Jump to content

minkä laatuinen on flat4_empi_gtv ratti?


Recommended Posts

öh..

hämmästelin tuossa csp:n sivuilta flat4 valmistamaa kopiota empin gtv ratista.

 

onko kukaan ostanut moista?

 

kiinnostaisi tietää.. onko ratti kuinka hyvin tehty. hakkaako laadussaan jopa

alkuperäisen.?! ilmeisesti pitäisi olla alkuperäisen kaltanen muuten, mutta

tööttipainikkeessa on tuo typerä flat4 merkki. =(

 

onko esim. alumiiniosat. ovatko viimeistellyt ei laikan jälkiä.

repro painikken aluosat hyvät. käytetty puu aines kuinka ookoo.

lähteekö lakat hiiteen ekan kesän jälkeen jne.

 

kyssäri B

 

onko kukaan osanu karmann konnectionilta yleensä mitään

voiko em. firmaan luottaa. kysyn tätä siksi firma kaupittelee

juuri gtv kopioon oikeenlaista EMPI:n tööttimerkkiä.

 

 

-js-

tack.

Link to comment

Flat4 ja EMPI GT rattien välinen painoero on huomattava. Puulajissa lienee eroa, ja varmaan aidossa puolatkin terästä, kun kopiossa ne ovat alumiinia. Käteenkäypiä molemmat ajellessa.

 

Eräs keski-eurooppalainen harrastaja kertoili tarinaa Flat4 kamoistaan. Kaverinsa oli siirtänyt hänen jarrutonta autoaan tallissa ja töksäytti sen seinään. Auto ja seinä selvisivät säikähdyksellä, mutta Flat4 meni päreiksi. Tuota ratin raatoa oli sitten näytetty puusepälle, joka oli sanonut ettei tekisi edes puulusikkaa moisesta puusta. Sama harrastaja oli leipiintynyt Flat4 Eliminaattori keppiinsä paluu matkalla Mentonista, nakannut sen italialaiselle pellolle, ja pultannut orkkiskepin paikalleen...

Link to comment

jepu..

 

lähtökohtana mulle oli tässä asiassa se, että ratti olisi uusi/virheetön/hyvälaatuinen vaikka

olisikin ollut repro, mutta jos laatu on tosiaan tuota tasoa en jaksais millään pettyä ping pong kiinalais tuotteisiin.

 

ainakin näillä puheilla voin siis päätellä ettei tuollaista gtv kopiota

kannata ehkä edes hankkia.

 

-oisko kellään olemassa hyvä laatuista isoa kuvaa moisesta?.

eilen illalla surffaillessani en löytänyt yhtään hyvää kuvaa

-reprosta.

 

 

lienee off-topicikkina flat-4 vanteet olevan ihan ookoo hyväksyttäviä.

 

-js-

Link to comment
Guest fastghia

Lakkavirheitä ei ollut mulla Midland Wheel Supplies:in BRM-reproissa, mutta 1 vanne setistä vaati 80g painon tasapainotuksessa. Ei siis kovin tasapainoinen paketti :)

 

nim. vähän reilu yksi kesä alla englantilaiset BRM:t

Link to comment

normi käyttövessa aluvanne puolella olen törmännyt siihen,

että halvemmissa vanteissa lakkaus on jätetty kokonaan pois vanteen sisäkehältä tai on

hyvin karkeesti viimeistelty. lienee tässäkin hinta politiikka määrää ookoo tuotteen.

 

mitäs tuo englantilainen brm vannesetti maksaa?

Link to comment

'90 -luvun puolella tais olla MWS:n bermeissä lakkaongelmaa, uskosin et johtu sorvin asetuksista, näyttivät lastun katkeemiskohtaan ois jääny rökää. Ehkä kilpailun koventuessa Briteissäkin on optimoitu ajoarvot laadun kannalta paremmiksi, ehkä tuotantonopeuden kustannuksella...

 

Suoraan MWS:ltä n.£80/vanne + £50 rahti (/setti) = £380 eli about 550€ kotiovelle kannettuna, ei paha.

Link to comment

Kyllä se Flat4:n GTV-reproruori on ihan komeata katsottavaa ja metka käsille. Jos tarttisin ruoria (ens kesänä taitaa olla edessä kun nykyisen leasing-ratin oikea auto valmistuu) niin saattaisin kyllä päätyä tuohon Flat4:ään.

 

Vertailu alkuperäiseen on onnistunut ihan naapuriautoista, ja muotoilu on kyllä ihan sama. Teräspuolat tosiaan alkuperäisessä ja alupuolat reprossa. Töötinnappeja saa vaikka mistä.

 

Puavo @ dwl

Link to comment

Keskustelu alkuperäisestä ja reprosta on varmaan ikuinen, mutta jos alkuperäinen on niin vaikea/kallis saada kuin tässä tapauksessa, kyllä Flatin ratti on hyvä valinta minun mielestäni. Tietysti etsivä löytää niinkuin Albert Swan Neck peilien kanssa kävi: kaks settiä alkuperäisiä löyty kesän aikana.

 

Flat-4 GTV ratti tulee heti omaani kun Tomppa saa sen toimitettua ;-) Laitetaan alkupäinen sitten joskus jos semmoinen tulee vastaan..

 

t. Pete

Link to comment
Keskustelu alkuperäisestä ja reprosta on varmaan ikuinen, mutta jos alkuperäinen on niin vaikea/kallis saada kuin tässä tapauksessa

 

Thesambassa aidot ~$500, ja esim Ebayssa hyväkuntoinen ratti täydellisenä keskiöineen & tööttinappeineen jäi juuri myymättä $575 Buy it now-hintaan. Rahti suomeen on $20, tulli taas riippuu ihan muista asioista...

 

Kannattaa miettiä haluaako maksaa täällä kopioratista 249e + keskiö&painike 119e = 368e (toisessa kotomaisessa 380e + 177e = 557e), vai aidosta ~$500 = 415e + rahti. Tietysti jos ulkomailta yksityiseltä & diileriltä tavaran osto jännittää...

Link to comment
Guest fastghia

Jaa niin se taitaa olla uudemmisa vuosimalleissa? Vanhemmissa on vaan se metallinen rinkula, jossa on se palautinkynsi. Kolkissa mulla on se rinkula muovia ja siinä on tosiaan se liukujuttu josta lähtee johto painikkeelle. Jos en aivan väärin muista, on nimittäin joku vuosi aikaa siitä, kun viimeks tappelin töötän kanssa :)

Link to comment

Töötin liuku? eikö näissä ilmavolkkareissa tavallaan tule rattiputkesta piuha joka maadoittaa töötin töötti/napin tai ringin kautta.

 

Tuossa Petri Sport ratissa onkin varsin monimutkaisesti toteutettu toi tööttirinki...

Link to comment
Töötin liuku? eikö näissä ilmavolkkareissa tavallaan tule rattiputkesta piuha joka maadoittaa töötin töötti/napin tai ringin kautta.

 

Ei kaikissa. Kuplissa tais muuttua porsche-tyylisen ratin myötä?

 

Viimeaikoina vissiin ropannut liian uusia ilmajäähyjä (ja vielä uudempia tulossa).

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...