SePi Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Onko joku rakentanu sähköisen anturin viisysi kuplan tankkiin? Neuvoja kuunnellaan sopivista osista ja asennuspaikoista Quote Link to comment
x-pj Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Joskus nähnyt kuvia anturista, joka oli ujutettu sisään täyttöaukosta ja roikkui parilla pienellä pultilla täyttöputken reunassa. Johdot tuli myös täyttäputken reunan läpi. Jos nuo läpiviennit ois takapuolella piilossa, niin säilyisi tavaratila melko alkuperäisen näköisenä. En tiedä mitä anturia tuossa oli käytetty. Kai siinä vois käyttää vaikka uudemman kuplan anturia. Säätäs asennon niin, että näyttäs tyhjää oikein. Se kai tärkeintä olis. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Tuollain tarvike mittarit on joskus asennettu. Ja paruzzi näköjään myy asennuskaulustakin. http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=14497& Ja vanhan näköistä digitaalimittaria. http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=4494& Quote Link to comment
SePi Posted September 25, 2013 Author Share Posted September 25, 2013 Nyt olis hieno ähtärimittari ja NOS tankki, ettei sen puoleen puutu oleellista. Eli olette sitä mieltä, että anturi kuin anturi joka pystyy vapaasti liikkumaan tankin pohjasta täytteen asti olipa se tötterömallinen tai vipusysteemi niin homma toimii. Varmaan nyt kyseltävä niitä liikeratoja tai tötteröiden pituuksia? Onko enää valmistajastakaan väliä - mittari on VDO? Quote Link to comment
Ketsa Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 VDO:lta löytyy putkimallisia antureita liki kaiken pituisina. Sinun pitää vain tietää mittarisi tarkka tyyppi tai vastusalue millä se toimii ja sitten vain paikalliseen autotarvikeliikkeeseen kyselemään, että onko Kaha heidän tukkurinsa. Ja jos haluaa VW kaupasta ostaa, niin tuolta löytyy ainakin joitakin pituuksia: http://en.hoffmann-speedster.com/beetle ... -parts?p=6 Quote Link to comment
SePi Posted September 25, 2013 Author Share Posted September 25, 2013 VDO:lta löytyy putkimallisia antureita liki kaiken pituisina. Sinun pitää vain tietää mittarisi tarkka tyyppi tai vastusalue millä se toimii ja sitten vain paikalliseen autotarvikeliikkeeseen kyselemään, että onko Kaha heidän tukkurinsa. Ja jos haluaa VW kaupasta ostaa, niin tuolta löytyy ainakin joitakin pituuksia: http://en.hoffmann-speedster.com/beetle ... -parts?p=6 P-ainemittarista löytyy vain teksti VDO ja valmistusajankohta (?) 3.73 Se on istutettu mittariin, josta löytyy numeroita sitten enemmän, mutta se kiinnityskohta on malliltaan viisto - kuten lienevät kaikki vastaavat? Nyt pitää mitata miten korkea tankki on. Mittari tulee toimimaan "ensi laskee hiljaa ja sitten yhtäkkiä näyttää tyhjää" koska se pohjamuhkura on kuitenkin aika pieni. Mutta parempi niinkin kuin ei mitään Quote Link to comment
metake Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Mittari tulee toimimaan "ensi laskee hiljaa ja sitten yhtäkkiä näyttää tyhjää" koska se pohjamuhkura on kuitenkin aika pieni. Mutta parempi niinkin kuin ei mitään Ja jos anturin vastusarvo on pielessä, niin ei toimi ensinkään, tai toimii erittäin huonosti. Quote Link to comment
