Jump to content

Splitin VW logo?


Recommended Posts

Olihan se niin että tämä on splitin VW-logo etuluukulle?

 

Faija löysi tämän maantiellä joskus 30-40 vuotta sitten ja otti sen kotiin. Minä taas otin sen omaan kokoelmaan n. 15 vuotta sitten kun minun volkkari intoni alkoi saada juuria...

 

Faija varmaan jotenkin arvasi että siitä vielä vois olla hyötyä...

1793.JPG

Link to comment
Guest Toheltaja

joo, oikeassa ovat, seuraavassa mallissa on muuten sama pohja mutta tuo X pokkaus katkeaa V:n ja W:n välistä. Tosin miulla on tuo 50 fläkässä kans, ja muistaakseni se on toukokuun lopulta se auto.

Link to comment

Tuommoinen kuuluu olla huhtikuusta -50 lokakuuhun -52, mutta tietojen mukaan noita ilman sitä poikkiviivaa on nähty myös myöhemmin -50... Nehän yleensä meni niin kun jotain yksityiskohtia muutettiin niin niitä löytyi jonkin aikaa vierekkäin...

 

1794.JPG

Link to comment
Guest Toheltaja

oli muuten tuossa mun -52 loppuvuoden autossakin tuo vanhanmallinen, kuten oli -51 autossakin... Taitaa olla että ovat heitelleet noita miten o sattunu laatikosta kasaamisvaiheessa löytymään.

Link to comment
Enks mä lähettäny sulle kuvat semmosista jokka on poikki?

 

Joo, olit näköjään lähettänyt. Tää puusilmä ei vaan ollut näköjään sisäistänyt tuota eroa... Silmä hakenut jotain pientä huomaamatonta juttua :-)

 

Kiitokset asiaa minulle valaisseille!

Link to comment
Taitaa olla että ovat heitelleet noita miten o sattunu laatikosta kasaamisvaiheessa löytymään.

 

Juu, moni muukin yksityiskohta on antanu semmoisen kuvan että niitä uusia malleja on nostettu hyllyyn ennenkuin vanhat on ollu loppu ja sitten niitä on asennettu ristinrastin...

Link to comment

Ja tuskimpa on osan VO- numero vaihtunut tuollaisen muuteksen takia, eli onpi voinut saada vw-huollosta pitkäänkin vanhemman mallista merkkiä...

 

Tuskin kuitenkaan 50-luvun alut FFP:läiset on -49 volkkariaan tuunannut -51:n keulamerkillä ;-)

Link to comment

"Samballa myydään sitä uudempaa mallia jossa on ura V ja W välissä hintaan $170 jotain... Joten faija teki ilmeisesti hyvän löydön... "

 

No joo haloo! 60-70-luvun thesamba.com:issa tais olla noikin aika hitosti halvempia. Ja oikeesti noi kyllä menee huanosti kaupax noilla näkemiinhinnoilla etes BadCampelassa tahi LöBugShöyssä. Samat ukot kuskaa samoja ylihintasia rojujaan vuodesta toiseen. Kuten Shamaani Lohjalta joskus sanoi: "lopulta pöydällä olevista tavaroista muistuu mieleen myyjän naama ja toisinpäin".

 

Munkin mielestä noita "wanhempia" on käytetty paljon myöhemmin ko -50. Ehkäpä se on niin että noita viivalla varustettuja tuli varastoon silloin -50? Tää "nettitietoisuus" on muuten johtannu siihen että jokasen splitin ympärille kertyy tapahtumissa hahmoja dumaamaan pisteosia.

 

t:seb.

Link to comment
Guest Toheltaja

sitte ku haalit tyhjästä kaikki pisteosat mobiiliisi ja maksat niistä ittes kipeeks, viet sen oittaalle näytille niin päivän aikana o alumiinilistat, nokkamerkit, takavalot, mittaristot, vinkkarit ja 25hp kone viety ;)

Mä stanssaan kaikkiin osiin biltemameistein oman nimeni :D

Link to comment

Joo, eihän sitä nykyään uskalla edes nukkua teltassa. Ei koskaan tiedä koska herää aamulla ja onkin reikä vatsassa. Parhaimmillaan vain toinen munuainen viety...

 

Moneltako oikeesti on noi listat, merkit ym. vastaava hävinny autostaan tapahtumissa?

Link to comment
sitte ku haalit tyhjästä kaikki pisteosat mobiiliisi ja maksat niistä ittes kipeeks, viet sen oittaalle näytille niin päivän aikana o alumiinilistat, nokkamerkit, takavalot, mittaristot, vinkkarit ja 25hp koen viety ;)

Mä stanssaan kaikkiin osiin biltemameistein oman nimeni :D

 

Saaks mä rahat takas. Multa ei viety edes muistia ;^)

 

...no-niin-no eihän mulla ole edes mobiilia

 

Ostetaan schwimmerin pisteosia ;^)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...