Jump to content

Polttoaineanturi -59 kuplaan


SePi

Recommended Posts

Joskus nähnyt kuvia anturista, joka oli ujutettu sisään täyttöaukosta ja roikkui parilla pienellä pultilla täyttöputken reunassa. Johdot tuli myös täyttäputken reunan läpi. Jos nuo läpiviennit ois takapuolella piilossa, niin säilyisi tavaratila melko alkuperäisen näköisenä. En tiedä mitä anturia tuossa oli käytetty. Kai siinä vois käyttää vaikka uudemman kuplan anturia. Säätäs asennon niin, että näyttäs tyhjää oikein. Se kai tärkeintä olis.

Link to comment

Nyt olis hieno ähtärimittari ja NOS tankki, ettei sen puoleen puutu oleellista. Eli olette sitä mieltä, että anturi kuin anturi joka pystyy vapaasti liikkumaan tankin pohjasta täytteen asti olipa se tötterömallinen tai vipusysteemi niin homma toimii. Varmaan nyt kyseltävä niitä liikeratoja tai tötteröiden pituuksia? Onko enää valmistajastakaan väliä - mittari on VDO?

Link to comment

VDO:lta löytyy putkimallisia antureita liki kaiken pituisina. Sinun pitää vain tietää mittarisi tarkka tyyppi tai vastusalue millä se toimii ja sitten vain paikalliseen autotarvikeliikkeeseen kyselemään, että onko Kaha heidän tukkurinsa.

 

Ja jos haluaa VW kaupasta ostaa, niin tuolta löytyy ainakin joitakin pituuksia:

http://en.hoffmann-speedster.com/beetle ... -parts?p=6

Link to comment
VDO:lta löytyy putkimallisia antureita liki kaiken pituisina. Sinun pitää vain tietää mittarisi tarkka tyyppi tai vastusalue millä se toimii ja sitten vain paikalliseen autotarvikeliikkeeseen kyselemään, että onko Kaha heidän tukkurinsa.

 

Ja jos haluaa VW kaupasta ostaa, niin tuolta löytyy ainakin joitakin pituuksia:

http://en.hoffmann-speedster.com/beetle ... -parts?p=6

 

P-ainemittarista löytyy vain teksti VDO ja valmistusajankohta (?) 3.73 Se on istutettu mittariin, josta löytyy numeroita sitten enemmän, mutta se kiinnityskohta on malliltaan viisto - kuten lienevät kaikki vastaavat? Nyt pitää mitata miten korkea tankki on. Mittari tulee toimimaan "ensi laskee hiljaa ja sitten yhtäkkiä näyttää tyhjää" koska se pohjamuhkura on kuitenkin aika pieni. Mutta parempi niinkin kuin ei mitään

Link to comment
Mittari tulee toimimaan "ensi laskee hiljaa ja sitten yhtäkkiä näyttää tyhjää" koska se pohjamuhkura on kuitenkin aika pieni. Mutta parempi niinkin kuin ei mitään

Ja jos anturin vastusarvo on pielessä, niin ei toimi ensinkään, tai toimii erittäin huonosti.

Link to comment

P-ainemittarista löytyy vain teksti VDO ja valmistusajankohta (?) 3.73 Se on istutettu mittariin, josta löytyy numeroita sitten enemmän,

 

Oletin, että kyseessä olisi ollut VDO:on 52mm jälkiasennusmittari, mutta kyse onkin ilmeisesti jostain orkkismittarista? Jos näin, niin sitten pitää vain veikata mistä autosta mittari on peräisin ja alkaa arvatun auton anturia sovittelemaan tai vastusarvoa mittailemaan.

Link to comment

P-ainemittarista löytyy vain teksti VDO ja valmistusajankohta (?) 3.73 Se on istutettu mittariin, josta löytyy numeroita sitten enemmän,

 

Oletin, että kyseessä olisi ollut VDO:on 52mm jälkiasennusmittari, mutta kyse onkin ilmeisesti jostain orkkismittarista? Jos näin, niin sitten pitää vain veikata mistä autosta mittari on peräisin ja alkaa arvatun auton anturia sovittelemaan tai vastusarvoa mittailemaan.

 

Toisesta topicista lainattua.

 

Tällainen löytyi kans Saksasta viisysiin:

 

P1110857.JPG

 

Tiukka veikkaus että olisi uudemman kuplan mittari.

Link to comment

Tuon mittarin takaa löytyy numerosarjat: W 0,51 / VW logo-1819570210 / 2.78 ja vielä 56a

sitten varsinaisessa p-ainemittarista on vaan 3.73

Eli tällainen vanhaksi naamioitu hybridi kyseessä. Ehkä Thomas osaa antaa lisää ohjeita, jos täältä ei löydy

Link to comment

Kiitos Åke. Toivottavasti löytyy sitten mitoiltaan sopiva. Tämä taitaa olla sellainen? Todennäköisesti joutuu modaamaan yhtä sun toista, mutta eikös se riitä, että tuo kelluke tekee täyden kaaren ylös ja alas ollessaan tankissa. Eli joutunee vartta säätämään

Link to comment
  • 2 weeks later...

Vaikka laiskana en jaksakaan surffata halvinta hintaa, ni nyt on pakko kysyä onko teidän mielestä näillä jotain oleellista eroa - paitsi hinta?

Vintage VW Parts, Aircooled.net, Bughaus tai Paruzzi

Kaikissa kuitenki merkkinä VDO ja väite OEM - :-? Taidan sittenkin tilata jotain usasta, vaikka joku päivä sitten höpisin muuta.

Muuten, ilmeisesti tää vibrator täytyy asentaa saman tien

 

Edittinä lisää linkkejä ja kysymys...

Link to comment
  • 3 months later...

No nyt on oikea Germany VDO anturi ja sopiva reikä tankissa. Olis voinu varmaan jotenkin jatkaa tota uimurin vartta 5 cm niin olis tienny milloin bensa on oikeasti loppu, mutta toimeen tultaneen noinkin.

Mutta ennen kuin alan kytkemään johtoja, niin varmistakaa vielä jollain piirroksella tms ymmärrettävällä miten tää kytkentä pitää tehdä oikein. VW:n piirroksessa hämää muutama juttu.

 

Edittinä: Se oli tään stabilaattorin kytkentä, joka täytyy/täytynee? vielä hankkia jostain

Edited by SePi
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...