Jump to content

Mikä vivusto tuplille?


Recommended Posts

Posted

Pitäis hommailla vivusto drla tuplille nelos-type-koneeseen.

Mikä olisi järkevin vaihtoehto? Nuo t4 imusarjathan ei ole offset-malliset joten hexbar-vivusto ainankin huono vaihtoehto, kun tulee paljon "kulmaa"

Dual pulley-vaijerisarja olis varmaan kiva, mut mistä niitä saa? Tai olisiko jotain muuta järkevää saatavilla.

Saa ehdottaa myös kauppiasta/kauppaa

 

Kits ja anteks

 

-b-

Posted

Itse tein type 3:sen vivustosta soveltamalla ja sovittamalla, pitensin välitankoja ja tein jonkun sovituksen kiinnikkeisiin. On toiminut jo monta vuotta.

 

t. Kotten

Posted

Sain ne duunista. Yhdestä projektista jäänyt ylimääräiseksi. Mulla saattaa vielä olla jokusia.

Niihin vaan koneistettiin upotukset ja ura läppäakselille ja sen mutterillle.

 

Myöhemmin ajattelin että ei niiden varmaan tartte edes olla pyörät. Riittäisi ihan vaan joku rauta mikä laitetaan läppäakseliin ja mihin saa vaijerin kiinni.

Sitten vaan vipuvarsien suhteilla pelailee ne liikeradat mukavaksi.

Posted

Aikas edullisia. Melkeen ostaisin tollasen ennemmin ku lähtis ite väsäämään. Eikös toi ole n.150€?

Omatekoisen tekee lattaraudanpätkistä ja hakee fillarikaupasta vaijerit niin menee toki vähemmän rahaa (joku 20€)mutta onhan noi valmiit kyllä makeet.

Posted

Ton rullan rungon kun laittaa niittimuttereilla jäähykoppaan ni pysyy kiinni hyvin, peltiruuveilla luki ohjeissa mut...

 

En muista mitä maksoi mut oli enemmän kuin 150€.

Posted

Ku tuossa koneessa ei ole tuota pystykoppaa johon saa pultattua kiinni. Tohon ruotsin sarjaan kun ostaa tuon pystykiinnikkeen niin maksaa sarja varmasti ovelle 250€. Tuntuu mun mielestä hieman arvokkaalta kun olis muutakin "tarkeämpää" ostettavaa.

Ei ilmeisesti löydy mitään järkevän hintaista bolt-on sarjaa tuohon.

Saisko nelostypen vakio-tuplakaasarisarjasta askarreltua? En osaa sanoa, kun ei sellaistakaan ole.

Posted

En yhtään tiedä miten nelostyypissä tulee toi vaijeri konehuoneeseen, mutta voihan ton "jakajan" laittaa vaikka vaihdelaatikon päälle ja sieltä jatkaa sitten kahdella vaijerilla kaasareille.

Jos tekisin nyt itse niin tekisin näin:

vibu_zps84c86566.png

Posted

Lähinnä varmaan sen takia kun tuo vivuston nivel kiinnittyy lohkon etureunaan (kytkimen puolelle) niin

silloin ei voida käyttää typ1:n koppaa.

Posted
Nuo t4 imusarjathan ei ole offset-malliset joten hexbar-vivusto ainankin huono vaihtoehto, kun tulee paljon "kulmaa"

CB:llä on hexbar settiä joka on nimenomaan ei-offset imareille, eli putsarin pohjissa on otettu epäkeskeisyys huomioon joten hexbar kulkee suorassa.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...