make76 Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Mikä mahtaa olla 90,5/92 ja 94mm sylinteriputken ala halkaisija? Siis se mihin kokoon kampikammio avarretaan? Uuteen lohkoon tuntuu aika väljältä nuo 90,5 pytyt.. Kuinka suuri välys niissä pitäisi olla? Make Quote Link to comment
-Alex- Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 0,20mm on ok välys Quote Link to comment
-tipi- Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Kannattaa myös ottaa huomioon putken sorvauksen juuri r:t, Gene Bergin sivuilta kopsattuna lohko Ø96mm, kannet Ø98mm Quote Link to comment
Guest vehkis1983 Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Itsellä lohko avarrettu 97.20 ja sylinterin alahelma on aika tarkalleen 97.00. Kyseessä siis Aa:n 94mm pytyt. Edit: mitat mitattu tönärillä, joten ei ihan tarkka mitta.. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 GeeBee 92:t ja 94:t. Quote Link to comment
make76 Posted September 6, 2013 Author Share Posted September 6, 2013 Taitaa tulla tahaton tilavuuden kasvattaminen :) 2110---2276. No täytyy kannet aukaista kanssa. Mikä pytty sarja olisi hyvä, aa tako vai mahlen vastaava vai muu mikä? Budjetti on kuitenkin pieni joten wisecot taitaa jäädä pois laskuista. Make Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 AA:t, Mahlet, molemmat toimii hyvin. Myös wisecon männät AA:n ja Mahlejen pytyissä. Männänrenkaiden katkon mittaaminen on ehdoton asennettaessa mutta muutoin miulla ei ole ollut ongelmia minkään sarjan kanssa. Tuo Tipin mainitsema pyöristys ("ärrä") jää tosiaan helposti kantamaan kansiin jos on kovasti madallettu palotilaa. Puavo Quote Link to comment
VW-63 Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Selventäisittekö hieman mistä "ärrästä" on kyse? DWL_Puavo kun puhuu kansien kantamisesta ja GB kampikammion porauksesta? Quote Link to comment
Tanhis Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Selventäisittekö hieman mistä "ärrästä" on kyse? DWL_Puavo kun puhuu kansien kantamisesta ja GB kampikammion porauksesta? Jos en nyt asiaa ole väärin ymmärtänyt niin pytyn alareunan sorvauksessa ei ole tasan 90asteen kulmaa nurkassa. Eli jos kampikammiossa on 90asteen kulma niin pytty jää kantamaan. Quote Link to comment
VW-63 Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Noin minäkin sen ymmärsin sylinteriputken alapäässä, mutta tuo kannen pään kantaminen hämäsi, joka ei liity tuohon pyöristykseen. Siis ihan perus tarkastuksia/sovittelua konetta rakennettaessa. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Tanhis ymmärsi ihan oikein. Paavo puhuu vähän eri asiasta, pytyn yläpään "hartiat" on joskus kuulemma jääneet kantamaan kannen reijän ympärillä olleisiin kolmeen ylösotto tasoon. Yläpäässä r voi koneistusmetodista/terästä johtuen jäädä myös kannen poteron nurkkaan, mutta sylkkien yläpäissä on yleensä noita varten viiste. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Tanhis ymmärsi ihan oikein. Paavo puhuu vähän eri asiasta, pytyn yläpään "hartiat" on joskus kuulemma jääneet kantamaan kannen reijän ympärillä olleisiin kolmeen ylösotto tasoon. Yläpäässä r voi koneistusmetodista/terästä johtuen jäädä myös kannen poteron nurkkaan, mutta sylkkien yläpäissä on yleensä noita varten viiste. Isot pahat pojathan vetää noista reilummin lasketuista kansista yhden rivan kokonaan pois ettei noin pääse käymään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.