Ketsa Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 P-ainemittarista löytyy vain teksti VDO ja valmistusajankohta (?) 3.73 Se on istutettu mittariin, josta löytyy numeroita sitten enemmän, Oletin, että kyseessä olisi ollut VDO:on 52mm jälkiasennusmittari, mutta kyse onkin ilmeisesti jostain orkkismittarista? Jos näin, niin sitten pitää vain veikata mistä autosta mittari on peräisin ja alkaa arvatun auton anturia sovittelemaan tai vastusarvoa mittailemaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 P-ainemittarista löytyy vain teksti VDO ja valmistusajankohta (?) 3.73 Se on istutettu mittariin, josta löytyy numeroita sitten enemmän, Oletin, että kyseessä olisi ollut VDO:on 52mm jälkiasennusmittari, mutta kyse onkin ilmeisesti jostain orkkismittarista? Jos näin, niin sitten pitää vain veikata mistä autosta mittari on peräisin ja alkaa arvatun auton anturia sovittelemaan tai vastusarvoa mittailemaan. Toisesta topicista lainattua. Tällainen löytyi kans Saksasta viisysiin: Tiukka veikkaus että olisi uudemman kuplan mittari. Quote Link to comment
SePi Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Tuon mittarin takaa löytyy numerosarjat: W 0,51 / VW logo-1819570210 / 2.78 ja vielä 56a sitten varsinaisessa p-ainemittarista on vaan 3.73 Eli tällainen vanhaksi naamioitu hybridi kyseessä. Ehkä Thomas osaa antaa lisää ohjeita, jos täältä ei löydy Quote Link to comment
metake Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 p-ainemittarista on vaan 3.73 Valmistusajankohta, eli -73 vuoden bensamittari. -68 ja uudempien kuplien sähköinen anturi on tuolle se oikea. Quote Link to comment
SePi Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Kiitos Åke. Toivottavasti löytyy sitten mitoiltaan sopiva. Tämä taitaa olla sellainen? Todennäköisesti joutuu modaamaan yhtä sun toista, mutta eikös se riitä, että tuo kelluke tekee täyden kaaren ylös ja alas ollessaan tankissa. Eli joutunee vartta säätämään Quote Link to comment
SePi Posted October 7, 2013 Author Share Posted October 7, 2013 Vaikka laiskana en jaksakaan surffata halvinta hintaa, ni nyt on pakko kysyä onko teidän mielestä näillä jotain oleellista eroa - paitsi hinta? Vintage VW Parts, Aircooled.net, Bughaus tai Paruzzi Kaikissa kuitenki merkkinä VDO ja väite OEM - :-? Taidan sittenkin tilata jotain usasta, vaikka joku päivä sitten höpisin muuta. Muuten, ilmeisesti tää vibrator täytyy asentaa saman tien Edittinä lisää linkkejä ja kysymys... Quote Link to comment
Ketsa Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Periaatteessa pystärin osissa pitää olla tarkkana ettei mene sekaisin orkkis Saksalaiset ja Mexico/Brasialia OEM osat. Jälkinmäisissä laatu kun on... No, sitä samaa mitä noissa VAG vesivessoissakin... Quote Link to comment
SePi Posted February 4, 2014 Author Share Posted February 4, 2014 (edited) No nyt on oikea Germany VDO anturi ja sopiva reikä tankissa. Olis voinu varmaan jotenkin jatkaa tota uimurin vartta 5 cm niin olis tienny milloin bensa on oikeasti loppu, mutta toimeen tultaneen noinkin. Mutta ennen kuin alan kytkemään johtoja, niin varmistakaa vielä jollain piirroksella tms ymmärrettävällä miten tää kytkentä pitää tehdä oikein. VW:n piirroksessa hämää muutama juttu. Edittinä: Se oli tään stabilaattorin kytkentä, joka täytyy/täytynee? vielä hankkia jostain Edited February 4, 2014 by SePi Quote Link to comment
x-pj Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Tästä jutusta oli ainakin minulle hyötyä pystärin bensamittarin elvytyksessä.http://www.nls.net/mp/volks/htm/fuel_ga.htm Quote Link to comment
SePi Posted February 4, 2014 Author Share Posted February 4, 2014 Tästä jutusta oli ainakin minulle hyötyä pystärin bensamittarin elvytyksessä.http://www.nls.net/mp/volks/htm/fuel_ga.htm Thänx, Siispä vibraattoria tilaamaan ettei joka kaarteessa mittari sahaa laidasta laitaan. Muuten ilmeisesti 73 ja uudemmat kaaviot toiminevat Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.