Guest py_ry Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 nyt ilmeni kuplan ohjauksessa klapia, voisko olla rattiakaselin laakeri hajoamassa/hajonnu? onko minkälainen homma vaihtaa tuo laakeri? toki vikahan voi olla muuallakin, mutta tuosta varmaan helpoin alkaa ettiin vikaa.. miten kuplassa säädetään aurauskulmat? juuri laitettu uudet renkaat niin ei viittis heti pilata niitä. :) kiitti neuvoista. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Klapi ratissa johtunee simpukan väljyydestä. Voit kokeilla auttaako simpukan säätö. Tarkista myös ettei raidetangon päissä ole väljää. https://www.youtube.com/watch?v=8Btb5KedXb4 Aurauksen säätö pääosin niinkuin muissakin autoissa. https://www.youtube.com/watch?v=TnN2axhaS68 https://www.youtube.com/watch?v=10DK84JlPSs Quote Link to comment
Guest py_ry Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 <p>raidetangon päät tarkistettu, ei väljyksiä. Simpukan säätöä yritin mutta eipä kyllä juurikaan kummentunut. Tein niin kuin tuossa videossa, mutta en oikein ymmärtänyt, enkä saanut selville, että mistä kohtaa se siinä jakarilla pyöräytti, jostain mutterista vai putkesta? Oma kupla on 74 ja erilainen simpukka siinä mielestäni.. Huomenna jatketaan säätö hommia..</p> Quote Link to comment
Guest py_ry Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 raidetangon päät tarkistettu, ei väljyksiä. Simpukan säätöä yritin mutta eipä kyllä juurikaan kummentunut. Tein niin kuin tuossa videossa, mutta en oikein ymmärtänyt enkä saanut selville että mistä kohtaa se siinä jakarilla pyöräytti, jostain mutterista vai putkesta? Oma kupla on 74 ja siinä erilainen simpukka mielestäni.. Huomenna jatketaan säätö; hommia.. Quote Link to comment
Dennis Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 (edited) Jos ratissa sivuttais klappia rattiakselissa ja autosi -74 kuten mainittu profiilissasi niin minun -74:seen tuli aikanaan klappi joka johtui siitä että rattiakselin ja laakerin välissä oli muoviholkki joka oli murusina, otin puretusta -72 kuplasta metallisen holkin tilalle ja homma alkoi toimimaan taas. Laakeri kannattaa putsata ja rasvata samalla Dennis Edited May 6, 2014 by Dennis Quote Link to comment
vwagen Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Videossa 50-luvun simpukka joka on rakenteeltaan ja säädöltään erilainen kuin uudemmat. Quote Link to comment
pipo_esa Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Mulla oli se rattiakselin yläpään laakeri myös väljä Quote Link to comment
Guest py_ry Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 rattiputkessa on joka suuntaan väljyyttä. nyt purin ratin ja vilkun viiksen pois ja katsoin laakerin niin siitä välistä puuttui holkki. mistä sellaisen saa? jos jollakin on myydä metallinen holkki siihen niin olisin valmis ostaan. sitten on yksi toinenkin propleema.. kun käännän rattia oikealle niin ratti kääntyy vain hivenen reilu 1kierroksen, vasemmalle käännettäessä ratti kääntyy puoli toista kierrosta.. rajoitin pultteihin ei ota kiinni oikealle käännettäessä, mikä neuvoksi? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 Jälkimmäinen ongelma voisi johtua esim. liian tiukalle kiristetystä simpukasta. Quote Link to comment
Kurre Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 Tai sitte raidetangot vaihdettu ja säätö on tehty vain toiselta puolelta.Eli simpukan keskikohta ei ole siinä, missä renkaat näyttää suoraan Quote Link to comment
Guest py_ry Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 laitoin pari kuvaa simpukasta. renkaat ei tosin ole aivan suorassa tuossa asennossa kun kuvat on otettu. pitäiskö tuon rättinivelen etupuolella oleva rattiputken lovi olla suoraan ylöspäin ja renkaat suorassa jos simpukka on oikein säädetty? tuli mieleen että rättinivelen vaihdon aikana on rattiputki pyörähtänyt vartti kierroksen ja siksi säätö ihan persilleen nyt.. http://aijaa.com/7zqcfx http://aijaa.com/jjL0IT Quote Link to comment
metake Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 pitäiskö tuon rättinivelen etupuolella oleva rattiputken lovi olla suoraan ylöspäin ja renkaat suorassa jos simpukka on oikein säädetty? Pitää, tosin simpukan säätö ei vaikuta siihen, vaan aurauskulmat pitää säätää siten että tuo lovi on ylöspäin kun pyörät on suoraan eteenpäin. Simpukan säätö tehdään lovi ylöspäin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.