Jump to content

rattiakselin laakeri ja aurauskulmien säätö


Guest py_ry

Recommended Posts

Guest py_ry
Posted

nyt ilmeni kuplan ohjauksessa klapia, voisko olla rattiakaselin laakeri hajoamassa/hajonnu? onko minkälainen homma vaihtaa tuo laakeri? toki vikahan voi olla muuallakin, mutta tuosta varmaan helpoin alkaa ettiin vikaa.. 

 

miten kuplassa säädetään aurauskulmat? juuri laitettu uudet renkaat niin ei viittis heti pilata niitä. :)

 

kiitti neuvoista.

Guest py_ry
Posted

<p>raidetangon päät tarkistettu, ei väljyksiä. Simpukan säätöä yritin mutta eipä kyllä juurikaan kummentunut. Tein niin kuin tuossa videossa, mutta en oikein ymmärtänyt, enkä saanut selville, että mistä kohtaa se siinä jakarilla pyöräytti, jostain mutterista vai putkesta? Oma kupla on 74 ja erilainen simpukka siinä mielestäni.. Huomenna jatketaan säätö hommia..</p>

Guest py_ry
Posted

raidetangon päät tarkistettu, ei väljyksiä. Simpukan säätöä yritin mutta eipä kyllä juurikaan kummentunut. Tein niin kuin tuossa videossa, mutta en oikein ymmärtänyt enkä saanut selville että mistä kohtaa se siinä jakarilla pyöräytti, jostain mutterista vai putkesta? Oma kupla on 74 ja siinä erilainen simpukka mielestäni.. Huomenna jatketaan säätö; hommia..

 

Posted (edited)

Jos ratissa sivuttais klappia rattiakselissa ja autosi -74 kuten mainittu profiilissasi niin minun -74:seen tuli aikanaan klappi joka johtui siitä että rattiakselin ja laakerin välissä oli muoviholkki joka oli murusina, otin puretusta -72 kuplasta metallisen holkin tilalle ja homma alkoi toimimaan taas.

 

Laakeri kannattaa putsata ja rasvata samalla

 

Dennis

Edited by Dennis
Guest py_ry
Posted

rattiputkessa on joka suuntaan väljyyttä. nyt purin ratin ja vilkun viiksen pois ja katsoin laakerin niin siitä välistä puuttui holkki. mistä sellaisen saa? jos jollakin on myydä metallinen holkki siihen niin olisin valmis ostaan.

 

sitten on yksi toinenkin propleema.. kun käännän rattia oikealle niin ratti kääntyy vain hivenen reilu 1kierroksen, vasemmalle käännettäessä ratti kääntyy puoli toista kierrosta.. rajoitin pultteihin ei ota kiinni oikealle käännettäessä, mikä neuvoksi? 

Posted

Tai sitte raidetangot vaihdettu ja säätö on tehty vain toiselta puolelta.
Eli simpukan keskikohta ei ole siinä, missä renkaat näyttää suoraan

Guest py_ry
Posted

laitoin pari kuvaa simpukasta. renkaat ei tosin ole aivan suorassa tuossa asennossa kun kuvat on otettu. pitäiskö tuon rättinivelen etupuolella oleva rattiputken lovi olla suoraan ylöspäin ja renkaat suorassa jos simpukka on oikein säädetty? tuli mieleen että rättinivelen vaihdon aikana on rattiputki pyörähtänyt vartti kierroksen ja siksi säätö ihan persilleen nyt.. 

 

http://aijaa.com/7zqcfx

 

http://aijaa.com/jjL0IT

Posted

pitäiskö tuon rättinivelen etupuolella oleva rattiputken lovi olla suoraan ylöspäin ja renkaat suorassa jos simpukka on oikein säädetty?

Pitää, tosin simpukan säätö ei vaikuta siihen, vaan aurauskulmat pitää säätää siten että tuo lovi on ylöspäin kun pyörät on suoraan eteenpäin. Simpukan säätö tehdään lovi ylöspäin.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...