ei lipsu ja vääntämiseen voi kayttää jatkovartta ja räikkää. Edited December 15, 2014 by vwagen 1 Quote
Guest Pesone Posted May 10, 2014 Posted May 10, 2014 itselläni oli oma vedetty viissin räärille jengoille väkisin kiinni, eli oli huohotus osa löysällä ja sieltä vuoti, mutta mutteri ei liikkunut mihinkään suuntaan, ei sitten mitenkään, ei auttanut muu kuin rälläkällä hajoittaa koko systeemi Quote
HBR Posted May 11, 2014 Posted May 11, 2014 Sain vuodon korjattua siltä osin:-) Vwagenin hylsy juttua vähän muuttaen,löin 30mm hylsyyn latanpalasen ja sillä pysty vääntää niin että latta ei vääntyny, Mut silti joutu lämpöä antaa että aukes ja säästihän siinä yhden hylsynki:-) Seuraava vuoto laturijalan juuressa,oikeella puolella taaempi mutteri löysällä. Oiskos vinkkiä millanen työkalu sinne mahtuisi? Ja sit lataus valokin alko palaa,joka oikku pari vuotta sitten viimeksi mutta vika hävis ittekseen sillon.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.