Jump to content

Stroker koneen teko.


Guest fgronlun

Recommended Posts

Nyt kun tässä stroker koneista puhutaan niin paljon kannattaisi tälläisestä maksaa? Vaihdettu kanget ja kampura pitkäiskusiin, pytyt 1700-1800, tupla dellut tai weberit tehoa kuulemma noin 80-100hp perstuntumalta, mutta vääntöä sitten enempi. Uusi kytkinasetelma ynnä muuta. Vähän ajettu kone kuulemma, ja omistajakaan ei muistanut enää kuuden vuoden seisonnan jälkeen mitä koneessa oli sisällä.

 

Ja mitä ongelmia voi seurata jos laitan tuollaisen vakio 1300 -65 kuplaan?

 

 

 

 

Riippuu monesta asiasta ja kuinka paljon ymmärrät näittein laitteiden päälle,VIRITETTY KUPLA on kaikista pahin auto antaa sellaiselle joka ei ymmärä moottoreiden päälle. Sellainen ihminen saa täystuhon aikaan hyvin helposti. Eli jos moottoritietämys on luokkaa osaan öljyt katsoa ja hihnan vaihtaa niin udohda,jos taas tunnet pärjääväsi asian kanssa niin ei muuta kun kauppaa hieromaan.

Hintaa ei pysty kukaan sanomaan hyvin tapauskohtaista ja riippuu monesta asiasta. Hyvät Tuplakaasarisarjat maksaa 400 eurosta ylöspäin ja lopulle voi laskea tapauskohtaisesti.

 

Jos laillisesti mennään niin muutoskatsastus pitää tehdä isommalle koneelle,jokainen sitten päättää itsekseen tekeekö vai ei ja mitä tekee.

Link to comment
Guest Joonas_p_k

No kyllä autoasentajaksi tässä valmistun, en tunne todellakaan kaikkia kuplan moottorin erikoisuuksia vielä, kun yhtään en ole sellaista purkanut, mutta opin kyllä ja ymmärrän perusteet.

 

Ajotyyli on yleensä rauhallinen, mutta joskus kun innostuu niin otetaan kyllä koneesta kaikki irti kiihdytyksissä.

 

Ensiviikolla pitäisi konetta mennä katsomaan ja hieromaan kauppoja. Onko mitään ideaa sitten että mitä uskaltaa tarjota? Kone ei luultavasti tule koskaan ajoon jos en sitä osta, auton poislahoamisen takia voi lähteä siis halvallakin. Onko Pk seudulla ketään joka mahdollisesti alkuviikosta haluaisi olla mukana arvioimassa konetta tarkemmin?

Link to comment
Guest joni
Riippuu monesta asiasta ja kuinka paljon ymmärrät näittein laitteiden päälle,VIRITETTY KUPLA on kaikista pahin auto antaa sellaiselle joka ei ymmärä moottoreiden päälle. Sellainen ihminen saa täystuhon aikaan hyvin helposti.

 

miksi viritetty kupla olisi sen pahempi kuin mikä muukaan viritetyt vehkeet ?? kaikissahan on omat juttunsa jotka oppii ajan myötä jos haluaa...

Link to comment

Kun muutamia noita koneita korjaa sellaisten jäljiltä jotka ei niitten päälle mitään ymmärrä niin ehkä sitten tiedät. "poltetaan" kone vääränlaisilla ennakoilla ja tulpilla,ajetaan ilman peltajä ja vääräntyyppisillä öljyillä jne.

Kuplan koneessa on oikeesti tosi paljon erikoista verrattuna normaaliin rivikoneeseen jotka pitää tietää.

Link to comment
Guest laiska`s custom

vauhtipyörän tappien kestävyys,4 tapilla ja oikein asennettuna,kenellä hajonnut ja millaisilla väännöillä??onhan noita nähnyt vakio 1.2 rikottujakin mutta kyllä ne on asennus virheistä johtuvia.

Link to comment
  • 2 months later...
Guest fgronlun

nåniin nytt alkaa olla sen verran ylim että olis ehkä varaa ostaa kannet tuohon stroker koneseen.

Kuten enemmin mainittu niin alakerta tulee sisltään

84mm kammen

5.7" kanget

94 männät (wiseco)

Nokkana tcs-30 turbo nokka

 

Turboa en ole vielä päättäny mutta tavotteena on tehdä kone joka potkii +300 hk..

Kansiksi olen suunnitellut näitä

http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=246

 

Mikä olisi sopiva venttiili koko 94mm pyttyihin? Ajattelin että liian isoista on ehkä vain haittaa koska pyty kuitenkin ovat suht pienet..

Ja kuinka on onko tämmöset kannet hyvät hinta/laatu suhteltaan..

Aikomus olisi tottakai että näistä voi sitten myöhemmin saada kannet jotka riittäisivät 400hv paikkeille jos vaikka nälä kasvaa ;)

Sitten olisiko mitään järkeä pistää tuolla nokalla heti esim 1.4 vipat?

