Teevee Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 Suositelkaas jotain öljyä, joka toimii parhaiten ilmavolkkarissa? Omia kokemuksia, jne. Ostin just koneen, jossa öljy oli niin laimeeta, et ihan ku vettä olis joukossa ollu..! Ei vissiin järin tervettä... Quote
-MITO- Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 Tarkistappa kyseisen koneen bensapumppu ettei ole laskenut bensaa koneen sisään, öljy on silloin laimeaa ja haisee bensalle. Quote
Teevee Posted November 12, 2005 Author Posted November 12, 2005 Arvaappas muuten mitä? Koneessa on sähköinen bensapumppu ja mä just tota miettisin et mahtaako sopia siihen ollenkaan..et vakio toimis paremmin. Ku tosiaan mietittiin kaverin kanssa et miten ihmeessä öljy voi olla niin laimeeta. Ja sit kone käy ihan hyvin, mutta kun kaasua antaa niin tuntuu tukehtuvan.. Quote
Teevee Posted November 12, 2005 Author Posted November 12, 2005 Tää nyt menee tonne tekniikka-osaston puolelle, mut ei kai se haittaa.. :) Quote
-MITO- Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 Kaasutin saa liikaa polttoainetta ja tulvii? Quote
Sami Leskinen Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... =%F6ljy%E4 Quote
mikan Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 20W50 pelittää hyvin kesäkuplassa. t. Mika Quote
Guest ritariässä Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 20W50 turhan paksua koneessa jossa moottorin välykset kunnossa. Quote
mikan Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 Eri mieltä Arton kanssa. 20W50 mineraalit on oikein oivat kesäöljyt kuplassa. Itse toki ajan täyssynteettisillä 10W60 öljyillä, mutta se on eri juttu. t. Mika Quote
Guest ritariässä Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 jos koneessa klapit ookoot, voitelee esim 10w-40 tai 15w-40 paineiden puolesta riittävästi ja kestää lämpöäki riittävästi. muukin kuin viskositeetti ja öljynpaine tekijöitä jotka otetaan huomioon sopivaa öljyä valitessa. kokeilin yhdessä koneessa ensin 20w-50 oilii ja sitten 10w-40 ja hassua, öljynlämmöt putos hiukan. miettikääpäs kuplan öljynkiertosysteemiä ja hokaatte mistä moinen johtui!!! Quote
Guest Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 Valvoline VR1 20W50 mineraalioljy on paras! Toimii kaikenlaisissa koneissa, ja käytetään yleisesti kilpavehkeissä (säilyttää paineet kuumana ja ei mene puuroksi käytyään kuumana, kuten normaali mineraaliöljy!), maksaa tietysti saman kuin mobilin täyssynteettinen mutta on kuin kuplaan suunniteltu!!! Strokerissa ja vakiossa hyviä kokemuksia... Turha sinne koneeseen on mitään teboilin 20W50 öljyä on tarjotakkaan =) Quote
Guest Mika Raussi Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 Aika sama mitä johonkin puolkuntoseen tonnikolmesataseen sisälle työntää. Kunhan se on öljyä ja senverran jäykkää, että pitää paineet kuumana, niin rok rok. Tulikin muuten mieleen tässä, että mie en edes muista mitkä öljyt on koneessa. Oho eikö! Quote
Racing Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 Valvoline VR1 20W50 mineraalioljy on paras! Toimii kaikenlaisissa koneissa, ja käytetään yleisesti kilpavehkeissä (säilyttää paineet kuumana ja ei mene puuroksi käytyään kuumana, kuten normaali mineraaliöljy!), maksaa tietysti saman kuin mobilin täyssynteettinen mutta on kuin kuplaan suunniteltu!!! Strokerissa ja vakiossa hyviä kokemuksia...Turha sinne koneeseen on mitään teboilin 20W50 öljyä on tarjotakkaan =) Nimenomaan,kaikenmailman muita öljyä on kalliimpiakin tarjolla,mutta tuo Valvoline Racing on kyllä ehdottoman hyvälaatuista.Käytän viri ja normaalissa koneessa. Ei se 35euroa 4-5 litrasta kallista ole..Ei ole ollut tarvetta vaihtaa öljymerkkiä...Ja kun tuota on saatavilla lähes joka paikasta. Quote
joksa Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 Kaasutin saa liikaa polttoainetta ja tulvii? Jos ajelee paljon lyhyttä ajoa ja ryyppy on usein päällä eikä kone kerkiä kunnolla lämpiämään, saattaa bensaa kertyä, kun ei kerkiä haihtumaan. Quote
Guest ritariässä Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 joo, 20w-50 laatuöljy on jees, mut mikä puolustaa vain sen käyttöä? onks kokeiltu toista viskositeettia? häviiks muilla paineet, nouseekö lämmöt, kuluuko kone nopeemmin. Quote
Teevee Posted November 13, 2005 Author Posted November 13, 2005 Valvoline VR1 20w-50:stä taidan hakea.. Mut siis mitä maksaa litra? Quote
UltraVW Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 Valvoline HP Racing 20W-50 5l 35.50 euroa ja motonet Quote
toroidi Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 Onks Shelliin X100 20W-50 öljyä saatavilla jostain vielä? Kymppiweekolmekymppistä näkyy joka puolella, muttei tota. Vai pitäskö merkkii vaihtaa. Quote
Guest Mika Raussi Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Kyllähän tuota ainakin kesällä oli vielä hyllyssä. Just muistin, että sitähän mie koneeseen rykäsinkin, kun se on halpaa ja tarkotus oli vissiin liruttaa ne aika hetimmiten pois. Pidetään nyt kuitenkin sen aikaa, että tulee sandwitchin asennus ja suotimen vaihto eteen. Quote
DWL_Puavo Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Parit kesät ajelin vähän väljällä koneella tuolla halvalla X100 20W-50:llä, paremmin se piti paineet kun Nesteen 10W30. Nyt ei-yhtään-väljässä koneessa Kendallin GT-1 20W50, urtsissa ainakin toimi loistavasti. Ainut että tuo kendalli haisee ihan rehelliselle paskalle, liekö orgaanisia aineita jenkkiöljyssä? Puavo @ dwl Quote
Per Jernström Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Mulla on samoja kokemuksia. Se X100 on hyvä kuluneisiin koneisiin, taitaa jopa lukea purkn kyljessä. Neste Special 10W30 tuli savuna ulos, mutta X100 20W50 toimi hyvin. Kireämpiin koneisiin olen laittanut RedLine öljyä. Ihanan kallista, elämä on... Quote
Guest Mika Raussi Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 X100 on kans mukavan halpaa jos on vanha kone, mikä vielä vuotaa ihan vitusti. Quote
Tomppa Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Jep, Red Line on paras ja hinta tietty sen mukainen. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=139 Quote
Guest kuplapower Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 meillä päin on käytetty myös teboilin 10w-60 racingia vai onko se nykyään extreme. Kilpa-autoissa ainakin ollut erinomaista Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.