UltraVW Posted August 10, 2013 Posted August 10, 2013 Mites olette eristäneet kuplaa? Eli millaisia äänieristystapoja ja mitä tuotteita olette käyttäneet ja missä paikoissa kuplaa? Quote
x-pj Posted August 10, 2013 Posted August 10, 2013 Itse laitoin Silent Coat -mattoa. Takapellin kokonaan umpeen. Muualle kaikkiin pelteihin niin, että peitti noin 70% pinnasta. Katto, ovet ja kylkipellit kaikkein tärkeimmät matottaa. Tuon maton päälle tuli normaalit verhoilueristeet. Tuolla eristyksellä sai merkittävän parannuksen autoon. Eron huomaa jo siinä kun läimäisee oven kiinni. Quote
UltraVW Posted August 10, 2013 Author Posted August 10, 2013 Juu mun kupla paloi pari vuotta sitten sisältä ja kaikki on nyt pellilllä sisältä, eli ei mitään verhoiluja vielä, niin ajattelin josko sitä vaimentas, ennen uuden verhoilun asentamista. Paljonkos sulla meni tuota mattoa ja olikos hinnakasta? Quote
x-pj Posted August 10, 2013 Posted August 10, 2013 Mulla oli sellanen tukkupakkaus eli 4m2. Siitä jäi ainakin 1/3 osa käyttämättä eli se riittää hyvin. Sillon tais maksaa toi paketti noin 80€. Mulla oli kans verhoilu menossa kun tuohon innostuin. Jälkeenpäin ois kaduttanut, jos ei olis silloin viitsinyt. Aika motivoivaa puhaa kun jo liimaillessa huomasi miten äänimailma muuttu auton sisällä.Tommonen pieni muovitela, joka näkyy kuvasa (puna-keltanen kädensija), oli ihan ehdoton apuväline. Quote
Ketsa Posted August 11, 2013 Posted August 11, 2013 Mahtaisiko olla apua, jos vetäisi jollain äänieristelevyllä takasivupahvin takana olevan aukon umpeen? Tai liimaisi takasivupahviin aukon kokoisen monikerrosäänieristelevyn? Quote
Guest Jussinbussi Posted August 11, 2013 Posted August 11, 2013 Miten toi pysyy kiinni? Meinasin ite josko tosta olisi juniksen konehuoneeseen mitään iloa? Quote
KimmoH Posted August 12, 2013 Posted August 12, 2013 Minkäsmoista materiaalia tuo Silent Coat on, imeekö kosteutta itseensä miten herkästi vaiko eikö ollenkaan ? Olisikohan passelia materiaalia bussin seiniin ja kattoon. Quote
Tanhis Posted August 12, 2013 Posted August 12, 2013 Miten toi pysyy kiinni? Meinasin ite josko tosta olisi juniksen konehuoneeseen mitään iloa? Juniksen konehuoneen puolelle ei kauheasti kannata mitään liimailla. Kun tulevat kuulemma aika helposti alas eli auton sisälle eristeet. Jotkut on eristänyt niin että sellaista reijällistä eriste seinälevyä ruuvannut ison palan bussin konetilan kattoon kiinni. Quote
x-pj Posted August 12, 2013 Posted August 12, 2013 Minkäsmoista materiaalia tuo Silent Coat on, imeekö kosteutta itseensä miten herkästi vaiko eikö ollenkaan ? Olisikohan passelia materiaalia bussin seiniin ja kattoon. Butyylikumiseos, jossa alumiinikelmu päällä. Ei ime kosteutta. Tärkeä liimata niin, ettei pellin ja maton väliin jää ilmataskuja. Tarttuu ja muotoutuu tosi helposti. Silti tuollainen muovitela on hyvä apuväline varmistamaan että on hyvin kiinni pellissä. Sopii kattoon ja seiniin. miksei myös lattiaan. Konehuoneeseen sisäpuolelle ei kannata mitään pelkästään liimattavia eristeitä laittaa. Voi tosiaan kovassa kuumuudessa irrota ja pahimmillaan tukkii jäähdytysilman saannin. Quote
Guest TKI Posted August 12, 2013 Posted August 12, 2013 Junikseen vastaavanlaista hifimiesten butyylieristettä noin 10 neliötä liimanneena, voin sanoa että kannatti. Auto on äänimaailmaltaan mukava ajaa vaikka vähän pitempääkin matkaa. Laitoin sitä mm. kattoon, sivuseiniin, oviin, luukkuihin, keulan sisäpeltiin, etulattiaan, jne.... Moottorin päälle tavaratilaan täytin pellin pokkausten välitilat kahdella kerroksella vähän samaan tyyliin kuin alkuperäiset eristeet on laitettu eli siivuina. Tavaratilaan laitoin vielä rullakamana myytävää eristemattoa sekä ohuen kovalevyn, jonka alapintaan liimasin kerroksen butyylieristettä. Levyn lisääntynyt paino painaa pehmeän eristematon mukavasti läjään. Levyn päällä on vielä ohut kumimatto. Nyt moottorista kantautuu vain mukava hurina, vaikka paikoillaan on vakiovaimenninta äänekkäämpi Vintage Speedin pakoputki. Moottoritilaan en laittaisi mitään eristettä ainakaan suoraan moottorin yläpuolelle. Tankin päälle, "tulipeltiin", takakulmiin sekä sivuseiniin tätä voisi kuitenkin bussissa kokeilla. Butyylieriste on sen verran jäykkää, että se ei lentele moottoritilassa ilmavirran vaikutuksesta vaikka se irtoaisikin pinnoilta. Uuteen maalipintaa butyylieriste tarttuu kun tauti. Vanhat peltipinnat tulee puhdistaa erittäin huolellisesti rasvasta, varsinkin konehuoneen puolella. Kuplaan aion parantaa äänieristystä vastaavalla tavalla kun purkamisen aika on. Tulipellistä uskaltaisin liimata peltipokkausten välit tasaiseksi ja tämän päälle laittaisin suojaksi alkuperäisen kaltaisen moottoritilan äänieristeen. t. Tero Quote
UltraVW Posted August 26, 2018 Author Posted August 26, 2018 Palataan tähän vanhaan aiheeseen, eli kun nuo silent coatit on asennettu niin millä liimalla saa maton pysymään noiden päällä? Quote
x-pj Posted August 26, 2018 Posted August 26, 2018 1 hour ago, UltraVW said: Palataan tähän vanhaan aiheeseen, eli kun nuo silent coatit on asennettu niin millä liimalla saa maton pysymään noiden päällä? Laitoin spray-kontaktiliimalla 1 Quote
APO Posted August 26, 2018 Posted August 26, 2018 Ja osta 3M liimoja, halppis sprayliimat (esim. Motip) on ihan höpö höpö liimoja. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.