 

Sitten vielä tuohon alakertaan että millä mäntä korkeudella olisi järkevä pytyt pistää?

Kupari renkaat on aikomus pistää joten eikö 1mm alle cyl pinna ala oleen aika lähellä..

Link to comment
Guest fgronlun
Ja kadullehan tämä EI ole tulossa? Naapuripalstoilla on taas ollut juttua näistä uusintanäytöistä ja kyttäämisistä.

 

 

mitä v***a tuolla on senkaa tekemistä mikkä kannet sopis tuohon koneseen??

Link to comment
Ja kadullehan tämä EI ole tulossa? Naapuripalstoilla on taas ollut juttua näistä uusintanäytöistä ja kyttäämisistä.

 

 

mitä v***a tuolla on senkaa tekemistä mikkä kannet sopis tuohon koneseen??

 

Jokainen voi miettiä sitä sit ku se kutsu sinne katsastukseen tulee.

Link to comment

Olen itselleni yhdet tuollaiset kannet tilannut 48/40 venttiileillä ja Suomessa teettänyt niihin vielä kansityöt niin todettava on että ovat jo vakiona hyvät mutta kyllä niistä saa vielä aika paljon paremmat osaavan kansisepän käsissä. Tosin kannet lähtivät eteenpäin kun ei ollut itsellä aikaa niitä rakentelemaan. Nyt kannet on tulossa koneeseen jota ruokkii hestecci ja jatkossa mahdollisesti myös ahdin. Tuloksia ei ole vielä tiedossa koska auto on vielä vaiheessa.

 

Marko

Link to comment

vielä noista mäntien kestävyydestä...omaan turbokoneeseen hommasin AA PISTONS- mäntäputkisarjan..

 

niistä kellään kokemuksia? enemmän turbokoneiden kanssa pelaanneet vw-harrastajat väittivät että olisi huomattavasti mahlen takomäntiä kestävämmät ja kestäisivät ahtojakin enemmän kuin mahlet...

Link to comment
vielä noista mäntien kestävyydestä...omaan turbokoneeseen hommasin AA PISTONS- mäntäputkisarjan..

 

niistä kellään kokemuksia? enemmän turbokoneiden kanssa pelaanneet vw-harrastajat väittivät että olisi huomattavasti mahlen takomäntiä kestävämmät ja kestäisivät ahtojakin enemmän kuin mahlet...

 

Suomesta ei varmaan löydy kovin montaa jannua jolla on paljon kokemusta turbokuplista ja osaisivat antaa objektiivisen arvion eri mäntävalmistajien tuotteista. Lähinnä dynomiehet näkevät paljon koneita varsinkin kunnon säädöissä.

 

Tavan valumännätkin kestävät yllättävän paljon jarruhevosia ja sylinterinpaineita kunnon seoksilla ja jäähdytykselllä. Karkeasti yleistäen, nakutus ja voitelu/jäähdytysvirheet tuhoavat moottoreita, eivät tehot.

Link to comment
nåniin nytt alkaa olla sen verran ylim että olis ehkä varaa ostaa kannet tuohon stroker koneseen.

Kuten enemmin mainittu niin alakerta tulee sisltään

84mm kammen

5.7" kanget

94 männät (wiseco)

Nokkana tcs-30 turbo nokka

 

Turboa en ole vielä päättäny mutta tavotteena on tehdä kone joka potkii +300 hk..

Kansiksi olen suunnitellut näitä

http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=246

 

Mikä olisi sopiva venttiili koko 94mm pyttyihin? Ajattelin että liian isoista on ehkä vain haittaa koska pyty kuitenkin ovat suht pienet..

Ja kuinka on onko tämmöset kannet hyvät hinta/laatu suhteltaan..

Aikomus olisi tottakai että näistä voi sitten myöhemmin saada kannet jotka riittäisivät 400hv paikkeille jos vaikka nälä kasvaa ;)

Sitten olisiko mitään järkeä pistää tuolla nokalla heti esim 1.4 vipat?

 

Sitten vielä tuohon alakertaan että millä mäntä korkeudella olisi järkevä pytyt pistää?

Kupari renkaat on aikomus pistää joten eikö 1mm alle cyl pinna ala oleen aika lähellä..

 

Varaudu siihen että saat tehä sylinterien alle kunnon korokerenkaat! Mulla tulee samallainen alakerta ja jouduttiin sorvauttaa kunnon rinkulat että sai keskitettyä sylinterit lohkoon ja dekin hyväksi.

 

-MP-

Link to comment

 

Varaudu siihen että saat tehä sylinterien alle kunnon korokerenkaat! Mulla tulee samallainen alakerta ja jouduttiin sorvauttaa kunnon rinkulat että sai keskitettyä sylinterit lohkoon ja dekin hyväksi.

 

-MP-

 

Bad ass lohkon kanssa ei tarvi näistä murehtia, dekki tietysti pitää hakea kohilleen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...