Jump to content

Manuaalikuplan muuntaminen automaatiksi


Recommended Posts

Eli olisi tarkoitus muuntaa nykyinen 1300 vm69 kupla automaatiksi. Mitä muutoksia tulee tehdä että tämä onnistuu? Sopiiko automaattiloota suoraan tuohon moottoriin? Miten voin asian tarkistaa? Mitä muuta tulisi ottaa huomioon kuin automaattilootan ostaminen? Esim sopiiko manuaalilootan vetarit suoraan? Mites vaihdekeppilinja?

 

Jos joku tietää jonkun nettisivun mistä löytäisin ohjeita kyseiseen hommaan niin voi linkata.

 

Kiitos!

 

Ilmari

Link to comment

Itse tunnen hieman huonosti noiden (puoli)automaatti vaihteistojen koko toimintaperiaatteen, mutta ensimmäisenä tulee mieleen se, että sulla on nyt varmaankin heiluri-mallinen taka-akseli, ja nuo automaatit on 4-nivelisellä taka-akselilla. Muutos ei toki ole sen kummempi kuin manuaali 4-nivelisen asentamisessakaan, mutta erilliset tukivarret pitää asentaa, ja niille kiinnityspisteet, eli hitsaushommiksi menee. Joku kuka muutoksen on tehnyt osaa varmaankin sanoa, että riittäkö tila hitsata jos ei nosta koria pois pohjalevyltä?

Link to comment

http://www.thesamba.com/vw/search.php?cx=partner-pub-7723606459919165%3A4490904434&cof=FORID%3A10&ie=UTF-8&q=manual+to+automatic&sa=Search&siteurl=www.thesamba.com%2Fvw%2F&ref=&ss=3095j611591j19&siteurl=www.thesamba.com%2Fvw%2F&ref=&ss=3096j612404j19

 

Voisin sanoa nyt tälläisen fiksun vinkin että etsi mielummin valmis "automaatti".

 

Niin ja tässä perusteluja miksi sanon noin.

Siis käytännössä homma menisi niin että kun nuo puoli automaatit on kohtuu harvinaisia jo sellaisenaankin tässä maassa niin se että onnistuisit löytämään kaikki muunnoksessa tarvittavat osat olisi jo melkoinen saavutus.

 

Eli jos meinaat kaikki osat löytää niin löydät melkein helpommalla koko auton. Ja jos löydät auton niin vaikka se olisi kuinka huonossa hapessa niin saat siittä luultavasti tehtyä auton helpommalla kuin muokkaamalla ei automaatista.

Link to comment

Totaalisen offtopikkia, mutta ilmeisesti Mikkelistä lähtöisin suomen kaikki vahvaselkä sukunimen omaavat? Ala-asteella minua opetti opettaja joka oli karannut mikkelistä kainuuseen ja oli alkuperäiseltä sukunimeltaan vahvaselkä. Tällä tädillä tosin oli heikko selkä ja sitä piti leikata useasti.

Link to comment

Moottorikaan ei käy suoraan automaatin kanssa,vautipyörä täytyy korvata vetolevyllä,samoin onteloruuvi(vautipyörän kiinnityspultti)täytyy vaihtaa automaatin kanssa käytettyyn malliin ja öljypumppu automaatin kaksoispumppuun,imusarjan pitää olla automaatin isolla alipainelähdöllä varustettu.

Nämä edellyttäen että kysyjä tarkoitti Kuplan valintautomaattia,täysautomaatti on sitten oma juttunsa,vielä suuritöisempi mutta ei mahdoton sekään.

Link to comment
Tarvitaan myös puoliautomaatin vaihdekepukka mikrokytkimineen. Mikkelin pirssi kyllä vaikuttaisi säästävän aikaa ja rahaa rutkasti.

+johtosarja yms. Ja ilmeisesti myös laatikon kiinnikkeet pohjalevyssä ovat erilaiset eli siis suomeksi ei ole järkeä ruveta rakentamaan jos ei ihan vain harrastamisen ilosta halua tehdä jotain erilaista. Mutta siinä tapauksessa kannattaisi mielummin ruveta rakentamaan type3 täys automaatti lootaa kuplaan että saisi jotain aidosti erilaista.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...