JaakkoS Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 öh.. hämmästelin tuossa csp:n sivuilta flat4 valmistamaa kopiota empin gtv ratista. onko kukaan ostanut moista? kiinnostaisi tietää.. onko ratti kuinka hyvin tehty. hakkaako laadussaan jopa alkuperäisen.?! ilmeisesti pitäisi olla alkuperäisen kaltanen muuten, mutta tööttipainikkeessa on tuo typerä flat4 merkki. =( onko esim. alumiiniosat. ovatko viimeistellyt ei laikan jälkiä. repro painikken aluosat hyvät. käytetty puu aines kuinka ookoo. lähteekö lakat hiiteen ekan kesän jälkeen jne. kyssäri B onko kukaan osanu karmann konnectionilta yleensä mitään voiko em. firmaan luottaa. kysyn tätä siksi firma kaupittelee juuri gtv kopioon oikeenlaista EMPI:n tööttimerkkiä. -js- tack. Quote
JaakkoS Posted October 12, 2005 Author Posted October 12, 2005 mulla on ollut tollainen pertti. mielestäni tääkin on oli ihan kiva. http://www.dwl.fi/shows/bif19/P0002743.jpg http://netti.nic.fi/~jaakkos/ovalkafer/petri.jpg Quote
Marko Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 toi ratti on muuten myynnissä tosin mukaan tulee se notsi missä se on kiinni:D Quote
-tipi- Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Flat4 ja EMPI GT rattien välinen painoero on huomattava. Puulajissa lienee eroa, ja varmaan aidossa puolatkin terästä, kun kopiossa ne ovat alumiinia. Käteenkäypiä molemmat ajellessa. Eräs keski-eurooppalainen harrastaja kertoili tarinaa Flat4 kamoistaan. Kaverinsa oli siirtänyt hänen jarrutonta autoaan tallissa ja töksäytti sen seinään. Auto ja seinä selvisivät säikähdyksellä, mutta Flat4 meni päreiksi. Tuota ratin raatoa oli sitten näytetty puusepälle, joka oli sanonut ettei tekisi edes puulusikkaa moisesta puusta. Sama harrastaja oli leipiintynyt Flat4 Eliminaattori keppiinsä paluu matkalla Mentonista, nakannut sen italialaiselle pellolle, ja pultannut orkkiskepin paikalleen... Quote
Mikko Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 aito on aito ja kopio on kopio. Aito pitää arvonsa, kopio ei. Ja halvalla ei hyvää saa. Quote
JaakkoS Posted October 13, 2005 Author Posted October 13, 2005 jepu.. lähtökohtana mulle oli tässä asiassa se, että ratti olisi uusi/virheetön/hyvälaatuinen vaikka olisikin ollut repro, mutta jos laatu on tosiaan tuota tasoa en jaksais millään pettyä ping pong kiinalais tuotteisiin. ainakin näillä puheilla voin siis päätellä ettei tuollaista gtv kopiota kannata ehkä edes hankkia. -oisko kellään olemassa hyvä laatuista isoa kuvaa moisesta?. eilen illalla surffaillessani en löytänyt yhtään hyvää kuvaa -reprosta. lienee off-topicikkina flat-4 vanteet olevan ihan ookoo hyväksyttäviä. -js- Quote
Pepe Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 lienee off-topicikkina flat-4 vanteet olevan ihan ookoo hyväksyttäviä. Joo on, niissä ei ole lakkavirheitä niin kuin englantilaisissa ;) nimim. Yksi kesä alla Flat4 BRM:t Quote
-MITO- Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Misäs kohtaa niitä lakkavirheitä on? nim. yksi kesä alla englantilaiset BRM:t Quote
Guest KAAPO Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Juu ja Flat4 v-keppi pelittää hienosti täsmällisine liikeratoineen..... Quote
Guest fastghia Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Lakkavirheitä ei ollut mulla Midland Wheel Supplies:in BRM-reproissa, mutta 1 vanne setistä vaati 80g painon tasapainotuksessa. Ei siis kovin tasapainoinen paketti :) nim. vähän reilu yksi kesä alla englantilaiset BRM:t Quote
JaakkoS Posted October 13, 2005 Author Posted October 13, 2005 normi käyttövessa aluvanne puolella olen törmännyt siihen, että halvemmissa vanteissa lakkaus on jätetty kokonaan pois vanteen sisäkehältä tai on hyvin karkeesti viimeistelty. lienee tässäkin hinta politiikka määrää ookoo tuotteen. mitäs tuo englantilainen brm vannesetti maksaa? Quote
-tipi- Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 '90 -luvun puolella tais olla MWS:n bermeissä lakkaongelmaa, uskosin et johtu sorvin asetuksista, näyttivät lastun katkeemiskohtaan ois jääny rökää. Ehkä kilpailun koventuessa Briteissäkin on optimoitu ajoarvot laadun kannalta paremmiksi, ehkä tuotantonopeuden kustannuksella... Suoraan MWS:ltä n.£80/vanne + £50 rahti (/setti) = £380 eli about 550€ kotiovelle kannettuna, ei paha. Quote
DWL_Puavo Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Kyllä se Flat4:n GTV-reproruori on ihan komeata katsottavaa ja metka käsille. Jos tarttisin ruoria (ens kesänä taitaa olla edessä kun nykyisen leasing-ratin oikea auto valmistuu) niin saattaisin kyllä päätyä tuohon Flat4:ään. Vertailu alkuperäiseen on onnistunut ihan naapuriautoista, ja muotoilu on kyllä ihan sama. Teräspuolat tosiaan alkuperäisessä ja alupuolat reprossa. Töötinnappeja saa vaikka mistä. Puavo @ dwl Quote
Urbantoy Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Keskustelu alkuperäisestä ja reprosta on varmaan ikuinen, mutta jos alkuperäinen on niin vaikea/kallis saada kuin tässä tapauksessa, kyllä Flatin ratti on hyvä valinta minun mielestäni. Tietysti etsivä löytää niinkuin Albert Swan Neck peilien kanssa kävi: kaks settiä alkuperäisiä löyty kesän aikana. Flat-4 GTV ratti tulee heti omaani kun Tomppa saa sen toimitettua ;-) Laitetaan alkupäinen sitten joskus jos semmoinen tulee vastaan.. t. Pete Quote
JaakkoS Posted October 13, 2005 Author Posted October 13, 2005 eihan sulla dwl puovo kuvaa sattuis olemaan? Quote
-tipi- Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Kuvat saadaan varmasti otettua isoillakin resoilla. Quote
Mikko Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Keskustelu alkuperäisestä ja reprosta on varmaan ikuinen, mutta jos alkuperäinen on niin vaikea/kallis saada kuin tässä tapauksessa Thesambassa aidot ~$500, ja esim Ebayssa hyväkuntoinen ratti täydellisenä keskiöineen & tööttinappeineen jäi juuri myymättä $575 Buy it now-hintaan. Rahti suomeen on $20, tulli taas riippuu ihan muista asioista... Kannattaa miettiä haluaako maksaa täällä kopioratista 249e + keskiö&painike 119e = 368e (toisessa kotomaisessa 380e + 177e = 557e), vai aidosta ~$500 = 415e + rahti. Tietysti jos ulkomailta yksityiseltä & diileriltä tavaran osto jännittää... Quote
Guest fastghia Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Piru nyt rupes himottaa aito GTV... vaikka mulla on jo Speedwell. Hmm, täytyy vastustaa kiusausta. No, ainakaan Speedwellistä ei oo reproja, joihin aidon vois sekottaa. Quote
joksa Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Tällainenko siinä kuuluu olla Sopiikos kyseiseen rattiin vakioratin töötin liuku? Quote
Guest fastghia Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 "liuku"? En ymmärrä tuota, Joksa, mut jos se tarkoittaa vilkun palautinhässäkkää, niin vastaus on kyllä. Quote
joksa Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 no eikös siellä ole normaalisti tööttiä varten kosketin ja ratissa liuku? Mutta joo, se palautin taitaa olla siinä samassa osassa, missä kyseinen liukukin... Quote
Guest fastghia Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Jaa niin se taitaa olla uudemmisa vuosimalleissa? Vanhemmissa on vaan se metallinen rinkula, jossa on se palautinkynsi. Kolkissa mulla on se rinkula muovia ja siinä on tosiaan se liukujuttu josta lähtee johto painikkeelle. Jos en aivan väärin muista, on nimittäin joku vuosi aikaa siitä, kun viimeks tappelin töötän kanssa :) Quote
-tipi- Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Töötin liuku? eikö näissä ilmavolkkareissa tavallaan tule rattiputkesta piuha joka maadoittaa töötin töötti/napin tai ringin kautta. Tuossa Petri Sport ratissa onkin varsin monimutkaisesti toteutettu toi tööttirinki... Quote
joksa Posted October 14, 2005 Posted October 14, 2005 Töötin liuku? eikö näissä ilmavolkkareissa tavallaan tule rattiputkesta piuha joka maadoittaa töötin töötti/napin tai ringin kautta. Ei kaikissa. Kuplissa tais muuttua porsche-tyylisen ratin myötä? Viimeaikoina vissiin ropannut liian uusia ilmajäähyjä (ja vielä uudempia tulossa). Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.